Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@11:48:11 GMT

چین: سلاح هسته‌ای داریم تا از خودمان دفاع کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۳۹۷۱

چین: سلاح هسته‌ای داریم تا از خودمان دفاع کنیم


به گزارش تابناک به  نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از  تلویزیون چین، وای فن جی وزیر دفاع چین گفت: سلاح هسته‌ای برای دفاع از تمامیت ارضی چین در مقابل تهاجم بیگانگان است.

او در این خصوص گفت: «ما هرگز در جنگ، پیشدستانه از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهیم کرد و هدف از برنامه توسعه سلاح‌های هسته‌ای ایجاد سپر امنیتی برای حفظ صلح در چین و ایجاد سپری محافظتی از مصیبت جنگ به ویژه اتفاقات احتمالی در زمینه برخورد هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر دفاع چین که برای سان دیدن در مراسم رژه هفتادمین سالگرد جمهوری خلق چین در اجتماع نظامیان آن کشور سخن می‌گفت افزود: درباره میزان توسعه تسلیحات هسته‌ای چین باید صراحتاً به شما بگویم که هر آنچه در رژه امروز می‌بینید سلاح‌های پیشرفته‌ای است که هم اکنون در دسترس ارتش چین است و نیرو‌های ما به آن‌ها تجهیز شده اند.

چندی پیش دیلی میل اعلام کرد چین در حال افزایش سرعت ساخت بیش از ۱۰۰ سیلوی موشک است که می‌توانند تسلیحات هسته‌ای را در خود جای دهند، تسلیحاتی که توانایی رسیدن به خاک آمریکا را دارند. تخمین‌های تحلیلگران اطلاعاتی و شرکت‌های بخش خصوصی حاکی از آن است که چین چند صد زرادخانه هسته‌ای دارد. این در حالیست که آمریکا و روسیه هر یک به تنهایی بیش از ۴۰۰۰ زرادخانه دارند.

پیش از این نیز کیتلین تالمج، دانشیار مطالعات امنیتی در دانشگاه جورج تاون، اعلام کرد این پیشرفت‌ها و تسلیحات پیشرفته همچنین می‌تواند به چین فرصت بهتری برای مقابله به مثل در صورت حمله هسته‌ای را بدهد و پکن قصد دارد با این اقدامات به تهدیدهای آمریکا پاسخ داده و به واشنگتن بگوید «هیچ راهی نیست که بتوانید در اولین حمله هسته‌ای علیه چین شرکت کنید و انتظار نداشته باشید که انتقام اتمی به شهرهایتان بازگردد، حتی با دفاع موشکی‌ و پدافند قوی شما.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام تلویزیون چین وزیر دفاع چین سلاح اتمی متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان