Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@23:46:30 GMT

صادرات ۱۱۳ میلیون دلاری پوشاک در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۹۷۷۲

صادرات ۱۱۳ میلیون دلاری پوشاک در سال ۱۴۰۰

نایب رییس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از صادرات ۱۱۳ میلیون دلاری پوشاک به بازارهای هدف در سال گذشته خبر داد.

«مجید نامی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با ایران اکونومیست افزود: عمده صادرات به کشور عراق، همچنین کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج‌فارس و افغانستان انجام شده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۹ صادرات محصولات پوشاک نزدیک به ۷۰ میلیون دلار بوده است که از این نظر رشد چشمگیری در سال ۱۴۰۰ حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام صنفی بیان داشت: آنچه موجب توسعه صادرات می‌شود، رقابت‌پذیری تولیدات ایرانی است، اما شرایط به‌گونه‌ای است که نمی‌توان در بخش‌های مختلف به رقابت پرداخت.

وی تداوم تحریم‌ها را یادآور شد و گفت: این مساله موجب شده مواد اولیه و ماشین‌آلات موردنیاز خطوط تولید با قیمت بالاتری در مقایسه با دیگر رقبا به دست تولیدکننده ایرانی برسد.

نامی ادامه داد: افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه‌های تولید و تداوم تحریم‌ها، مهم‌ترین مشکلات چند سال اخیر فعالان این صنعت بوده است.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات بیش از دو هزار قلم جنس در سال‌های گذشته با هدف مدیریت منابع ارزی کشور که پوشاک هم شامل آنها شد، اضافه کرد: با این حال پوشاک قاچاق در همه سال‌های گذشته در بازار وجود داشت و تولیدکنندگان داخلی همواره با رقبای خارجی مواجه بودند.

نایب رییس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ابراز امیدواری کرد تفکر حمایت از تولید بخش خصوصی از حالت شعارگونه خارج شده و با مدیرت درست و برنامه‌ریزی بتوان مشکلات را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایران اکونومیست، پیش‌تر «افسانه محرابی» سرپرست دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت عنوان کرد: سال گذشته به علت مشکلات مربوط به کرونا و تحریم در برخی از رشته‌کالاهای بخش پوشاک با کاهش اندک تولید روبه‌رو بودیم.

وی افزود: امسال شرایط موجود مانند بالارفتن هزینه دستمزد و حقوق کارگری، نرخ سامانه معاملات الکترونیکی «ETS»  و قیمت مواد اولیه جهانی سبب بالارفتن هزینه تمام‌شده تولیدکنندگان شده است، بنابراین برای کاستن از فشار موجود بر تولیدکنندگان، کاهش نرخ تعرفه‌ها و تأمین منابع مالی از طریق سرمایه در گردش را در دستور کار قرار دادیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: افغانستان ، توسعه صادرات ، آسیای میانه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افغانستان توسعه صادرات آسیای میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فلاح شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بازدید از غرفه مازندران در ایران اکس پو۲۰۲۴ با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین رشد صادرات ایران به عمان رخ داده و این تجارت رشد ۵۲ درصدی در صادرات را تجربه کرده است، تصریح کرد: در سال‌جاری حجم تجارت ایران به عمان به دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که در بین ۱۵ کشور همسایه رتبه هشتم را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران پتانسیل‌های مناسبی در بخش شیلات و کشاورزی دارد، تصریح کرد: پرورش ماهی و میگو در قفس که در مازندران از جمله اولویت هاست بازار خوبی در عمان دارد و نیز صیفی جات مازندران در این استان مشتری‌ها خوبی دارند.

فلاح از افزایش تبادلات تجاری مازندران و عمان خبر داد و افزود: یک هیأت اقتصادی در سال گذشته از مازندران در عمان حضور یافت و امیدواریم با تجدید این دیدارها، بتوانیم زمینه‌های توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان با تاکید بر اینکه گردشگری در ایران مورد توجه عمانی‌ها است، افزود: عمانی‌ها ایران را به شیراز و کلاردشت می‌شناسند و تمایل به این دو شهر دارند از این رو ضرورت دارد شرکت‌های گردشگری مازندران برای حضور گردشگران عمانی برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.

فلاح با بیان اینکه خط پروازی مستقیم مسقط به رامسر که در سال گذشته دایر شده و امروز متوقف شده است می‌تواند مجدداً راه اندازی شود، بر توسعه تبادلات گردشگری عمان و مازندران تاکید کرد.

کد خبر 6094729

دیگر خبرها

  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری