Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل منابع طبیعی باید حداکثر تا ۲ ماه آینده اسناد اراضی ملی را تکمیل کنند. ضمن اینکه همه اراضی ملی و کشاورزی هم باید به سرعت صاحب سند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فولیان ظهر امروز در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان قزوین که در سالن جلسات شهیدسلیمانی دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از پرونده‌های دستگاه قضایی در استان متعلق به حوزه محیط زیست و منابع طبیعی هستند که طبق شرع مبین اسلام جزو انفال محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری مدیران مسئول از دخل و تصرف و تخریب در محیط زیست اضافه کرد: با مدیران تارک فعل در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی برخورد قضایی شدید می‌شود. بنابراین از همه مدیران توقع داریم با تمام توان در مقابل تخریب‌گران سودجو بایستند.

فولیان به تشکیل کمیته صیانت از اراضی ملی در دادگستری قزوین اشاره کرد و گفت: علت تشکیل این کمیته این است که بنا داریم با معضلات این بخش به شکل تخصصی برخورد کنیم و با حضور مدیران دستگاه‌های حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی یک حرکت منسجم و متحد را در حفظ زمین‌های ملی و منابع طبیعی پیش ببریم.

وی با تأکید بر ضرورت وحدت رویه در مقابله با زمین‌خواران در حوزه اراضی ملی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب دولت برای پیشگیری از زمین‌خواری و تعرض به زمین‌های ملی و دولتی اجرای طرح کاداستر یا محدوده‌نگاری است که طی یک‌سال اخیر پیشرفت مناسبی در استان قزوین داشته است.

110 هکتار از اراضی ملی پارک چالدره تنکابن رفع تصرف شدبرای اراضی ملی در استان همدان سند تک برگی صادر شده استسند رسمی برای بیش از 98 درصد از اراضی ملی در استان مرکزی صادر شد

معاون اجتماعی دادگستری استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام دستگاه قضا برای مقابله با تصرف غیرقانونی زمین‌های ملی و دولتی گفت: تصرف عدوانی زمین یکی از 10 جرمی است که مقابله با آن اولویت معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه است و دستگاه قضا در هر 2 بخش زمین‌های دولتی و خصوصی با این پدیده برخورد می‌کند.

فولیان مقابله با تصرف عدوانی اراضی ملی و منابع طبیعی را اولویت شورای حفظ حقوق بیت‌المال دانست و افزود: سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل منابع طبیعی باید حداکثر تا 2 ماه آینده اسناد اراضی ملی را تکمیل کنند. ضمن اینکه همه اراضی ملی و کشاورزی هم باید به سرعت صاحب سند شوند تا از دست‌اندازی به آنها پیشگیری شود.

وی ادامه داد: جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی جزو مصادیق دفاع حقوق از عامه است و به همین خاطر سامانه حدنگاری راه‌اندازی شد تا کسی نتواند استعلام‌ها را جعل کرده و اقدام به تغییر کاربری اراضی و ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قوه قضائیه کشاورزی استانداری قزوین قوه قضائیه کشاورزی منابع طبیعی استان قزوین اراضی ملی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن