Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از انهدام یک باند خانوادگی که با همکاری یکدیگر در تهران و سایر استان‌ها جیب‌بری کرده بودند، خبرداد.

به گزارش ایران اکونومیست، سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر درباره دستگیری اعضا و انهدام این باند جیب‌بری اظهارکرد: روز بیست و چهارم بهمن ماه سال گذشته، پرونده‌ای با موضوع جیب‌بری زنی ۲۹ ساله با هویت معلوم از کلانتری مشیریه به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد که درپی آن کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی مامور رسیدگی به پرونده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جزئیات این پرونده اظهار کرد: پرونده حاکی از آن بود که روز ۲۳ بهمن‌ماه، شاکی در بازار روز مشیریه در حال خرید بوده که متوجه شد سارقی جیب‌بر قصد دارد تلفن همراهش را سرقت کند، این فرد مانع از این اقدام شده و با کمک افراد دیگر مظنون را دستگیر و به پلیس تحویل داده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه سارق با پرونده اولیه تشکیل شده در کلانتری به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل شد، گفت:‌ متهم دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن اعلام کرد که برای فالگیری در بازار روز حضور داشته و فرد دیگری نیز به همراه او نبوده است. با طرح این ادعا ماموران برای انجام بررسی‌ میدانی به بازار روز مذکور رفته و در بررسی دوربین‌های مداربسته مشاهده کردند که چهار نفر متشکل از یک مرد و سه زن نقشه این سرقت به شیوه جیب‌بری را کشیده‌اند.  

وی ادامه داد: با بررسی سابقه متهم مشخص شد که وی دارای ۱۵ فقره سابقه کیفری دیگر در زمینه‌های جیب‌بری، گوشی قاپی و... در شهرهای دیگری از جمله کرمان، سیرجان، بندرعباس، تهران و مشهد است. در همین راستا کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم سرنخ‌های متعدد دیگری را نیز به دست آوردند که در پی آن متهم به سرقت‌های متعدد خود از شهروندان اعتراف کرد. او همچنین اعتراف کرد که سرقت‌ها را به همراه همسر، خواهر و همسر خواهرش انجام داده و حالا حاضر است که برای شناسایی همدستان خود همکاری کند.  

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه اعضای دیگر این باند نیز شناسایی شدند، گفت: کارآگاهان پلیس متوجه شدند که دو تن از همدستان متهم در زندان کرمان در حال تحمل کیفر خود هستند که با دستور قضایی متهمان برای تکمیل تحقیقات به تهران منتقل شدند. همچنین با دعوت از افرادی که پرونده اعلام سرقت گوشی در این یگان داشتند تعدادی این افراد را به عنوان سارقان تلفن همراه خود معرفی و اعلام کردند.  

موسوی‌فر با بیان اینکه تاکنون ۱۱ نفر این متهمان را به عنوان سارقان گوشی تلفن همراه خود مورد شناسایی قرار داده‌اند، گفت: اعضای این باند منهدم شده به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دستگیری ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت ، سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر ، محله مشیریه ، تهران ، جیب‌بری ، پلیس آگاهی ، پلیس آگاهی تهران ، پلیس آگاهی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دستگیری رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت محله مشیریه تهران جیب بری پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران پلیس آگاهی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت جیب بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سردار یحیی الهی اظهارداشت: در پی وقوع سرقت احشام در استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های میدانی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی سه باند سرقت و کشف ۶۷ راس دام در استان شدند.

وی با بیان اینکه سارقان در تحقیقات پلیسی به ۲۶ فقره سرقت احشام اعتراف کردند، گفت: در این رابطه شش دستگاه خودرو توقیف و ۵۱ راس دام کشف شد.

به گفته فرمانده انتظامی لرستان، متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد