Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:35:21 GMT

آلبوم موسیقی مستوره در سنندج رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۹۷۱۴

آلبوم موسیقی مستوره در سنندج رونمایی شد

ایسنا/کردستان آلبوم موسیقی "مستوره" با سرپرستی "محمد میرزایی" و خوانندگی "سجاد مهربانی" توسط گروه همنوازان دانشگاه کردستان رونمایی شد.

آلبوم مستوره به عنوان اولین اثر گروه همنوازان دانشگاه کردستان به سرپرستی "محمد میرزایی" و خوانندگی "سجاد مهربانی"، با حضور رئیس و جمعی از مسئولان دانشگاه کردستان در سینما بهمن سنندج رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در آیین رونمایی از این آلبوم ضمن اشاره به توانمندی و آوازه کُردها در حوزه موسیقی، اظهار کرد: بزرگان موسیقی و هنرمندان مناطق کردنشین در سطوح مختلف شناخته شده هستند و توانمندی آنها بر کسی پوشیده نیست.
وی موسیقی را عجین شده با فرهنگ کردها دانست و افزود: معرفی شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی گویای این واقعیت است که استعدادها و ظرفیت‌های زیادی در این شهر هستند که حضور آنها شکوفایی بیشتر این عرصه را در پی خواهد داشت.
صادقی توسعه دانشکده هنر را یکی از اولویت‌های دانشگاه دانست و عنوان کرد: آهنگ رشد تعداد هیات علمی در دانشکده هنر و معماری در مقایسه با دانشکده‌های دیگر بیشتر است و تداوم این برنامه جزء اولویت‌های دانشگاه است.
وی با توجه به استعدادهای موجود در منطقه، آموزش و تربیت نیروی انسانی، پژوهش، فناوری و نوآوری در زمینه‌های مختلف هنری را وظیفه دانشگاه کردستان دانست.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه رشته موسیقی دانشگاه کردستان از سال 95 راه‌اندازی شده، اعلام کرد: هر ساله 25 نفر دانشجو در این رشته پذیرش می‌شوند و تا کنون دو گروه از دانشجویان نیز فارغ التحصیل شده‌اند و امیدواریم در سال‌های آینده با تقویت زیر ساخت‌ها، مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز راه‌اندازی شود.
وی ابراز امیدواری کرد نهال گروه موسیقی همنوازان دانشگاه کردستان در آینده به درخت تنومندی تبدیل و آوازه و شهرت بین‌المللی پیدا کند و اعلام کرد: دانشگاه هم برای رسیدن به این هدف آمادگی کامل دارد.

در ادامه نیز محمد میرزایی سرپرست این گروه به معرفی آلبوم و فرآیند انجام پروژه پرداخت و تاکید کرد: تا کنون در هیچ دانشگاهی چنین پروژه‌ای انجام نشده و خوشبختانه دانشگاه کردستان و حوزه هنری با حمایت‌های خود موجب به نتیجه رسیدن این پروژه شدند.
وی همچنین به ظرفیت‌های موسیقی کردی و همچنین نحوه انتخاب آواز و موسیقی این اثر پرداخت.

لازم به ذکر است؛ پس از تأسیس گروه موسیقی دانشگاه کردستان در سال ۱۳۹۵، گروه همنوازان دانشگاه کردستان به عنوان نهاد اجرایی در زمینه‌ تولید و انتشار آثار هنری در سال ۱۳۹۷ بنیان نهاده شد کە این آلبوم به عنوان نخستین اثر آنها رونمایی و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگ و هنر دانشگاه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان

استاندار کردستان گفت: تعهد دولت در استان برای ساخت مسکن ملی در کردستان ۳۶هزار واحد است که تاکنون ۲۶هزار واحد آن تأمین شده و کار در مراحل مختلف در حال اجراست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ازظهر امروز، چهارشنبه، در بازدید از پروژه‌های مسکن‌ ملی شهر سنندج که با حضور برخی از اعضای شورای مسکن استان  صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با سطح کشور، طرح مسکن ملی در استان کردستان نیز در حال اجراست و دولت تعهد دارد که پایه‌گذاری، تأمین زمین و ساخت‌وساز 36 هزار واحد را در استان انجام دهد.

وی گفت: از این میزان تا امروز بیش از 26 هزار واحد تأمین زمین صورت گرفته و کار در مراحل مختلف در حال اجراست.

استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم با توجه تدابیر اتخاذ‌شده و مصوبات شورای‌عالی شهرسازی، تا دو ماه آینده بیش از تعهد 36هزارواحدی را که داریم تأمین زمین خواهد شد.

وی با وعده اینکه "سعی در تأمین زمین مابقی مازاد تقاضاها را داریم."، افزود: در شهرهایی مثل سقز علاوه بر اینکه زمین کل مورد نیاز‌ تعهدشده، تأمین شده است، اکنون در حال پیگیری تعهدات و نیاز‌های مازاد آن هستیم.

زارعی‌کوشا ضمن تأکید بر لزوم هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های متولی در اجرای پروژه مسکن ملی عنوان کرد: باید از فصل عمرانی محدود استان برای تسریع و پیشبرد کارها نهایت استفاده را داشته باشیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل معطلی پروژه‌ها، وجود معارضان است که بخشی از آن‌ها با همکاری دستگاه قضا، رفع و مالکیت پروژه‌ها تثبیت شد، امیدواریم به‌زودی موضوعات حقوقی به‌طور کامل برطرف شود و شاهد تسریع اجرای پروژه‌ها باشیم.

به گزارش تسنیم، پروژه 520واحدی سنندج اولین پروژه بازدیدشده توسط استاندار کردستان و هیئت همراه بود. پروژه‌های دیمن با 160 واحد، بارین 120 واحد و بفران 240 واحد در این سایت قرار دارند.

انتهای پیام/486/+

دیگر خبرها

  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • آغاز پیش‌تولید سریال «مستوره اردلان» در کردستان
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون