Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:59:15 GMT

خلق اثر هنری با چوب‌هایی که آب آورده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۳۳۴۶

خلق اثر هنری با چوب‌هایی که آب آورده‌اند

دومین مهرواره و نمایشگاه گروهی «آب و آیینه» با عنوان «هنر کار با چوب‌های آب آورده» (Driftwood) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران از روز ۲۵ خرداد آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دومین نمایشگاه آب‌وآیینه «هنر کار با چوب‌های آب آورده» حاصل علاقه، تجربه و کار گروهی مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این خبر اولین نمایشگاه «آب و آیینه» در سال ۱۳۹۸ برگزار شد و دومین دوره این رویداد هنری بعد از دوران کرونا برپا می‌شود.

در دومین نمایشگاه آب و آیینه، مربیان کانون استان اردبیل با جمع‌آوری چوب‌ها از سواحل دریای خزر، ۱۶۵ اثر را به‌صورت برجسته و نیمه‌برجسته با تکنیک‌ها و روش‌های مختلف خلق کردند که بعد از داوری پایانی، ۷۸ اثر امکان حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند.

خلق این آثار هنری با مساعدت معاونت فرهنگی و مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سرانجام رسیده است.

بسیاری از مربیان کانون اردبیل اعم از پاره‌وقت و تمام‌وقت در فرایند اجرای این نمایشگاه، مشارکت فعال داشته و در محدوده زمانی شش ماهه، در سال ۱۴۰۰ با ویژگی‌های زیست‌محیطی این آثار را خلق کردند.

مهرواره و نمایشگاه گروهی «آب و آیینه» (کار با چوب‌های آب آورده) از روز ۲۵ خرداد تا ۱ تیر ۱۴۰۱، هر روز  از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران دایر است.

چوب‌های آب آورده یا به‌اصطلاح (Driftwood) به چوب‌هایی اطلاق می‌شود که به دلایل مختلف مانند جاری شدن سیل، وزش باد شدید یا سایر رخدادهای طبیعی وارد سیستم دریا یا اقیانوس می‌شوند. این چوب‌ها از بقایای ریشه، شاخه و ساقه‌ درختان و مواردی از این‌ دست است که رنگ و فرم خاصی به خود می‌گیرند و به همین خاطر وسیله مناسبی برای انجام دادن کارهای خلاقانه‌ هنری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چوب های آب آورده آب و آیینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» جهت شناسایی طرح‌های برتر اجرا شده شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور در ایجاد مشارکت‌های مردمی، توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد حکمرانی مردم در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران برگزار می‌شود.

این رویداد با هدف معرفی نمونه‌های موفق با موضوعات مشارکت مردمی در اقتصاد دانش بنیان، معرفی نمونه‌های موفق در عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه و گفتمان سازی پیرامون شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) از ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

در این طرح، شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور، گروه‌های مردمی و جهادی که توانسته‌اند مشارکت‌های مختلف مردمی اعم از مشارکت مالی، اجرایی، فکری، علمی را ایجاد کنند، تجربیات، خاطرات و الگوی خود از این مشارکت را روایت می‌کنند.

در همین راستا، فعالان مردمی آبادانی و پیشرفت فناورانه می‌توانند طرح‌های اجرا شده با موضوع مشارکت مردم در اقتصاد دانش بنیان و حل چالش‌ها و نیاز‌های فناورانه را جهت ارزیابی به دبیرخانه برنامه ملی آبادیران ارسال کنند.

متقاضیان پس از ارزیابی و انتخاب طرح‌های برتر، می‌توانند برای حضور در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران و برپایی غرفه به روایت فعالیت‌های انجام شده خود بپردازند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارزیابی طرح‌های دریافت شده تا ۱۰ خرداد ماه انجام خواهد شد و علاقه‌مندان تا ۳۱ اردیبهشت ماه برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی