Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@04:44:28 GMT

برگزاری جشنواره بازار سفر در استان البرز

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۱۰۰۶

برگزاری جشنواره بازار سفر در استان البرز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از برگزاری جشنواره بازار سفر در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره از سی‌ویکم خردادماه تا سوم تیر در پارک چمران کرج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون محمدی در نشست خبری که امروز دوشنبه_بیست و سوم خرداد ماه در سالن جلسات میراث فرهنگی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره بازار سفر امسال، برای اولین بار در استان البرز برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره یک جشنواره تخصصی برای عرضه تور و مسافرت‌های داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه البرز در مسیر مواصلاتی ۲۵ استان قرار دارد و در نزدیکی قطب جمعیتی پایتخت است، عنوان کرد: به طور شفاف این استان مقصد مسافرت‌های آخر هفته‌ای و کوتاه مدت است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه البرز در حوزه گردشگری جایگزین شهرهای شمالی کشور شده است، افزود: مردم برای سفری دو روزه به شهرهای شمالی بیشتر وقت خود را در ترافیک می‌گذرانند در حالی که البرز استانی خوش آب و هوا است که مناطق خوش آب و هوای آن تا مرکز استان فاصله چندانی ندارد.

وی گفت: خیلی از مردم البرز به دنبال خریدن بسته‌های سفر داخلی هستند، برای اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مهم است که گردشگر وارد البرز شود اما لازم است که اهالی البرز نیز با بهترین شرایط به سفرهای داخلی بروند.

محمدی برگزاری نمایشگاه بازار سفر را راهی برای شناساندن آژانس‌های مسافرتی استان البرز خواند و گفت: بیشتر مردم البرز تورهای مسافرتی خود را از تهران می خرند؛ برگزاری این نمایشگاه می‌تواند آژانس‌های مسافرتی البرز را به مردم بشناساند.

وی با اشاره به وجود ۱۴۰ آژانس مسافرتی در البرز که از میان آنها ۲۰ آژانس از بهترین آژانس‌های مسافرتی کشور هستند، تصریح کرد: اولین جشنواره بازار سفر البرز در پارک بزرگ چمران این استان از سی‌ویکم خرداد تا سوم تیر ماه به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

محمدی در بخش دیگری با بیان اینکه در صدد هستیم جشنواره بازار سفر را هر سال در استان البرز برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که خدمات تور برگزار می‌کنند باید از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مجوز داشته باشند در غیر این صورت حوزه گردشگری استان هیچ مسئولیتی در قبال حوادث احتمالی نخواهد پذیرفت.

کد خبر 581531

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استان البرز شهرداری کرج ميراث فرهنگي جشنواره جامعه شناسی گردشگری جشنواره بازار سفر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جشنواره بازار سفر میراث فرهنگی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،سرهنگ مهدی داور فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی البرز گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد استان البرز بلافاصله مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز ادامه داد: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضایی با همکاری نیروی انتظامی، خودرو متخلف را توقیف و عوامل انتقال نخاله به این مکان تاریخی را دستگیر کردند.

وی با بیان خاطیان به محاکم قضایی معرفی شدند، گفت: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز به صورت شبانه روزی با شماره تلفن ۳۲۸۲۹۱۱۸ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص هرگونه تعرض به آثار فرهنگی تاریخی است.

استان البرز دارای ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی است که ۳۵۰ اثر آن‌ها ثبت ملی شده است.

دیگر خبرها

  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان