Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: صد و دهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: مخالف رایزنی امنیتی با فرانسه نیستیم ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۱۳:۲۵

مدیر بخش اروپای وزارت خارجه روسیه گفت، مسکو با گفت‌وگو با فرانسه در سطح وزرای خارجه مخالفتی ندارد و پاریس متوجه است که ایجاد یک ساز و کار امنیتی در اروپا بدون حضور مسکو غیرممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکسی پارامونوف، مدیر بخش اروپای وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: پاریس همین حالا هم دارد می‌فهمد که تطبیق اجتناب‌ناپذیر معماری امنیت اروپا با واقعیت‌های جدید عصر حاضر، بدون حضور روسیه غیرممکن و بی‌معنی است.

این دیپلمات گفت که روسیه هرگز با گفت‌وگوی معنادار وزرای امور خارجه دو کشور مخالف نبوده است.

پارامونوف همچنین گفت از تلاش‌های واتیکان برای میانجیگری در مناقشه اوکراین استقبال کرده و گفت، مسکو حامی گفت‌وگوی صادقانه بر سر پاره‌ای از مسائل است.

او گفت: رهبری واتیکان مکررا برای فراهم کردن هر نوع کمک برای دستیابی به صلح و پایان خشونت‌ها در اوکراین اعلام آمادگی کرده است. این بیانیه‌ها و اظهارات در عمل هم ثابت شده‌اند. ما گفت‌وگوهای آشکار یا محرمانه‌ای بر سر پاره‌ای از مسائل داریم، خصوصا مسائل مربوط به وضعیت انسانی در اوکراین.

این دیپلمات افزود، ممکن است طرح‌های ابتکاری سیستم کلیسای کاتولیک کارآمد باشند، اما کی‌یف در گذشته «توافق‌ها را رها کرده است».

رویترز: متحدان اوکراین درباره پایان جنگ اختلاف دارند ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۱۳:۲۵

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات و دیپلمات ها نوشت، مواجهه دولت های غربی با تورم افسارگسیخته و هزینه های انرژی، برخی کشورهای اروپایی همپیمان با اوکراین را وادار به تقاضای آتش بس کرده است و این درحالیست برخی دیگر از کشورها هشدار می دهند که آتش بس روسیه را جسورتر خواهد کرد.

 این رسانه در ابتدا این سوالات را مطرح کرده که آیا بهتر است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تعامل شود یا برای منزوی کردن او تلاش شود؟ آیا کی یف باید برای پایان دادن جنگ سازش کند؟ یا این که این مصالحه اوکراین، روسیه را جسورتر خواهد کرد؟ آیا تحریم های روسیه ارزش خسارت های جانبی را دارد؟

مقام ها و دیپلمات ها به رویترز گفتند: این ها برخی از پرسش هایی هستند که ائتلاف بین المللی را محک می زند؛ ائتلافی که بسرعت در روزهای بعد از حمله روسیه از اوکراین حمایت کردند اما با گذشت سه ماه از جنگ دچار تنش هایی شده اند.

در حالی که دولت های غربی با افزایش تورم و بهای انرژی دست و پنجه نرم می کنند کشورهایی مانند ایتالیا و مجارستان خواستار اجرای فوری آتش بس شده اند. این امر راه را برای کاهش تحریم ها و پایان دادن به محاصره بنادر اوکراین که بحران غذایی را در فقیرترین کشورهای جهان وخیم تر کرده هموار خواهد کرد.

اما اوکراین، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک هشدار می دهند که روسیه قابل اعتماد نیست و آتش بس باعث خواهد شد پیروزی های خود در تصرف اراضی اوکراین راتقویت کرده و با گروه بندی های دوباره حملات بیشتری را آغاز کند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفته است می خواهد روسیه را تضعیف کند و جو بایدن خواستار پیگرد قانونی پوتین به دلیل جنایت های جنگی است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز می گوید کی یف نباید تحت فشار پذیرش یک توافق بد قرار گیرد و این کشور باید پیروز شود.

فرانسه و آلمان در این میانه گنگ تر عمل می کنند و وعده داده اند به جای این که پوتین را شکست دهند جلوی پیروزی او را خواهند گرفت و در عین حال از تحریم های جدید سنگین علیه پوتین حمایت می کنند.

مسکو چنین استدلال می کند که حمایت نظامی واشنگتن و متحدانش جنگ را طولانی می کند و اوکراین را از مذاکرات صلح باز می دارد. در ماه مارس، کرملین از اوکراین خواست تا اقدامات نظامی خود را متوقف کند، قانون اساسی خود را تغییر دهد تا بی طرفی خود را تضمین کند، کریمه را به عنوان بخشی از خاک روسیه به رسمیت بشناسد و مناطق شرقی تحت کنترل جدایی طلبان را به عنوان کشورهای مستقل به عنوان شرط صلح به رسمیت بشناسد.

اختلافات ممکن است با توجه به تحریم ها و جنگ، بیش از پیش بر اقتصاد جهانی تاثیر بگذارد و خطر واکنش های منفی در داخل کشورها و بهانه ای برای پوتین را در بردارد.

مکرون هشدار داده است که هرگونه توافق صلح نباید روسیه را مانند آلمان در سال  ۱۹۱۸ «تحقیر» کند.

وی نیز مانند اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، کانال‌های ارتباطی با کرملین را باز نگه داشته و باعث حیرت کشورهای جنگ‌ طلب  شده است. رئیس جمهور لهستان این تماس ها را با صحبت با آدولف هیتلر در طول جنگ جهانی دوم مقایسه کرده است.

هشدار مکرون درباره تحقیر نکردن روسیه، دیمیترو کولِبا وزیر امور خارجه اوکراین را بر آن داشت تا هشدار دهد فرانسه فقط خود را تحقیر می کند و روابط کی یف با شولتز سردتر شده است.

هدف آمریکا؛ تضعیف روسیه؟

یکی از مقامات به رویترز گفت: واشنگتن قصد تغییر رهبری پوتین را ندارد اما می خواهد این کشور تا حدی ضعیف شود که دیگر هوای حملات مشابهی به اوکراین به سرش نزند.

یکی از منابع دولتی آلمان نیز با اشاره به اظهارات لوید آستین درباره تلاش آمریکا برای تضعیف روسیه گفت: تضعیف روسیه مشکل آفرین است. مایه  تاسف است که آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان از شریک ائتلافی شولتس  از حزب سبزها، این هدف را تایید کرد چرا که تایید این اظهارات، صرف نظر از این که اوکراین به توافق صلح  برسد یا نه، زمان لغو تحریم ها را پیچیده کرده است.

منابع دولتی آلمان همچنین گفتند که آنها نگران هستند برخی در غرب ممکن است اوکراین را به سمت اهداف نظامی غیرواقعی، از جمله بازپس گیری شبه جزیره کریمه تشویق کنند که می تواند درگیری را طولانی کند. این شبه جزیره در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ملحق شد.

در همین حال، سفیر اوکراین در برلین بارها از آلمان به دلیل تعلل در ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین انتقاد کرده است، اگرچه آلمان قویا از حمایت خود از کی یف دفاع کرده است.

تقویت جنگ‌افزارهای الکترونیک بلاروس در مرز با اوکراین ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۱۳:۲۱

بلاروس تجهیزات جنگی مضاعف الکترونیکی در مرز با اوکراین مستقر کرده است.

به گزارش وبسایت روزنامه یوکراینسکا، رئیس کل ستاد نیروهای مسلح اوکراین در فیسبوک نوشت: تمرینات مهندسی رزمی در جریان است تا ایست بازرسی‌ها تقویت شده و جنگ‌افزارهای مضاعف الکترونیک در مناطق نزدیک مرز بلاروس و اوکراین مستقر شوند.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس گفته است که ممکن است نیروهای کشورش «برای غرب اوکراین بجنگند» تا این بخش از اوکراین به چنگ کشورهای غربی نیافتد.

اوکراین: روسیه خود را برای جنگی طولانی تا اکتبر آماده می‌کند ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۱۳:۲۰

بر پایه ارزیابی سازمان اطلاعاتی ارتش اوکراین، برنامه‌ریزی‌های نیروهای مسلح روسیه برای چند ماه دیگر تمدید شده است. ظاهرا روسیه برنامه‌های خود را وابسته به میزان موفقیت در منطقه دونباس کرده که درگیری شدید در آن ادامه دارد.

کارشناسان موسسه آمریکایی مطالعات جنگ با استناد به وادیم اسکیبیتسکی، قائم مقام رئیس اطلاعات ارتش اوکراین ارزیابی می‌کنند که برنامه‌های عملیاتی ارتش روسیه دست‌کم برای ۱۲۰ روز دیگر و تا ماه اکتبر تمدید شده است.

خبرگزاری آلمان روز یک‌شنبه ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) به نقل از این کارشناسان نوشت، ارتش روسیه برنامه‌های خود را وابسته به میزان موفقیت در منطقه دونباس کرده و در عین حال تقریبا به طور ماهانه آنها را با شرایط روز تطبیق می‌دهد.

نیروهای روسی پس از ناکامی در تصرف کی‌یف، پایتخت و خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین نیروهای خود را در منطقه دونباس، شامل دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور متمرکز کرده‌اند.

کارشناسان آمریکایی با توجه به اطلاعات دریافتی برآورد می‌کنند مسکو باور ندارد بتواند به سرعت به اهداف خود در تجاوز نظامی به اوکراین دست پیدا کند.

تلاش روسیه برای جبران ناکامی‌ها

ظاهرا ارتش روسیه تلاش می‌کند ناکامی‌های خود در پیشروی سریع در روزهای نخست حمله تجاوزکارانه به اوکراین که ۲۴ فوریه آغاز شده را جبران کند.

به گزارش دویچه‌وله، به گفته وادیم اسکیبیتسکی در حال حاضر ۱۰۳ گردان از نیروهای مسلح روسی در اوکراین حضور دارند و روسیه می‌تواند با ۴۰ گردان رزمی آنها را تقویت کند.

نیروهای روسی پس از تصرف اغلب مناطق لوهانسک از حدود ده روز پیش بمباران شدید و پیشروی در شهر صنعتی سیورودونتسک را آغاز کردند.

سیورودونتسک بزرگترین شهر منطقه لوهانسک است که هنوز به طور کامل به تصرف نیروهای روسی یا جدایی طلبان مورد حمایت مسکو در نیامده است.

بنابر گزارش‌ها نبرد بر سر کنترل کارخانه شیمیایی آزوت این شهر به شدت ادامه دارد. نیروهای اوکراینی می‌گوید هنوز کنترل این کارخانه را در اختیار دارند.

سرهی گایدای، فرماندار لوهانسک در یک مصاحبه تلویزیونی گفته این کارخانه در محاصره کامل قرار ندارد و نبردها در خیابان‌های اطراف آن ادامه دارد.

پناه گرفتن چندصد غیرنظامی در کارخانه شیمی

به گفته مقام‌های محلی از آنجا که نظامیان روسی مناطق مسکونی سیورودونتسک را به شدت بمباران و تخریب کرده‌اند صدها شهروند غیرنظامی به پناهگاه‌های کارخانه شیمی پناه برده‌اند.

فرماندار لوهانسک می‌گوید شاید تمام غیرنظامیان مایل به ترک تاسیسات کارخانه باشند اما در حال حاضر امکانی برای خروج امن آنها وجود ندارد.

شهردار سیورودونتسک می‌گوید از حدود دو ماه پیش آب لوله‌کشی و برق این شهر تقریبا به طور کامل قطع شده اما هنوز حدود یک سوم آن تحت کنترل نیروهای اوکراینی قرار دارد.

فرماندار لوهانسک وضعیت این منطقه را بحرانی‌تر از بقیه مناطق اوکراین توصیف کرده و در یک پیام ویدئویی می‌گوید امکان ندارد بتوان تعداد حمله‌ها را شمرد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین می‌گوید نیروهای روسی زیرساخت‌های غیرنظامی مناطق مجاور را به شدت مورد حمله قرار داده‌اند اما واحدهای اوکراینی مستقر در این مناطق موفق شده‌اند در مقابله با این حمله‌ها مقاومت کنند.

اطمینان به پیروزی، افتخار به مدافعان

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در تازه‌ترین پیام ویدئویی روزانه خود تاکید کرد به مدافعان اوکراینی افتخار می‌کند که هفته‌هاست جلوی پیشروی نیروهای روسی را گرفته‌اند.

زلنسکی تاکید کرد اکنون ۱۰۸ روز از آغاز تجاوز نظامی نیروهای روسی می‌گذرد اما دونباس هنوز مقاومت می‌کند. او افزود اوکراین همه تلاش خود را می‌کند تا روس‌ها از آنچه کرده‌اند پشیمان شوند و پاسخگوی "هر قتل و هر حمله علیه کشور زیبای ما" باشند.

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین به تازگی گفته جنگ در این کشور می‌تواند دو تا شش ماه دیگر ادامه پیدا کند. زلنسکی ابراز اطمینان کرد مردم اوکراین پیروز این جنگ خواهند بود.

محکوم کردن حضور دیپلمات کانادایی در مراسم سفارت روسیه ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۱۳:۲۰

وزیر امور خارجه کانادا گفت، شرکت کردن مقامات کانادایی در جشن "روز روسیه" در سفارت این کشور در کانادا «غیر قابل قبول» است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یاسمین هینبکر، یکی از مقامات وزارت خارجه کانادا به همراه نمایندگانی از یونان، پاکستان و برخی کشورهای آفریقایی در مراسم روز جمعه سفارت روسیه در کانادا شرکت کردند.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا در توییتر نوشت: هیچ نماینده‌ای از کانادا نباید در این رویداد که در سفارت روسیه برگزار شد شرکت می‌کرد و از این به بعد هم نخواهد کرد.

جولی همچنین بر حمایت کانادا از اوکراین در برابر حمله روسیه تاکید کرد، حمله‌ای که مسکو آن را «عملیات ویژه نظامی» می‌نامد. جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه آغاز شده و امروز (دوشنبه) وارد صد و دهمین روز خود شد.

کشته شدن سرباز انگلیسی توسط روسیه در شرق اوکراین

جردن گتلی روز شنبه به ضرب گلوله در اوکراین کشته شد، او دومین انگلیسی است که در کنار نیروهای اوکراینی علیه روسیه جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "دین" پدر گاتلی با تایید کشته شدن پسرش گفت که وی در شرق شهر سیویرودونتسک کشته شد و او را یک قهرمان خواند.

سیویرودونتسک که شهر کوچکی در لوهانسک است، در کانون پیشروی روسیه در شرق اوکراین قرار دارد.

حمله تمساح های روسیه به پایگاه های نظامی اوکراین+عکس و فیلم

 شبکه خبری راشاتودی، روز یکشنبه فیلمی از حمله بالگردهای Ka-52 روسیه معروف به تمساح به مواضع نیروهای اوکراینی منتشر کرد.

در این فیلم، بالگردهای Ka-52 روسیه از فاصله 5 کیلومتری، پایگاه‌های نیروهای نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، این حمله به نابودی مرکز فرماندهی و خودروهای زرهی اوکراین منجر شده است.

افشای فشار غرب بر کشورهای عربی علیه روسیه

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، کشورهای عربی تحت فشار غرب برای «رد عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین» و محاصره روسیه هستند.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، وی گفت، غرب پس از عبور میلیون‌ها آواره، نسبت به اشتباهات خود در منطقه بیدار شده و وضعیت کنونی بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار حساس است.

ابوالغیط ادامه داد، هند، برزیل، مکزیک و آفریقا سیاست‌های مستقل خود را دارند و برخی کشورها با توجه به منافع خود در منطقه از رأی دادن به موضع روسیه در قبال اوکراین خودداری کردند.

وی تأکید کرد، کشورهای عربی در قبال فشارها ضعیف نخواهند شد و نشست وزرای خارجه مصر، عراق، الجزائر، امارات، سعودی و سودان برای پرداختن به زمینه‌ای است که منعکس کننده اراده غرب است.

ابوالغیط افزود، زمانی که قیمت مواد غذایی در جهان دو برابر می‌شود جنگ باید متوقف شود؛ یک موضع عربی واحد در خصوص بحران روسیه و اوکراین وجود دارد.

فنلاند: بدون سوئد به ناتو نمی پیوندیم

رئیس جمهور فنلاند عضویت کشورش در پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " را منوط به پذیرش همزمان کشور همسایه خود سوئد دانست.

به گزارش راشاتودی، سائولی نیینیستو گفت، اگر سوئد در مسیر تصویب الحاق به ناتو به بن بست برسد، فنلاند هم بدون سوئد به ناتو نخواهد پیوست.

وی روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در هلسینکی این اظهارات را بیان اظهار کرد از نظر ما مساله سوئد مساله ماست. ما دست در دست هم جلو خواهیم رفت. "

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی نیز، به نوبه خود، تاکید کرد که ائتلاف ناتو هیچ ضرب الاجلی برای پذیرش پیشنهادهای فنلاند و سوئد تعیین نکرده است، اما به دنبال رفع اختلافات بین آنها و ترکیه "در اسرع وقت" است.

ینس استولتنبرگ اصرار داشت که نشست آتی سران ناتو که برای اوایل تیر برنامه ریزی شده است، هرگز به عنوان آخرین مهلت برای پذیرش دو عضو احتمالی تلقی نشده است.

وی گفت: نشست سران ناتو در مادرید و بیانیه هرگز به منزله ضرب الاجل نبود. در عین حال دوست دارم هر چه زودتر این مشکل حل شود.

استولتنبرگ با اشاره به نام رسمی جدید ترکیه به زبان انگلیسی، گفت: از همین رو ما با متحد خود در ناتو، ترکیه، و همچنین با فنلاند و سوئد، سخت کار می کنیم تا به دغدغه هایی که ترکیه مطرح کرده است، رسیدگی کنیم.

اظهارات استولتنبرگ حاکی از تغییر آشکار موضع ناتو در خصوص چارچوب زمانی پیوستن احتمالی فنلاند و سوئد بود.

زلنسکی: تلفات جنگ روسیه در این ماه به ۴۰ هزار نفر خواهد رسید

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که تلفات روسیه در ماه ژوئن (خرداد) ممکن است از به ۴۰ هزار نفر برسد.

به گزارش الجزیره، زلنسکی در یکصد و نهمین روز از آغاز جنگ روسیه به اوکراین مجددا بر درخواست کی یف برای مجهز شدن به سیستم های دفاع هوایی پیشرفته از غرب تاکید کرد.

رییس جمهور اوکراین در ادامه افزود که مجهز شدن به چنین سیستم های دفاعی می تواند از بسیاری از حوادث تلخ از جمله حمله هوایی به شهر ترنوپیل در روز یکشنبه که منجر به زخمی شدن ۱۰ نفر از جمله یک دختر ۱۲ ساله شد جلوگیری کند.

زلنسکی همچنین مدعی شد که تاکتیک‌های مسکو در جنگ تغییر نکرده است و نیروهای ذخیره‌های ضعیف روسیه در حال حاضر برای جنگ در دونباس مستقر شده‌اند.

به گفته زلنسکی، به نظر می رسد که آنها سعی خواهند کرد سربازان وظیفه آموزش دیده ضعیف و کسانی که توسط نیروهای پوششی جمع آوری شده اند را وارد جنگ کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام جنگ اوکراین روسیه چین اروپا آمریکا متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام نیروهای اوکراینی وزیر امور خارجه نیروهای روسی نیروهای مسلح رئیس جمهوری ضعیف روسیه رئیس جمهور ۱۴۰۱ ۰۳ ۲۳ تحریم ها کشته شد شده اند آتش بس روز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور بامداد امروز ۶۶ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه و ۲ پهپاد در شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه پنج‌شنبه گذشته نیز از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6089516

دیگر خبرها

  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد