Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندر سیریک دارای گمرک بوده اما با فاصله از این بندرگاه قرار داشته است که بنا شده به محل مجتمع بندری انتقال یابد.

محمدرضا پاکروان روز دوشنبه در بازدید از اسکله و مجتمع بندری سیریک افزود: جانمایی لازم برای استقرار اداره گمرگ و اداره بندر و راه اندازی درب ورود و خروج این مجتمع بندری انجام شده که در یک تا ۲ ماه آینده این مراحل به سرانجام می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیریک با توجه به موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند محل مناسبی برای توسعه و رونق صادرات کالاهای غیر نفتی و شکوفایی ظرفیت‌های بخش خصوصی و احیا و افزایش رونق اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: نزدیکی بندر سیریک با کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس، برخورداری شهرستان از موقعیت راهبردی، وجود دومین اسکله بزرگ هرمزگان در سیریک زمینه هایی است که می‌توان در راستای بهبود معیشت و بالا بردن سطح رفاه مردم بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

بندر سیریک یکی از مبادی صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین کشور عمان محسوب می‌شود و نخستین محموله کالای غیرنفتی از بندر چندمنظوره سیریک با ظرفیت ۱۲۰ تن خردادماه سال ۱۳۹۹ به کشور عمان صادر شد که شامل آب معدنی، دوغ و خشکبار بود.

همچنین حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان چهارم خرداد در خصوص مجتمع بندری سیریک گفته، بندر سیریک که عملیات احداث اسکله چند منظوره شمع و عرشه آن در حال اتمام و بهره‌برداری است با عملکردی افزون بر ۲۲ هزار تن در سال ۱۴۰۰ از فرصت مناسبی برای کاپوتاژ مواد معدنی به سایر جزایر برخوردار است.

کاپوتاژ (کابوتاژ) یا کران بری (cabotage)، حمل کالا از گمرک یک کشور به گمرک دیگر همان کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی است.

امروزه این حمل و نقل به صورت هوایی، خطوط ریلی و جاده‌ای نیز امکان‌پذیر است، کاپوتاژ به روش حمل هوایی عبارت است از حمل و نقل مسافر، کالا یا محموله‌های پستی بین مبدا و مقصدی که در یک کشور باشد.

کالاهایی که از راه دریا یا رودخانه به مناطق آزاد حمل می‌شوند، اگر برای استفاده در این مناطق باشند شامل مقررات کران بری می‌شوند، در زمان ورود مجدد کالای کاپوتاژ، نیازی به پرداخت عوارض گمرک و سود بازرگانی نیست، ولی هزینه‌های گمرکی باید پرداخت شود.

شهرستان ۴۵ هزار نفری سیریک در ۱۷۵ کیلومتری شرق استان هرمزگان قرار دارد.

برچسب‌ها سیریک هرمزگان بندرعباس صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیریک هرمزگان بندرعباس سیریک هرمزگان بندرعباس صادرات غیر نفتی مجتمع بندری بندر سیریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان