Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران از کشف سومین محموله بزرگ مواد مخدر شیشه توسط کارکنان گمرک در مرزهای شرقی کشور به وزن ۱۵۴ کیلوگرم خبرداد.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست از گمرک، «فریده زبیدی» در جمع مسوولان مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک اظهار داشت: در مرزهای کشور با حجم زیادی از جاسازی های حرفه ای قاچاق کالا و مواد مخدر در محموله تجاری و یا در بخش هایی از کشنده ها و کانتینرها با روشهای پیچیده روبرو هستیم که نیازمند تجهیزات مناسب کنترلی، سگ های موادیاب بیشتر و پرسنل آموزش دیده تر است و تا کنون نیز با وجود همه کاستی ها در امکانات و نیروی انسانی تلاشهای ایثارگرانه همکاران ما در مرزهای تجاری کشور مانع بزرگی برای سوداگران مرگ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبیدی، از کشف محموله بزرگ مواد مخدر شیشه در مرزهای شرقی خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال هشدار های ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، ارگان های مقابله ای از جمله فراجا، واجا و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش جاسازی های حرفه ای مواد مخدر صنعتی به ویژه مواد مخدر شیشه (مت آمفتامین) در وسایل نقلیه تجاری و شخصی، انواع کالاهای تجاری و به خصوص تانکر های خالی ورودی از افغانستان، موضوع با جدیت و به طور ویژه در مبادی رسمی کشور در دستور کار قرار گرفته و با الطاف الهی، ضمن بهره گیری از  امکانات موجود مشخص شد که در قسمت داخلی بدنه کابین کامیون ورودی از افغانستان در گمرک ماهیرود مقدار ۱۵۳ کیلو و۴۶۷ گرم  موادمخدر صنعتی شیشه که به صورت حرفه ای جاسازی شده بود، توسط همکاران پرتلاشمان  کشف شد.

معاون گمرک ایران افزود: بعد از  کشف مواد مخدر جاساز شده، کامیون توقیف و مواد مکشوفه همراه با مدارک متهم افغان (گواهینامه صادره از افغانستان، گذرنامه،گواهینامه بین المللی و...) برای طی مراحل قانونی در اختیار سربازان گمنام امام زمان(عج)در استان خراسان جنوبی  قرار گرفت.

وی اعلام کرد: گزارش واصله از گمرک ماهیرود استان خراسان جنوبی حاکی از آن است که ماموران گمرک ماهیرود در حین کنترل و بازرسی یک دستگاه کامیون تانکری سفید رنگ با پلاک افغانستان در حین کنترل داخل کابین متوجه دستکاری در پیچ های حفاظ پشت کابین شده وبعد از آن  اقدام به جابجایی خودرو و باز کردن تخت کابین می کند و پس از باز شدن قسمت های انتهایی تخت، مشخص می شود که تودوزی و فیبرهای داخل کابین جابجا و تمام پیچ ها از حالت فابریک خارج و با استفاده از چسب مجدداً نصب شده اند. با استفاده از دستگاه برش جوش کاری و سنگ فرز، قسمت های زیرین تخت برش زده شده و جاسازی حرفه ای نمایان شده است، در این جاسازی تعداد ۱۹۴ بسته مواد مخدر "شیشه  "کشف و پس از هماهنگی با دادستان محترم و تنظیم صورتجلسه به نمایندگان ذیصلاح تحویل شده است. 

زبیدی گفت: اخیراً میزان مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه  و هروئین از مبدأ افغانستان به مراتب بیشتر شده به طوری که ازابتدای سال علاوه بر کشف روزانه مواد مخدر در رویه های مسافری و تجاری ، کشفیات بزرگی درچند مرحله با میزان ۵۸۰کیلو گرم  و ۶۰ کیلوگرم هم از این نوع مواد مخدر داشتیم که  کشف محموله ۱۵۴ کیلوگرمی  درروزهای اخیر سومین محموله بزرگ کشف شده توسط گمرک  در سال جاری است. 

وی تاکید کرد: با وجود گسترش حجم جاسازی های حرفه ای مواد مخدر صنعتی و سنتی از مبدأ افغانستان، ایجاد پست های سازمانی  وبهره گیری ازتعداد بیشتر متخصصان این حوزه و بهره گیری از  امکانات مطلوب کنترلی  و ایکس ری خواسته ما در گمرک  است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران ، افغانستان ، مواد مخدر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران افغانستان مواد مخدر مواد مخدر شیشه محموله بزرگ مخدر صنعتی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

مسوولان عالی قضایی کشور طی روز‌های دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه، عازم شهر‌های مختلف استان هرمزگان شدند.

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور به همراه هیأت عالی قضایی نیز در روز نخست از این سفر به صورت سرزده از شعب مختلف دادگاه‌های تجدیدنظر و دادسرای شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

وی در دیدار چهره به چهره و گفت و گوی صمیمانه با برخی از قضات و کارکنان علاوه بر شنیدن درخواست‌های آنان، به بررسی تعدادی از پرونده‌های شعب از نظر نوع و نحوه رسیدگی و مواردی از این قبیل نیز پرداخت و اظهار کرد: همچنین از رسیدگی سریع همراه با دقت به پرونده‌ها نبایدغافل شد.

این مقام عالی رتبه قضایی در توصیه به کارکنان قضایی و اداری این مجموعه‌ها عنوان کرد: محور قرار دادن سند تحول قضایی برای پیشبرد امور و انجام وظایف محوله در خدمت رسانی مطلوب‌تر به مردم امری ضروری است.

 حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان اینکه سند تحول قضایی ریل گذاری اصولی برای تعامل و ارایه خدمت بهتر به مردم است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تمامی فعالان حوزه قضایی از راهکار‌های بنیادین و جامع این سند در برنامه ریزی‌های خود برای جلب رضایت مردمی بهره بگیرند.

 دادستان کل کشور همچنین در سفر به میناب افزود: قضات ما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای اعطای نهاد‌های ارفاقی به زندانیان در راستای کاهش جمعیت زندان و رفتن به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره می‌گیرند، با این وجود در مواجه با مجرمان مرتبط با جرایم خشن به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ که زندگی مردم را به آتش اعتیاد می‌سوزانند هیچ گونه ترحمی نداشته و نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم