Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:38:08 GMT

ساکنان حریم گود حصارک مایل به تخلیه منازلشان نیستند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۰۵۳۵

ساکنان حریم گود حصارک مایل به تخلیه منازلشان نیستند

حسین فاضلی‌هریکندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قضیه گود حصارک و وجود ساختمان‌های ناایمن در اطراف این گودبرداری اظهار کرد: گودبرداری وسیعی در سال ۹۴ در منطقه حصارک کرج بدون اخذ پروانه و مجوز برای احداث یک مجتمع بزرگ تجاری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در آن زمان نظارت لازم از سوی شهرداری وقت در این بخش صورت نگرفته است، تصریح کرد: از این رو با این اقدام مقابله نشد و در حال حاضر اطراف این گودبرداری حدود ۷۲ واحد مسکونی و خانواده ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری استان البرز بیان کرد: از سوی دیگر این ساختمان‌ها نیز در اراضی قولنامه‌ای و فاقد پروانه و بدون رعایت ضوابط و مقررات احداث شده‌اند.

وی با بیان اینکه وقتی ساختمانی بدون پروانه احداث می‌شود بدین معناست که شرایط ایمنی و رعایت اصول فنی برای آن ساختمان مدنظر قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: در نتیجه در مورد این ساختمان‌ها نه از سوی شهرداری و نه از سوی سازمان نظام مهندسی نظارتی صورت نمی‌گیرد.

فاضلی هریکندی تصریح کرد: از سال‌های گذشته به مرور ترک‌هایی در ساختمان‌های اطراف این گودبرداری انجام شده که دادگستری کل استان البرز به محض اطلاع به این موضوع ورود و مالکی که اقدام به گودبرداری در این منطقه کرده بود را ملزم به رعایت اقدامات ایمنی اولیه کرد.

وی ادامه داد: بر اساس نظر سازمان نظام مهندسی، ایمنی قطعی این ۷۲ واحد مسکونی منوط به تخلیه ساکنان این واحدهای مسکونی است، چراکه احتمال ریزش این واحدهای مسکونی وجود دارد.

رئیس دادگستری استان البرز با بیان اینکه در این بخش نیز بارها اخطار لازم به ساکنان داده شده است، گفت: ساکنان این واحدهای مسکونی هنوز اقدام به تخلیه نکرده‌اند، بنابراین حدود یک ماه قبل این موضوع از سوی دادگستری کل استان به شورای تأمین و فرماندار شهرستان کرج اطلاع و دستور داده شد که این موضوع در شورای تأمین و مدیریت بحران شهرستان مطرح شود.

وی با بیان اینکه مصوبات خوبی در شورای تأمین شهرستان برای ایمن‌سازی این واحدهای مسکونی تصویب شده است، اظهار کرد: بر اساس این مصوبات مالک ساختمان و شهرداری مکلف شدند که حدود ۱۵۰ میلیون تومان جهت ودیعه و رهن منزلی در خارج از این منطقه به صاحبان ۷۲ واحد مسکونی پرداخت شود تا این افراد ظرف حداکثر دو هفته اقدام به تخلیه این منازل کنند.

فاضلی هریکندی ادامه داد: همچنین مصوب شده ۵ میلیون تومان برای هزینه‌های جابه جایی و انتقال وسایل به ساکنین پرداخت شود.

وی تاکید کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته، هنوز بعد از گذشت یک هفته استقبالی از این مسئله صورت نگرفته است و تاکنون تنها تعداد بسیار محدودی از واحدهای مسکونی شرایط مطرح شده را پذیرفته‌اند. البته در مصوبات شورای تأمین استان این موضوع هم دیده شده که در صورت نیاز آب، برق و گاز این واحدهای مسکونی قطع شود.

رئیس دادگستری استان البرز متذکر شد: همچنین دستور قضائی مبنی بر اینکه که مصوبه شورای تأمین استان و مدیریت بحران شهرستان کرج درباره ساکنان اطراف گودبرداری حصارک اجرا شود، صادر شده است، بنابراین به ساکنان هشدار داده شده که هر چه سریع‌تر نسبت به تخلیه این واحدها اقدام کنند.

کد خبر 5513229

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری البرز گود حصارک بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه سفر استانی دهه کرامت خراسان رضوی میلاد امام رضا ع ویروس کرونا اردبیل خروج قطار از ریل مشهد امام رضا ع آمار کرونا جهرم واحدهای مسکونی استان البرز شورای تأمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد

هاشمی در حاشیه بازدید از روند احداث طرح‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان، گفت: با حضور آیت الله رئیسی، رییس جمهور، جشن واگذاری زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد و بیش از یکهزار و ۱۵۷ قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، بالغ بر ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

وی با اشاره به اجرای بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان، ادامه داد: این طرح اکنون با کیفیت و سرعت، در حال ساخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان
  • گودبرداری غیراصولی عامل زیرش ساختمان مسکونی در اهواز
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • ریزش ساختمان مسکونی در اهواز در پی گودبرداری غیراصولی
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • اسکان اضطراری تعدادی از ساکنان خیابان طالقانی سنندج در پی بارندگی
  • ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در حال ترمیم است
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز