Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@10:38:07 GMT

ابوالغیط: بحران اوکراین طولانی خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۱۱۹۲

ابوالغیط: بحران اوکراین طولانی خواهد بود

دبیرکل اتحادیه عرب از طولانی بودن بحران اوکراین سخن گفت و تصریح کرد: روسیه تاکید دارد که موازنه قوا باید در راستای حفظ نقش این کشور و نفوذ جهانی آن تغییر کند.

به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه خبری النشره، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در یک برنامه تلویزیونی در مصر درباره بحران اوکراین و پیامدهای آن گفت که این بحران برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فاش کرد: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که رویارویی در راه است و موازنه قوا به نحوی که نقش روسیه و نفوذ جهانی آن حفظ شود، باید تغییر کند.

ابوالغیط درباره روابط پرتنش چین و آمریکا نیز گفت: ناوهای هواپیمابر آمریکایی از ترس (رویارویی با چین) به جزایر تراز اول مشرف به سواحل آسیایی چین نزدیک نشده اند.

وی افزود: تراز تجاری میان چین و آمریکا در هر دو طرف بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد دلار است و منافع مشترک برای هر دو وجود دارد.

ابوالغیط خاطرنشان کرد: اقتصاد چین تنها مبتنی بر مصرف داخلی نیست بلکه بر اقتصاد صادراتی نیز مبتنی است.

دبیرکل اتحادیه عرب در عین حال نگرانی خود را از ایدئولوژی غربیها بیان کرد؛ آن هم با وجود آنچه از آن به جهانی سازی یاد می شود.

وی، در نگاهی به علل و زمینه های جنگ دوم جهانی گفت: مبادلات تجاری میان آلمان و انگلیس ۱۰ سال بیشتر دوام نیاورد و این دو وارد جنگ جهانی شدند؛ این بدان معناست که ایدئولوژی در جهان غرب ترسناک است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف طولانی اصفهانی برای سروش صحت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 سروش صحت بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون که پس از اجرای برنامه کتاب باز، در حوزه کتاب طرفدارانی برای خود به دست آورده، به تولید کتاب می‌پردازد و حالا برای عرضه کتاب تازه‌اش صفی عجیب در اصفهان شکل گرفته است. تصاویر این صف طولانی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • (ویدیو) صف طولانی اصفهانی‌ها برای سروش صحت
  • صف طولانی اصفهانی برای سروش صحت
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام