Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان به گفته یک مسوول در حال حاضر بیش از ۲۳۰ دانشجوی غیرایرانی در پردیس بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تحصیل می‌کنند و این دانشگاه با توجه به ظرفیت بالای خود، برای جذب دانشجویان بیشتری برنامه‌ریزی کرده است.

دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در جلسه جلسه هیات رئیسه این دانشگاه ضمن تاکید بر ارزیابی مسائل موجود در حوزه‌های تحت پوشش دانشگاه، بر رفع موانع براساس اولویت بندی، پرهیز از روزمرگی، توجه به شایستگی، مهارت و تخصص، نگرش علاج محوری به موضوعات و بهبود  فرایندها بعنوان عامل محرک در اصلاح امور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: موضوع کرونا و واکسیناسیون از موضوعات با اهمیت در کشور بوده است که بحمدالله مدتی است که با تلاش کادر درمان و تعامل سایر دستگاه های اجرایی و مردم ، تقریبا این ویروس مدیریت شده است ولی همچنان تداوم اطلاع رسانی در رعایت توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری بیماری لازم است.

 وی افزود: خدمات ارائه شده به مردم به ویژه بیماران مبتلا به کرونا ویروس، به دلیل آن که با همگرایی و احساس مسئولیت و حسن نیت مسئولان، اساتید، پزشکان و پرسنل حوزه های مختلف همراه بوده؛ توانسته با رضایتمندی مناسبی از سوی جامعه همراه باشد که برای همه ما یک افتخار ماندگار و هدیه بزرگ و ارزشمند است.

 این پزشک فوق‌تخصص خدمت به مردم استان را افتخاری بزرگ برشمرد که نصیب خدمتگزاران دانشگاه علوم پزشکی شده و افزود: باید از این فرصت ارزشمند خدمت حداکثر بهره را بگیریم و با تلاش، همدلی و همراهی بیشتر بین مسئولان و کارکنان این دانشگاه در تمام سطوح، خدمات شایسته‌ای به مردم شریف استان ارائه شود.

دکتر قدس رئیس دانشگاه هدفمند بودن و برنامه ریزی دقیق برای سوق به چشم انداز دانشگاه را بسیار مهم برشمرد و بر لزوم پیگیری برنامه‌ها جهت ارتقاء این دانشگاه تاکید کرد.

وی بر لزوم توجه به پدافند غیرعامل در حوزه سلامت تاکید و بیان کرد: از اصول و اهداف اساسی پدافند غیرعامل افزایش تاب‌ آوری و پیش‌بینی و پیشگیری در شرایط حاد و بحرانی است که در طول این مدت شاهدیم که دانشگاه علوم پزشکی استان با سرلوحه قرار دادن این ملاحظات و الزامات پدافندی در برابر موج‌های سهمگین بیماری‌کرونا ضمن حفظ آمادگی‌ها و افزایش پیش‌بینی‌ها در تامین و تجهیز امکانات و زیرساخت‌های اساسی سطح خدمات‌رسانی خود را به مردم افزایش داده و موجب کاهش آسیب‌پذیری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر بررسی وضعیت نگه داری، ایمنی تجهیزات پزشکی، وضعیت ایمنی تاسیسات و ساختمان ها در برابر تهدیدات و حوادث محتمل تاکید و بیان کرد: آمادگی تمامی واحد های بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و بررسی مسائل موجود و رفع آنها اولویت کار کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت خوابگاه ها و خانه های سازمانی دانشگاه و درخواست های واصله برای استفاده از خوابگاه و خانه سازمانی این دانشگاه با تاکید بر این که وظیفه کمیته اسکان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، تصمیم گیری در راستای اولویت بندی و نحوه واگذاری خوابگاه ها و رسیدگی به درخواست‌های متقاضی خانه های سازمانی، خوابگاه و ساکن خوابگاه است، گفت: دانشگاه و دانشجو از محورهای توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور محسوب می‌شوند و خوابگاه دانشجویی به‌عنوان خانه دوم دانشجو اهمیت ویژه‌ای در ارتقاء نشاط معنوی، حفظ آرامش روحی و جسمی، توسعه فکر و اندیشه، اعتلای شخصیت و افزایش کیفیت تحصیلی دانشجویان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: به‌منظور تسهیل و بهبود کیفیت زندگی در خوابگاه ها و خانه های سازمانی، تدوین مقررات و ضوابط راهگشا و شفاف با هدف رعایت حقوق فردی و جمعی، تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و خودباوری، تأمین امنیت و قانونمند نمودن سکونت دانشجویان، پزشکان و کارمندان امری ضروری است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز از تحصیل ۲۳۷ دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر هدایتی بااشاره به برپایی اولین جلسه کمیته برنامه ریزی  سال ۱۴۰۱ مرکز مطالعه و توسعه آموزش علوم پزشکی این دانشگاه گفت: در این جلسه با توسعه و تصویب رشته های جدید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان موافقت بعمل آمد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: از آنجا که توسعه بین المللی سازی دانشگاه ها به عنوان یک اصل در آموزش عالی کشور مطرح است.

وی یاد آور شد: در حال حاضر  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با جذب ۲۳۷ دانشجو غیر ایرانی در رشته های پرستاری، پزشکی، پزشکی MD، پزشکی MBBS، داروسازی، دندانپزشکی، رادیولوژی، فیزوتراپی و هوشبری در آموزش علوم پزشکی فعالیت می نماید.

دکتر هدایتی گفت: امید است با حمایت مسئولین و همکاری اعضای هیات علمی و جذب بیشتر دانشجوی در رشته های جدید  بیش از پیش شاهد دستاوردهای دانشگاه در مجامع بین المللی باشیم.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانشجوی خارجی سمنان استانی علمی و آموزشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر علوم تحقیقات فناوری با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

 رئیس دانشگاه یاسوج افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی