Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@08:56:46 GMT

رسیدگی به هشدار کشورها درباره سفر به ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۴۲۲۹

رسیدگی به هشدار کشورها درباره سفر به ایران

تورگردانان کشور در نشست با معاون گردشگری خواستار رسیدگی به هشدار کشورها درباره سفر به ایران، دو نرخی شدن ورودیه‌ها، افزایش بی رویه نرخ هتل‌ها و درخواست ارز از آژانس‌ها توسط هتل‌ها شدند.

به گزارش مشرق، نشست اعضای جامعه تورگردانان کشور با علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در محل معاونت گردشگری برگزار شد در این نشست شالبافیان از اعضای حاضر خواست از فرصت موجود به منظور استفاده از بودجه تولید محتوا استفاده کنند و تمام ظرفیت‌های پیوسته برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور را فعال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شالبافیان همچنین برخی از اقدامات اخیر از جمله تمدید سه ساله مجوز دفاتر خدمات مسافرتی با هدف کاهش بروکراسی اداری، حمایت از تأسیسات گردشگری در زمینه تعرفه گاز مصرفی، تخصیص سوخت یارانه‌ای ویژه شناورهای گردشگری، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری و اقداماتی از این دست را گام‌های جدی برداشته شده به سمت حمایت از فعالان گردشگری کشور عنوان کرد که بی‌شک با انتقال مسائل جاری جامعه تورگردانان کشور زمینه‌سازی برای رفع چالش‌های این حوزه نیز با تعریف پروژه‌های مشترک پیگیری خواهد شد.

اعضای حاضر از جامعه تورگردانان نیز در این نشست به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و درباره چالش‌ها و راهکارهای لازم گفتگو کردند. ابراهیم پورفرج رئیس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران گزارشی از برگزاری نمایشگاه سفر و گردشگری آنکارای ترکیه و متعاقباً سفر رؤسای بنیاد علویون ترکیه به ایران در قالب تور آشناسازی و برنامه‌های آتی برای جذب جامعه ۳۰ میلیونی علویون ترکیه به ایران ارائه داد.

وی همچنین خواستار کمک مالی وزارت گردشگری برای تسهیل حضور اعضا در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری ITB برلین و WTM لندن شد.

پورفرج پیشنهاد داد که مشارکت جامعه تورگردانان ایران در برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران می‌تواند به جذب و شرکت همتایان خارجی در این نمایشگاه کمک کند.

در ادامه، اعضای هیأت مدیره حل مشکل انتقال ارز، رسیدگی به هشدار کشورهای اروپایی و کانادا به شهروندان خود درباره سفر به ایران، نظارت بر واحدهای پذیرایی و اقامتی و ضرورت رعایت استانداردهای حتی داخلی، ترویج و تولید محتوا توسط وزارت گردشگری، عدم برخورداری بخش خصوصی گردشگری از دریافتی عوارض خروج از کشور، دو نرخی شدن ورودیه‌ها، افزایش بی رویه نرخ هتل‌ها و درخواست ارز از آژانس‌ها توسط هتل‌ها، رقابت ناسالم پلتفرم‌ها و به خطر افتادن اشتغال در صنف، عدم صدور ویزا در موارد متعدد را به عنوان مطالبات بخش خصوصی گردشگری ورودی مطرح کردند.

همچنین ضرورت تهیه برنامه استراتژیک سه ساله گردشگری ورودی، فعال سازی توریسم منطقه‌ای، امکان حضور در کنفرانس‌های بین المللی گردشگری، تولید محتوا، برگزاری جلسه با نمایندگی‌های کشورهایی که هشدار سفر صادر می‌کنند برای توجیه آنها، پوشش خبری در رسانه‌های دنیا و ارتباط نزدیک تر تشکل‌ها با وزارت گردشگری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت جامعه هتلداران ایران ترکیه گردشگری وزارت میراث فرهنگی وزارت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جامعه تورگردانان هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، فرمانده فراجا در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موضوع عفاف و حجاب را یک رویارویی دقیق، مفصل و توام با برنامه از سوی دشمنان علیه نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در این نبرد فرهنگی و هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ و عفاف جامعه هر طرفی که برنده شود تعیین کننده برای یک مکتب خواهد بود.

سردار رادان با تاکید بر اینکه در سه دهه گذشته رهبر انقلاب تاکید و هشدار مداومی برای مراقبت از عرصه فرهنگی کشور در برابر هجمه‌ها و شبیخون فرهنگی دشمن در کشور داشتند گفت: با وجود تمام هشدار‌ها کسانی در کشور دربرابر این هجمه فرهنگی دشمن تنها در حد یک تابلو و بنر اقدام کردند و تنها در حد همان تابلو و بنر به این هشدار‌ها نگاه کردند.

وی افزود: رهبر انقلاب در سال ۹۵ بر مقابله با ترویج گناه در جامعه تاکید کردند و مسئله امنیت اخلاقی در جامعه مهم است و باید به مسئله ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه توجه کرد.

دیگر خبرها

  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است