Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@11:26:40 GMT

نکاتی برای مراقبت و تمیز کردن یخچال

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۹۹۰۷

نکاتی برای مراقبت و تمیز کردن یخچال

از آنجایی که هر چیزی راه حلی دارد هنگامی که یخچال شما نیاز به تعمیرات دارد اگر آن را به دست تکنسین‌های خبره بسپارید به سادگی مشکلات دستگاه شما برطرف می ‌شود.
برای تعمیر یخچال در مشهد استفاده از خدمات سامان سرویس ایده آل است، زیرا تکنسین‌های این مرکز متخصص در زمینه تعمیر انواع یخچال و فریزر مانند یخچال های خانگی بوده و در این امر بیش از 35 سال سابقه و تجربه کاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین تنها با یک بررسی ساده می توانند مشکلات دستگاه را شناسایی و برطرف کنند.

مشکلات و خرابی های رایج یخچال شامل چیست؟

تکنسین های سامان سرویس معتقدند میزان و نحوه نگهداری و مراقبت کاربران از یخچال ارتباط مستقیمی با ایجاد مشکل و خرابی در دستگاه دارد.
طبق نظر تکنسین های این مرکز بیشترین خرابی و مشکلاتی که در یخچال های مختلف با برند ها و مدل های متفاوت ایجاد می شود، شامل موارد زیر است:

یخچال خنک نمی شود

گاهی اوقات ممکن است یخچال شما به خوبی خنک نشود. این یک عیب رایج در این دستگاه ها بوده و اغلب راه حل آسانی دارد. گاهی اوقات فقط با تمیز کردن کویل های کندانسور پشت یخچال و در بعضی مواقع تعمیر یا تعویض یک قسمت از دستگاه این مشکل برطرف می‌شود. اما لازم است که ابتدا دستگاه توسط تکنسین های ماهر و متخصص بررسی شود.

یخساز یخچال کار نمی کند

تکنسین های سامان سرویس توصیه می‌ کنند که اگر متوجه شدید که یخساز دستگاه شما به اندازه ای که باید یخ نمی سازد ابتدا بررسی کنید که دمای فریزر به درستی تنظیم شده باشد این دما باید بین ۰ تا ۵ درجه فارنهایت باشد.

دستگاه دارای سر و صدا است

اگر متوجه شدید که یخچال شما به طور غیر معمولی سر و صدا ایجاد می کند ابتدا تیغه فن اواپراتور و تیغه فن کندانسور را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ مانعی وجود ندارد. برای این کار با جدا کردن دستگاه از برق پره های فن را به صورت دستی بچرخانید اگر متوجه شدید که فن آزادانه نمی چرخد ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. بدین منظور باید از تعمیرکاران ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

دستگاه پخش آب یخچال کار نمی کند

در صورتی که یک لوله آب در یخچال یخ زده باشد دستگاه پخش آب کار نمی کند. برای بررسی یخ زدگی لوله آب بهترین کار این است که لوله ها را از پایین درب جدا کنید و داخل آنها هوا را بدمید. اگر هوا را از داخل لوله عبور نکند نشان دهنده یخ زدگی است. اگر چنین است سعی کنید یخ موجود در لوله آب را ذوب کنید و بررسی کنید که فریزر یخچال دمای مناسب بین صفر تا پنج درجه فارنهایت را حفظ می کند.
برخی دیگر از خرابی های رایج یخچال شامل معیوب بودن کابل ها، فرسودگی یا پارگی لاستیک درزگیر دور درب دستگاه، سوختگی فیوز و پایین بودن ولتاژ دستگاه است.
توصیه اکید این است که در هنگام مشاهده هر یک از علائم و خرابی های ذکر شده در یخچال خود حتماً از یک تعمیرکار ماهر و متخصص برای تعمیر دستگاه کمک بگیرید.

برای نگهداری درست و اصولی از یخچال چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟ 1. دمای دستگاه

اولین نکته ای که برای نگهداری درست و اصولی از یخچال باید مد نظر قرار دهید، توجه به دمای یخچال است. ایده‌آل‌ ترین دمایی که یخچال باید داشته باشد ۴ تا ۵ درجه سانتی گراد است.

2. درب دستگاه

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افراد که موجب خرابی زود هنگام یخچال می شود باز کردن زیاد درب دستگاه و باز گذاشتن آن است. بسیاری از افراد ابتدا درب یخچال را باز می کنند و سپس تصمیم می گیرند چه چیزی بردارند و درب دستگاه را به همان شکل رها می کنند.

3. محل قرارگیری یخچال

برای آنکه کندانسور یخچال خوب خنک شود توصیه می شود بین یخچال و دیوار حدود ۱۵ سانتی متر فاصله بگذارید.

4. یخ زدگی

اگر دیواره های یخچال بیش از نیم سانتی متر یخ دارد، زمان یخ زدایی آن فرا رسیده است. اگر این کار را انجام ندهید موتور مجبور می ‌شود تا با شدت بیشتری کار کند در نتیجه مصرف انرژی بیشتری شده و مبلغ قبوض برق نیز علاوه بر آسیب به دستگاه بالا می ‌رود.
تمیز کردن یخچال به صورت منظم یکی دیگر از نکاتی است که برای نگهداری درست و اصولی از یخچال باید رعایت شود.

برای تمیز کردن موثر داخل و دیواره های یخچال مراحل زیر را دنبال کنید:

- مقدار مساوی آبگرم و سرکه سفید را مخلوط کنید.
- قفسه های یخچال ، کشوها و سینی های یخچال را با این مخلوط بسیار ساده و موثر بشویید و توسط یک اسفنج نرم پاک کنید.
- تمیز کردن یخچال را از بالا به پایین انجام دهید و برای این کار از سوهان یا اشیا تیز استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب دیدن دیواره ها و عناصر داخلی یخچال می شود.
- در انتها فضای داخلی دستگاه را با یک پارچه تمیز و خشک ، خشک کنید.

تعمیر تخصصی یخچال در مشهد با سامان سرویس

سامان سرویس با بکار گیری نیروهای مجرب و آموزش دیده و به پشتوانه بیش از 3 دهه سابقه در تعمیر لوازم خانگی، یکی از مراکز معتبر و متخصص در زمینه تعمیر یخچال و فریزر در مشهد است. خدمات تعمیر یخچال در مشهد را در تمامی برندها، در منزل انجام شده و در اکثر موارد نیازی به حمل دستگاه تا تعمیرگاه نیست.
تعمیر یخچال ال جی در مشهد
تعمیر یخچال سامسونگ در مشهد
تعمیر یخچال بوش در مشهد
از خدمات سامان سرویس در مشهد است. کافی است با سامان سرویس تماس بگیرید.
شماره مستقیم: ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸
www.samanserviceco.com

کد خبر 1640842

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تعمیر یخچال سامان سرویس درب دستگاه تمیز کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار