Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی به مناسبت "روز روسیه" که پایانی بر بلوک کمونیست شوروی و آغاز دوران دموکراسی در روسیه است، از پوتین خواست تا راهی به سوی صلح و وحدت ایجاد کند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از پایگاه خبری هیل، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در میانه جنگ اوکراین کرملین سرکوبی وحشیانه علیه شهروندان خودش که مستحق داشتن زندگی عاری از سرکوب هستند و باید بتوانند از حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین بدون ترس از مجازات استفاده کنند، به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن در بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیاری از شهروندان روسی بابت جرم صحبت کردن از حقیقت و اقدامات دولتشان در زندان به سر می‌برند. این سرکوب داخلی در حالی رخ می‌دهد که کرملین جنگی ناعادلانه و بی‌دلیل علیه یک کشور مستقل در همسایگی خود به راه انداخته است.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: دولت مسکو در تلاش است تا شهروندان خود را در مورد جنایاتی که علیه مردم اوکراین مرتکب می‌شود در تاریکی نگه دارد.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی وارد جنگ علیه اوکراین شد و بیش از ۱۰۰ روز است که به اقدامات خود ادامه می‌دهد. نیروهای روس در حال حاضر به دنبال تصرف منطقه شرقی دونباس اوکراین هستند اما با مقاومت نیروهای اوکراینی روبرو شده‌اند. در داخل نیز دولت روسیه برخی از معترضان را دستگیر  و مخالفان را به زندان انداخته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، حمله روسیه به اوکراین ، ولادیمیر پوتین ، آنتونی بلینکن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آمریکا روسیه حمله روسیه به اوکراین ولادیمیر پوتین آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا از چین خواست برای کاهش تنش ها در خاورمیانه اقدام کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد که چین می تواند برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران و نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه نقش ایفا کند تا از دامن زدن به درگیری در این منطقه جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه آمریکا، که در پکن به سر می برد، افزود: درباره اقدامات خطرناک پکن در دریای چین جنوبی با مقامات این کشور گفتگو کردیم.

بلینکن در ادامه تاکید کرد که تعهدات دفاعی آمریکا در قبال فیلیپین همچنان جدی است.

وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

کد خبر 6089080

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود