Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (PE) که ظرفیت بسیار خوبی برای بانک‌ها به حساب می‌آید، برای صندوق نوآوری حائز اهمیت است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در نشست برنامه اجرایی صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک ملت که صبح روز دوشنبه به منظور اجرای ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش‌بنیان برگزار شد، طرفین بر توسعه همکاری‌ها برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی وحدت با قدردانی از توجه مدیرعامل بانک ملت به حوزه نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: امید است از امروز تحول ویژه‌ای را در تعامل بانک ملت با زیست‌بوم نوآوری کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد باشیم.

وی در ادامه با طرح انتقاداتی از عملکرد گذشته بانک ملت در حوزه تعامل با زیست‌بوم نوآوری کشور گفت: نباید اجازه دهیم وقت هدر رود. امروز صندوق نوآوری با هشت بانک از شبکه بانکی کشور وارد گفتگو و مذاکره شده و با همراهی آن‌ها مشغول فعالیت جدی در شکل‌دهی توسعه‌یافته‌تر و به روزتر نظام تامین مالی نوآوری است.

وحدت افزود: سازوکار‌های بسیاری برای تعامل بانک‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف کردیم و پس از تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز با برخی بانک‌ها صحبت کرده و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با بانک‌ها برای حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، فرصت بسیار مغتنمی برای شبکه بانکی به منظور سرمایه‌گذاری و مشارکت در توسعه فناوری فراهم شده است. امیدواریم با مدیریت بانک ملت و همچنین توجه ویژه به حوزه نوآوری، شاهد اتفاقات پرتحولی در تعامل این بانک با زیست‌بوم نوآوری کشور باشیم.

فعالیت‌های بانک ملت در راستای تعامل با زیست نوآوری توسعه می‌یابد

رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت نیز با قدردانی از فعالیت‌های صندوق نوآوری در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: فعالیت‌های اثربخشی در این حوزه انجام شده است، شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بی‌بدیلی در رشد اقتصادی کشور دارند و امسال هم با توجه به اجازه قانونی که به سرمایه‌گذاری نظام بانکی در طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داده شده، بر خود لازم می‌دانیم توسعه فعالیت‌ها در راستای تعامل با زیست نوآوری را بیش از پیش پررنگ کنیم.

وی بیان کرد: بانک ملت بالاترین ترازنامه بانکی کشور را دارد و غافل شدن آن از حوزه دانش‌بنیان متناسب با جایگاه این بانک در کشور نیست.

دولت‌آبادی اظهار داشت: امید است بیش از گذشته در حوزه‌های قدیمی و جدید تعامل با زیست‌بوم نوآوری کشور، چه در اعطای تسهیلات و چه در حوزه سرمایه‌گذاری فعالیت کنیم.

طراحی نظام تامین مالی اختصاصی در صندوق نوآوری

روح‌الله ذوالفقاری معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری نیز با بیان اینکه امروز فصل نویی را در تعامل صندوق نوآوری و بانک ملت آغاز می‌کنیم، گفت: مجموعه همکاری‌های صندوق نوآوری و بانک ملت از سال ۹۸ درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، به شکل اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه بوده است که شامل ۳۰۰ میلیارد تومان اعطای تسهیلات و ۲۳۰ میلیارد تومان صدور ضمانت‌نامه می‌شود.

ذوالفقاری ادامه داد: بانک ملت بانکی خوشنام در نظام بانکی کشور است که مورد توجه صندوق نوآوری نیز بوده است. فراز و فرود‌های مختلفی را در گذشته در چارچوب همکاری‌ها را تجربه کرده‌ایم و امیدواریم با دولت‌آبادی در بانک ملت، هدف‌گذاری جدیدی در این بانک برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق بیفتد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق تاکید کرد: با حمایت‌هایی که در دو سه سال اخیر از شرکت‌های دانش‌بنیان شده است، این شرکت‌ها به بازیگران جدی در اقتصاد کشور تبدیل شده‌اند و به همین سبب نقش تامین مالی در نظام نوآوری کشور برجسته شده است.

وی افزود: در صندوق نوآوری سعی کردیم نظام تامین مالی اختصاصی را طراحی کنیم و جا‌هایی که نیاز به شکل‌دهی نظام تامین مالی یا پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، وارد شویم و نقش خود را ایفا کنیم.

ذوالفقاری گفت: اخیرا با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان ظرفیت قابل ملاحظه‌ای برای بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش بنیان فراهم شده است.

تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی PE ظرفیت بسیار خوبی برای بانک‌ها ایجاد می‌کند

علی ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از جلسات متعدد با مدیران بانک ملت خبر داد و گفت: همکاری‌ها در محور‌های مختلف می‌تواند اتفاق بیفتد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تشکیل نهاد‌های سرمایه‌گذاری به صورت مشترک میان صندوق نوآوری و بانک ملت است.

وی با بیان اینکه ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان به شبکه بانکی کشور این امکان را می‌دهد که با صندوق نوآوری، یک نهاد مشترک سرمایه‌گذاری تعریف کنند، افزود: صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (PE) که ظرفیت بسیار خوبی برای بانک‌ها به حساب می‌آید، برای صندوق نوآوری حائز اهمیت است.

در پایان این نشست که دومین گام اجرایی صندوق نوآوری در همکاری با شبکه بانکی کشور پس از تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان است، تفاهم‌نامه‌ای در راستای رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان به امضای رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیرعامل بانک ملت رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه، حمایت از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و تحرک اقتصادی در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و برقراری توسعه تعاملات فی‌مابین در زمینه پرداخت تسهیلات و ارائه سایر خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، بانک ملت مطابق با شرایطی که متعاقبا بین صندوق نوآوری و این بانک مورد توافق قرار خواهد گرفت و به تفاهم‌نامه حاضر پیوست می‌شود، نسبت به صدور و تسهیل در گشایش و تنزیل اعتبار اسنادی داخلی و ضمانت‌های ارزی و گمرکی برای شرکت‌های دانش بنیان اقدام می‌کند.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، بانک ملت با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، خدمات مورد نیاز صندوق نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان را در حداقل زمان ممکن ارایه خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صندوق نواوری و شکوفایی بانک های کشور سرمایه گذاری تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان زیست بوم نوآوری کشور صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری خصوصی نظام تامین مالی تعامل با زیست دانش بنیان بانک ملت تفاهم نامه بانکی کشور شبکه بانکی فعالیت ها همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین

با انتشار فراخوان مشترک از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور دعوت شد تا جهت رفع چالش‌های حوزه‌های توانبخشی با هدف کاهش چالش‌های معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی ایده‌های خود را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه برنامه ملی آبادیران از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، اساتید و نخبگان برای ارائه راه‌حل‌های فناورانه و نوآورانه در راستای رفع نیازهای فناورانه سازمان بهزیستی کشور دعوت به عمل آورد.

در این فراخوان از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور خواسته شده است تا در حوزه‌های ۴۲ گانه طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

برخی از این حوزه‌ها به این شرح است:

۱-نوآوری و فناوری‌های روزآمد و کاربردی تجهیزات توانبخشی و کمک توانبخشی مانند پانسمان‌های مرطوب، ویلچر، بالابر، تخت، عصا، سمعک، دستگاه‌های برجسته‌نگار، پروتزهای دست و پا و پنجه کربنی، تشک‌های طبی، پوشاک بهداشتی برای استفاده معلولان جسمی حرکتی، نابینا، ناشنوا و سالمندان.؛

۲-نوآوری و فناوری‌های نوین روزآمد و کاربردی برای بهبود کیفیت انواع معلولیت‌ها با استفاده از اینترنت اشیاء؛

۳-تجهیزات هوشمند مدرن برای مسکن معلولین مانند بالابرها، دستگیره‌ها، وسایل آشپزخانه و حمام متناسب با معلولان جسمی حرکتی؛

۳-تجهیزات ویژه و خاص وسایل نقلیه چون مناسب‌سازی تجهیزات اتومبیل شخصی، اتوبوس، مترو، قطار و کشتی معلولین جسمی، حرکتی، ناشنوا و نابینایان؛

۴-نرم و سخت افزارهایی با قابلیت هوشمندسازی استفاده از موبایل، رایانه برای معلولین ناشنوا، نابینا؛

۵-وسایل و تجهیزات نرمشی و ورزشی و تفریحی؛

۶-وسایل، تجهیزات و تکنولوژی‌های آموزشی برای ارائه خدمات آموزشی و مهارت آموزی؛

۷-نوآوری و فناوری‌های نوین، روزآمد و کاربردی، وسایل، تجهیزات، تکنولوژی و نرم‌افزارهای بازی‌های فیزیکی و مجازی؛

۸-نوآوری و فناوری‌های مراقبتی و حفاظتی چون سنسور، دوربین‌های هوشمند؛

۹-خلق نوآوری‌های اجتماعی که به اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف بینجامد؛

۱۰-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در زمینه شناسایی و توسعه ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه اشتغال خانگی جامعه؛

۱۱-تجمیع، شبکه‌سازی محصولات تولیدی بانوان سرپرست خانواده و تجاری‌سازی ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه اشتغال کوچک و متوسط؛

۱۲-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در کمک به ترسیم و استعدادیابی مسیر برنامه رشد دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۳-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه تولید محصولات محلی جامعه تحت ‌پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۴-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های مکانی؛

۱۵-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در ترسیم و استعدادیابی مسیر برنامه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۶-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه تولید محصولات محلی جامعه تحت پوشش بهزیستی؛

۱۷-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت ایجاد و تقویت نمایشگاه‌های فصلی و دائمی؛

۱۸-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در تجمیع و ساماندهی محصولات کسب و کارهای کوچک و متوسط جامعه تحت پوشش بهزیستی؛

۱۹-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت خلق و ایجاد شتابندهنده نوآورانه در حوزه اشتغال و کارآفرینی؛

۲۰-ایجاد نوآوری، فناوری‌های نوین و خلاقانه شتابدهنده دانش‌بنیان؛

۲۱-بهبود کیفیت و نحوه ساخت مسکن و ساختمان و اماکن؛

۲۲-الگو و مدل جدید و جایگزین نوآورانه و فناورانه تهیه و تعمیر و ساخت سازه‌های مدرن مسکن و اماکن؛

۲۳-نوآوری و فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی موبایلی، تبلت و لپ‌تاپ؛

۲۴-نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان مورد استفاده حضوری و غیرحضوری در کتابخانه‌های عمومی و موزه‌ها؛

۲۵-نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان مورد نیاز مناسب‌سازی شده ایاب و ذهاب اماکن و معابر خصوصی؛

۲۶-نوآوری در ایجاد طرح‌های اشتغال پایدار خرد و خانگی جامعه؛

۲۷-نوآوری و فناوری‌ شتابدهنده پذیرش و اقدامات حقوقی و قضایی.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین