Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان با بیان اینکه بیماری تب کنگو کریمه همچنان در کمین است، بیان داشت: در هفته اخیر دو بیمار مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان‌های استان بستری شدند که یک مورد آقای ۳۵ ساله از قشم با حال عمومی بد بود که متاسفانه جان خود را از دست داد و مورد دوم یک خانم ۵۵ ساله از سیریک است که در حال حاضر با حال عمومی نامساعد در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر دو مورد سابقه تماس با دام را ذکر کرده اند، خاطرنشان کرد: احتمال اینکه این دو بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شده باشند بسیار زیاد است.

نوروزیان در خصوص علائم هشدار دهنده عنوان کرد: بیمارانی که علائم شبیه به آنفولانزا دارند حتماً مورد بررسی قرار بگیرند و اگر سابقه تماس با دام یا گزش کنه دارند در مراجعه به پزشک مطرح نمایند چرا که علائم اولیه این بیماری مشابه آنفولانزا و کرونا است و ممکن است در وهله اول شناسایی نشود اما بیماران اگر سابقه تماس با دام یا گزش کنه را عنوان کنند، این بیماری خیلی سریعتر تشخیص داده می شود.

نوروزیان اضافه کرد: همچنین بیماران اگر به تازگی گوشت تازه، تکه کرده اند و یا شغل مرتبط دارند مثل دامپزشکی، قصابی، دامداری در مراجعه به پزشک مطرح کنند چرا که این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی بیان داشت: توصیه اکید می شود در زمان تماس با دام حتماً از دستکش و چکمه استفاده شود؛ دام و دامداری تحت نظارت دامپزشکی باشد و در صورت مشاهده کنه با کمک دامپزشکی کنه را از بین ببرند.

وی اظهار کرد: در زمانه سلاخی و قصابی از شیلد صورت، دستکش و چکمه استفاده کنند و خانم های خانه دار دقت نمایند که از جاهای مطمئن که تحت نظارت دامپزشکی است گوشت تهیه کنند و قبل از تکه کردن گوشت حتماً ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس گوشت را تکه و مصرف یا فریز کنند.

کد خبر 5513317

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه نوروزیان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تب کریمه کنگو بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه سفر استانی ویروس کرونا خراسان رضوی دهه کرامت میلاد امام رضا ع اردبیل مشهد امام رضا ع خروج قطار از ریل جهرم تماس با دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران