Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@16:29:18 GMT

نیمکت‌های بوندس لیگایی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۱۵۵۵

نیمکت‌های بوندس لیگایی

این روزها تیم‌های مختلف لیگ برتری در حال آماده شدن برای حضور در فصل آینده هستند تا با انتخاب مربیان و بازیکنان مورد نظر، با آمادگی پا به لیگ بیست و دوم بگذارند.

روزنامه ایران:  در این میان اما هنوز تکلیف نیمکت تعدادی از تیم‌ها از جمله استقلال و سپاهان مشخص نشده است و برای همین خبرهای مختلفی درباره این دو تیم به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 12 روزی که از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال می‌گذرد، مسئولان باشگاه استقلال باب مذاکره با مربیان مختلفی  باز کرده‌اند تا گزینه مناسبی را روی نیمکت قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بنشانند. گزینه اصلی آبی‌ها برای سرمربیگری تیم شان جواد نکونام بود که او این پیشنهاد را رد کرد و ترجیح داد به کارش در فولاد ادامه دهد. در این میان، حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد به انتقاد از مذاکره استقلال با نکونام پرداخت و به برنامه تهران ورزشی گفت: «کار حرفه‌ای این است که دو باشگاه با هم صحبت کنند و به توافق برسند، مثل انتقال بازیکن که دو طرف به جمع‌بندی نهایی و توافق می‌رسند و در نهایت او به صورت قرضی یا دائمی به تیم دیگری می‌رود. در مورد مربی هم باید نظارت دقیق و اصولی باشد که شاهد این اتفاقات و مسائل نباشیم.» یکی دیگر از مربیانی که از او برای هدایت استقلال نام برده می‌شد، سید مهدی رحمتی بود. محمد رجائیان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم که رحمتی هدایت این تیم را بر عهده دارد، در این ارتباط عنوان کرد: «باشگاه استقلال به صورت غیر رسمی با او صحبت کرد که آیا تمایلی دارید تا ما با باشگاه مکاتبات را انجام بدهیم؟ سرمربی ما با اینکه یک استقلالی اصیل است، ضمن تشکر و ادای احترام به دعوت آن‌ها، به خاطر بارمسئولیت و قراردادی که دارد به استقلال پاسخ رد داد.»  مربی ایرانی دیگری که مصطفی آجورلو با او با صحبت پرداخت، رضا عنایتی سرمربی فصل گذشته هوادار بود که هواداران استقلال واکنش خوبی به احتمال حضور او روی نیمکت آبی پوشان نشان ندادند. در این میان، احتمال جذب مربی خارجی قوت گرفت که نام گابریل پین دستیار فرهاد مجیدی هم در بین آنها بود ولی گویا پس از اینکه مشخص شد که اولویت مسئولان باشگاه استقلال انتخاب سرمربی خارجی است، این مربی ایتالیایی در آستانه جدایی از آبی‌پوشان قرار گرفته است. پین انتظار دارد با جدایی مجیدی، جایگزین او شود ،ولی مسئولان استقلال چنین نظری ندارند و برای همین در صورت انتخاب سرمربی خارجی، پین از استقلال جدا خواهد شد.


دستیار مورینیو و نوری گزینه شدند
یکی از گزینه‌های مطرح شده برای نیمکت استقلال، ژوزه مورایس دستیار اسبق ژوزه مورینیو در چلسی است. در همین رابطه نشریه «اوجوگو» پرتغال بعد از مطرح شدن نام این مربی، پیشنهاد استقلال را دری برای بازگشت مربی پرتغالی به دوران مربیگری دانست و نوشت: «استقلال قهرمان لیگ ایران است که به دنبال جذب مورایس است و احتمال دارد بزودی با این تیم ایرانی قرارداد امضا کند.» همچنین نشریه «DTransferencias» پرتغال هم نوشت: «مورایس پیشنهادی از باشگاه استقلال ایران برای مربیگری دریافت کرده است.» اما دیروز نام جدیدی برای نیمکت استقلال مطرح شده و او کسی نیست جز الکساندر نوری، مربی ایرانی‌الاصل آلمانی که سابقه مربیگری در بوندس‌لیگا و هدایت وردربرمن و هرتابرلین را در کارنامه‌اش دارد؛ مربی ای که در چند سال گذشته هم بارها بحث حضورش در فوتبال ایران مطرح شده ولی تا امروز عملی نشده است و دلیل عمده آن مسائل مالی و همچنین دوری نوری از همسر و فرزندش عنوان شده است. در این ارتباط خبر رسید مدیران استقلال به نوری پیشنهاد ریالی داده‌اند ولی او خواستار قراردادی به دلار و یورو است و باید دید مذاکرات آنها چه سرانجامی خواهد داشت، البته طبق خبرهای منتشر شده، 2 مربی ایتالیایی هم گزینه دیگر استقلال هستند. طبق گفته مدیران این باشگاه قرار است تا آخر این هفته سرمربی جدید آبی‌پوشان معرفی شود و باید دید در نهایت چه کسی جایگزین مجیدی می‌شود.


ماگات گزینه هیجان‌انگیز سپاهانی‌ها
اما به غیر از نوری که به عنوان گزینه استقلال معرفی شده، به نظر می‌رسد سپاهان هم به دنبال یک مربی بوندسلیگایی است. پس از استعفای محرم نویدکیا و قبول آن توسط باشگاه سپاهان، اصفهانی‌ها به دنبال یافتن یک جایگزین مناسب هستند. در این ارتباط خبر رسیده، مسئولان سپاهان مذاکره با فیلیکس ماگات را آغاز کرده‌اند و اگر اتفاقی رخ ندهد این سرمربی سابق بایرن مونیخ، شالکه و وولفسبورگ طی روزهای آتی به عنوان سرمربی سپاهان معرفی خواهد شد، البته سپاهانی‌ها علاوه بر این مربی آلمانی که مذاکرات با او در مراحل پایانی قرار دارد، شرایط چندین مربی سرشناس دیگر را که در ایران سابقه حضور دارند، نیز زیر نظر دارند و اگر مذاکرات برای جذب ماگات به هر دلیلی مطابق برنامه پیش نرود، گزینه‌های دیگر را مد نظر قرار خواهند داد. ماگات جزو 6 نفری است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی توانسته قهرمان مسابقات بوندسلیگا شود. او به عنوان مربی 2 بار با بایرن مونیخ به مقام قهرمانی بوندسلیگا دست پیدا کرده و یک بار هم این عنوان را با وولفسبورگ در فصلی که این باشگاه اشکان دژاگه را در اختیار داشت به دست آورده است. ضمن اینکه او 2 مرتبه نیز با بایرن مونیخ قهرمان جام حذفی آلمان شده و در صورت قبول پیشنهاد سپاهان، به یکی از شناخته‌ترین مربیان دنیا بدل خواهد شد که سابقه حضور در فوتبال ایران را نیز پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفت و آمد نیمکت تراکتور برنامه‌ریزی شده بود

پیشکسوت تراکتور می‌گوید: اتفاقات نیمکت این تیم برنامه‌ریزی شده بود.

مرتضی اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی فنی از عملکرد تراکتور مقابل استقلال اظهار کرد: به نظرم هر ۲ تیم بدون برنامه بودند و هر ۲ برای کسب یک امتیاز آمده بودند و هیچ یک برای بهتر شدن بازی ریسک نمی‌کردند. تراکتور باید با استفاده از شرایط میزبانی، خیلی بهتر بازی می‌کرد. فکر کنم تا دقیقه ۸۰ به جز یک موقعیت استقلال در نیمه اول، شاهد موقعیت گلزنی جدی در بازی نبودیم. در مجموع بازی سرد، بی روح و پر تنش بود و فوتبالی ندیدیم.

او درباره ماندگاری حمید مطهری روی نیمکت تراکتور گفت: نظری ندارم. مطهری هم جزو مربیان خوب ایران است و به عنوان دستیار فعالیت کرده و شناخت خوبی از فوتبال ما دارد و باید در چند هفته پایانی هدایت تراکتور را بر عهده داشته باشد. متاسفانه به نظر من تمام این اتفاقات برنامه ریزی شده بود و هر فصل باید شاهد چنین اتفاقاتی در باشگاه تراکتور باشیم. این به جز طرد شدن هواداران و عدم کسب نتیجه چیز دیگری در پیش ندارد.

اسدی افزود: حق هواداران قهرمانی است. هم باشگاه و هم بازیکنان بدهکار مردم هستند اما متاسفانه این را درک نکرده‌اند که باید برای هوادار بازی کنند. هر سال مسیر موفقیت را سخت تر می‌شود و تراکتور حتی نمی‌تواند در یک بازی خانگی موقعیت های درست حسابی روی دروازه حریف ایجاد کند.

پیشکسوت تراکتور درباره ناراحتی هواداران گفت: خب هواداران چه کار کنند، ناراحت هستند. باشگاه باید بیانیه دهد یا بازیکنان صحبت کنند و قول دهند از فلان بازی به بعد شرایط تیم بهتر می‌شود تا هوادار هم بداند چه زمانی شرایط بهتر می‌شود. چند هفته است که تراکتور نتیجه نمی‌گیرد. دلخوشی هوادار این است که بازی خوب تماشا کند اما در بازی مقابل استقلال همین دلخوشی هم از هوداران دریغ شد.

کاپیتان سابق تراکتور گفت: هیچ ضمانتی نیست که اتفاقات خوبی در تراکتور بیفتد و اتفاقات مورد انتظار هواداران رقم نمی‌خورد. در روزی که هواداران قهر بودند باز هم آمدند و سکوهای طبقه اول ورزشگاه پر شده بود. با این شرایط دم هواداران تراکتور گرم که باز هم تشویق و حمایت کردند. بازیکنان و باشگاه تراکتور به هواداران بدهکار هستند. آن‌ها به جز کسب نتیجه نمی‌توانند چیزی به هواداران بدهند و نمی‌دانم چه زمانی این اتفاق خوب برای تراکتوری‌ها رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیمکت‌های داغ فوتبال اروپا؛ کدام تیم‌ها سرمربی‌شان را عوض می‌کنند؟ / آن تایم
  • سومین گزینه هم پر کشید! دردسر باورنکردنی بایرن مونیخ در انتخاب سرمربی
  • رانگنیک به این دلیل پیشنهاد بایرن را رد کرد
  • گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال مشخص شد
  • رفت و آمد نیمکت تراکتور برنامه‌ریزی شده بود
  • کیران مک کنا، گزینه جانشینی دزربی در صورت جدایی این مربی ایتالیایی از برایتون
  • رانگنیک، سرمربی جدید بایرن؟
  • مربی میلان از انگلیس می‌آید ولی ایتالیایی است!‏
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال