Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد محمدزاده روز سه شنبه در همایش طرح اعتلای همگام با کشاورز اظهار داشت: میانگین تولید غلات در هر هکتار در اراضی آبی این استان سه تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که  کشاورزان خبره آن را به هشت و حتی تا ۱۴ تن رسانده اند.

وی افزود: در شرایط برابر کشاورزان خبره میانگین تولید را با دانش و استفاده از یافته های تحقیقاتی در واحد سطح بالا برده اند که هم اینک باید تلاش کنیم تا سایر کشاورزان نیز از این دانش در سر مزرعه استفاده کنند و بهره وری را بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدزاده با بیان اینکه حوزه کشاورزی امنیت غذایی را بر عهده دارد افزود: پایه اصلی هر کشور توسعه یافته و قدرتمند امنیت غذایی آن است که اگر این مهم با چالش مواجه باشد آن کشور با مشکلات دست و پنجه نرم خواهد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی بر افزایش بهره وری تاکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با دانش عملکرد تولید محصول در واحد سطح را بالا ببریم که با اجرایی شدن آن در محصولات استراتژیک به خودکفایی خواهیم رسید.

محمدزاده بر بالا بردن دانش کشاورزان نیز تاکید کرد و افزود: هم اینک ۱۹۰ نفر از مهندسان بسیجی برای کمک به افزایش دانش به کشاورزان به میدان آمده اند و در هر زمینه ای که علم و دانش آن را دارند به کشاورز انتقال خواهند داد.

وی گفت: اجرای این طرح علاوه بر افزایش بهره وری باعث افزایش درآمد کشاورزان و خودکفایی نیز خواهد شد که به بحث امنیت غذایی کمک خواهد کرد.

محمدزاده افزود: ایی مهندسان بسیجی در کنار کارشناسان پهنه بندی اطلاعات و داده های مورد نیاز را به بهره برداران آموزش می دهند.

این همایش با حضور مسوولان سازمان جهاد کشاورزی ، کارشناسان و مهندسان بسیجی در تالار لاله سپاه استان برگزار شد.

برچسب‌ها بجنورد کشاورزی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کشاورزی خراسان شمالی بجنورد کشاورزی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا هشتم اردیبهشت‌ماه معادل ۲۶.۵۷ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۲۹.۰۳ میلیارد مترمکعب بود، ۸ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۶.۵۲ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ایسنا،حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعب بوده نیز تغییری نداشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۴ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۱سد درصد پرشدگی ۱۰۰درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱میلیمتر) ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900458

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری