Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی علیپور اظهار کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت، میزان صادرات ایران به عمان افزایش قابل توجهی داشته است. این آمار که در ماه‌های گذشته به ثبت رسیده نشان از آن دارد که با بالا رفتن قیمت ارز و با توجه به اینکه ارز داخلی عمان یکی از قدرتمندترین ارزهای جهان به شمار می‌رود، انگیزه برای صادرات به این کشور افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راهبرد صادراتی باید از تفاوت‌ها در نرخ ارز فاصله بگیرد، بیان کرد: متاسفانه با افزایش قیمت ارز، فشار چه بر معیشت مردم و چه بر تولیدکنندگان برای تولید محصولات جدید بالا می‌رود اما در عین حال فضایی نیز برای افزایش صادرات به وجود می‌آید که می‌توان از آن به نفع اقتصاد کشور استفاده کرد.

این فعال اقتصادی در حوزه عمان، درباره کالاهایی که در این کشور بیشترین اقبال را دارد، گفت: محصولات کشاورزی، قیر، برخی محصولات معدنی و مصالح ساختمانی اصلی‌ترین کالاهای ایران است که به عمان وارد شده و خریداری می‌شود.

علیپور درباره امکان افزایش بیشتر صادرات ایران به عمان نیز تاکید کرد و گفت: عمان کشور بزرگی نیست و حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد. از این رو بازار این کشور تا حدی جا دارد اما با توجه به روابط سیاسی خوبی که میان ایران و عمان وجود دارد، امکان صادرات مجدد کالاهای ایرانی از عمان وجود خواهد داشت.

وی افزود: در صورتی که ما بتوانیم کالاهایی با ارزش افزوده بالاتر که چه از نظر کیفیت و چه از نظر بسته بندی و برندسازی وضعیت مطلوبی دارند را به عمان بفرستیم، امکان صادرات مجدد این کالاها از عمان به مقاصد دورتر وجود خواهد داشت و به این ترتیب هم میزان تجارت مشترک میان دو کشور افزایش می‌یابد و هم کالاهای ایرانی از این طریق به دیگر مقاصد خواهند رسید.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1640937

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عمان وزارت صنعت معدن و تجارت ایران و عمان اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟

مناطق پربارش کرمان در روز گذشته از سوی اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های شهربابک با ۱۵.۱ میلی‌متر و سیرجان با ۱۳.۱ میلی‌متر ثبت شده است و پس از آن بافت با ۷.۳ میلی‌متر، زرند با ۶.۶ میلی‌متر، رفسنجان با ۳.۹ میلی‌متر، لاله‌زار با ۲.۵ میلی‌متر و انار با ۱.۸ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.

طبق این اطلاعیه ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان به صورت افزایش ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد ادامه دارد و بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی است و از روز یکشنبه جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749997

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید