Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران با ۳ میلیارد و ۵۷۰ میلیون لیتر رکورددار مصرف آب در کشور شد بر همین اساس سخنگوی صنعت آب ضمن درخواست از مردم برای رعایت الگوی مصرف مطابق اطلاع‌رسانی‌های وزارت نیرو، از تلاش برای رفع محدودیت‌های آبی در کشور خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، مصرف آب در کلان شهر تهران درحالی به ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب نزدیک می شود که مجموع بارش های کشور نسبت به دوره درازمدت با کاهش همراه است و هنوز روزهای گرم تر سال در پیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس و طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، «فیروز قاسم‌زاده» سخنگوی صنعت آب کشور در باره تامین مطمئن آب در تابستان پیش رو، گفت: مدیریت مخازن و سدها، کنترل هفتگی برنامه منابع و مصارف سدها، اولویت جدی وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: به‌منظور مدیریت مطمئن تامین آب به‌ویژه در بخش شرب، مدیریت مخازن سدها و کنترل هفتگی برنامه منابع و مصارف سدها از اولویت‌های جدی وزارت نیرو در دولت سیزدهم بوده، به‌طوری که با کنترل صورت‌گرفته روی مصارف، خروجی مخازن سدها در سال جاری حدود ۲۳ درصد کاهش داشته است.
سخنگوی صنعت آب در باره شرایط کم بارشی دو سال اخیر و برنامه‌های وزارت نیرو در بخش آب شرب و کشاورزی برای عبور بدون تنش از کم آبی تابستان پیش‌رو، افزود: ممنوعیت کشت‌های پرآب‌بر از جمله برنج در استان‌های مختلف کشور یکی از موضوع هایی است که با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی و مشارکت مردم، باید ساماندهی شود؛ قطعا نباید این کشت‎‌ها در استان‌های با پتانسیل پایین منابع آب کشت شوند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: صرفه جویی در مصرف آب ، وزارت نیرو ، دولت سیزدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف آب وزارت نیرو دولت سیزدهم وزارت نیرو مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه خیار تلخ، در پاکستان و هند و در برخی از کشور‌های آسیایی به همین نام خوانده می‌شود. البته کشور‌های انگلیسی زبان کارلا را با نام‌های؛ کدوی تلخ و یا خربزه تلخ نیز می‌شناسند.

از آن‌جایی که میوه کارلا سرشار از موادی مانند charactin و momordicin است. این دو ماده موجود در میوه کارلا می‌تواند در کنترل فشار خون و همچنین مبارزه با مشکلات بیماران دیابتی بسیار موثر واقع شود.

دانه‌های میوه این گیاه دارای ترکیبات پلی پپتیدی مشابه انسولین و با عوارض کمتر است که مصرف آن موجب کاهش قند در بیماران دیابتی نوع اول می‌شود

مصرف آب کارلا بدن را در برابر هجوم اپی رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند. همچنین، سیستم ایمنی بدن قویتر شده و بدن راحت‌تر می‌تواند بیماری‌های داخلی را کنترل کرده و در نتیجه آن‌ها را نابود کند.

از سویی مصرف میوه کارلا می‌تواند باعث تسهیل در جریان خون شود. این عمل می‌تواند زخم‌های ایجاد شده در بدن را زودتر مداوا می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد