Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:41:42 GMT

«سرمایه‌سالاری متأخر و فرجام خواب» منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۱۸۹۲

«سرمایه‌سالاری متأخر و فرجام خواب» منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشر افکار کتاب «سرمایه‌سالاری متأخر و فرجام خواب» (7/24: Late Capitalism and the Ends of Sleep) نوشته جاناتان کراری و ترجمه رسول قنبری را منتشر می‌کند. این کتاب یازدهمین مجلد از مجموعه «اقتصاد سیاسی» نشر افکار است.

کراری در این کتاب پاره‌ای از پیامدهای خسارت‌بار گسترشِ بی‌وقفه فرایندهای سرمایه‌داری در قرن بیست و یکم را شرح می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار امروزه در تمام ساعات شبانه‌روز فعال است و ما را مجبور به فعالیتی مداوم و بی‌پایان کرده است. چیزی که گویی اشکال جدیدی از اجتماعات و ظهورهای سیاسی را در پی خواهد داشت و نظمِ معمولیِ زندگی بشر تا امروز را تغییر خواهد داد.

نویسنده در این کتاب، بخشی از استراتژی‌ها و پیامدهای یک بازار شبانه‌روزی را بررسی می‌کند. مصرف‌گرایی‌ای که در هر ساعت از شبانه‌روز، همه چیز را مهیا می‌خواهد و به تبع آن، راهکارهای بخصوصی را در اداره فروشگاه‌ها می‌طلبد. اقداماتی که تأثیری بلافصل بر زندگی کارمندان و فروشندگان چنین فروشگاه‌هایی به بار خواهد آورد.

کتاب مدیریت افراد در چنین وضعیتی و اختلالات روانی و اغتشاشاتی را که این فرهنگ تکنولوژیک جدید بدان دامن می‌زند، می‌کاود. محوری‌ترین موضوع کار در طول این بررسی، مسئلۀ خواب است. انسان‌ها گویی در این جهان سرمایه‌دارانه، دیگر خواب ندارند چیزی که بی‌شک موجب تخریب زندگی آدم‌هایی بسیاری می‌شود.

شاید بتوان گفت که این کتاب اثرات فرهنگ دیجیتال اقتصادی بر روی بدن انسان‌ها و توانایی‌های فیزیولوژیک آنها را مدنظر قرار داده و از این جهت، به زعم برخی از منتقدان، یادآوری اثر کلاسیک هربرت مارکوزه، «انسان تک‌ساحتی» است.

کد خبر 5513305 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر افکار تازه های نشر سرمایه داری تازه های نشر معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترجمه انتشارات راه یار دفاع مقدس بنیاد سعدی سید محمود دعایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشر افکار جنگ تحمیلی انتشارات سوره مهر روزنامه اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تلخ اقتصاد ایران در خاطره‌گویی فوتبالیست سابق در تلویزیون | فیلم

هاشم بیک زاده، بازیکن سابق تیم استقلال در برنامه زنده صبحانه ایرانی گفت: نزدیک به یک میلیون دلار از استقلال گرفتم! منبع: صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضعیت تلخ اقتصاد ایران در خاطره‌گویی فوتبالیست سابق در تلویزیون | فیلم
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • گربۀ محله مهم است
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد