Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فتاح احمدی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری که در سفر هیات وزارت امور خارجه به هند حضور داشت در گفت‌وگو با ایسنا گفت: حدود ۲۰ زندانی ایرانی در هند که یا محکوم شده‌اند یا در بازداشت هستند، داریم. همین حدود هم هندی در ایران که بیشتر به دلیل قاچاق سوخت دستگیر شدند، داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با هند سال‌ها پیش موافقت‌نامه انتقال محکومان را امضا کردیم و بر اساس آن که میان دو کشور لازم‌الاجرا است زندانیان می‌توانند در چارچوب این موافقت‌نامه به کشور خودشان منتقل شوند و یا بعد از مدتی این زندانی‌ها مشمول عفو و سایر امتیازات که به تخفیف مجازاتشان بیانجامد، شوند.

بیشتر بخوانید

جزئیات کلاهبرداری حرفه‌ای از زنان تهرانی

وی ادامه داد: موافقت‌نامه‌های انتقال محکومان شامل همه نوع حبس می‌شود جز اعدام. البته ممکن است محکومیت اعدام به حبس تغییر کند در آن صورت طبق موافقت‌نامه اقدام می‌شود.

احمدی گفت: عمدتا اتهامات ایرانی‌های بازداشت و محکوم شده در هند به خاطر اتهامات مواد مخدری و صیادی در آب‌های سرزمینی هند است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری اظهار کرد: بر اساس توافق با مقامات هندی دو تبعه ایرانی زندانی تا پایان خرداد برای ادامه محکومیت‌شان به ایران منتقل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فعلی ما که با طرف هندی در این سفر مطرح کردیم موضوع ایرانیانی است که دوره بازداشت‌شان خیلی طولانی شده است در حالی که باید طی چند روز تفهیم اتهام و تعیین تکلیف شوند، اما در هند پروسه رسیدگی خیلی کند است و برخی سه سال است در بازداشت به سر می برند و هنوز وارد پروسه رسیدگی نشده‌اند. از این رو در ملاقاتی که با همتای خودم در سفر به هند داشتم، این درخواست‌ها را به آنها منتقل کردم و گفتم انتظار داریم این نوع بازداشتی‌ها هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

احمدی تصریح کرد: طرف هندی در رابطه با این مساله پیشنهاد داد که برای حل این مسایل کمیته مشترک حقوقی ـ‌ قضایی شکل دهیم و این موارد را در آن مطرح و تصمیم‌گیری کنیم. البته به جز افراد، یک بحث حقوقی هم درباره شرکت‌های تجاری ایرانی و هندی داریم که اگر در مواردی در جایی متضرر می‌شوند به شکایات آنها در محاکم ایران و هند رسیدگی شود. این کمیته‌ها بنا شد شش ماه یا یک سال یک بار تشکیل شوند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری اظهار کرد: هم‌چنین قرار شد یک یادداشت تفاهم میان دو کشور در موضوعات حقوقی و قضایی به امضای وزیران دادگستری برسد که مبنایی برای همکاری‌های حقوقی قضایی باشد. بر اساس این یادداشت تفاهم وکلا، قضات و دانشگاهی‌های دو کشور با سیستم حقوقی دو کشور آشنا شوند و این موضوعات توافق شد تا در آینده انجام شود.

وی تاکید کرد که زمینه‌های همکاری خوبی بین وزارت دادگستری دو کشور وجود دارد و امید دارم در آینده برنامه همکاری مشترک سیستم‌های قضایی دو کشور به خوبی انجام شود.

انتهای پیام

کد خبر: 1144077 برچسب‌ها هند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هند وزارت دادگستری موافقت نامه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلال علمدار در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و نماینده یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: در حال حاضر در حدود ۳۱ درصد از مجموعه شهری یزد (شهر‌های یزد و حمیدیا) تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار دارد و شرکت آب و فاضلاب به صورت میانگین در هر روز ۲۹ هزار و ۷۰۰ مترمکعب در شبانه روز فاضلاب را جمع آوری و تصفیه می‌کند. 
 جوکار نماینده یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر لزوم انتقال این پساب به شرکت‌های تخصیص یافته (معدنی، صنعتی، فضای سبز یا دولتی)، گفت: ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از این پساب تخصیص یافته که بخشی از آن انتقال داده می‌شود و مقرر شد پیگیری‌های لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای یزد به منظور انتقال کامل پساب تخصیص یافته انجام و قسمتی از پساب نیز برای تعادل بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی شهر یزد استفاده شود.

دیگر خبرها

  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند