Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، صابر پرنیان در هشتاد و هفتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با طرح موضوع محدودیت های تامین برق صنایع استان در فصل تابستان، افزود: صنایع فولادی برای تولید به ظرفیت تعریف شده ای از برق نیاز دارند و با کاهش این سهمیه، فعال نگه داشتن کوره ها و برگشت به تولید زمان بر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کاهش برق مصرفی صنایع فولادی، چه ۹ مگاوات و چه یک دهم مگاوات، تفاوتی به حال صنایع فولادی نخواهد داشت، چون کوره ها برای گرم شدن به مقدار معینی از برق نیاز دارند.

پرنیان اضافه کرد: صنعت فولاد به دلیل یکپارچه بودن خط تولید، واحدهای صفر تا صدی هستند و قطعی برق و سرد شدن کوره، خسارت‌های زیادی را متوجه صنعت خواهد کرد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صنایع غذایی با تعطیلی چند خط می توانند، تولید خود را حفظ کنند، گفت: اگر صنایع فولادی در کاهش بار شبکه برق، مشارکت داده شوند، عملا دو ماه تولید فولادی ها متوقف و یک ماه نیز با حداقل ظرفیت کار خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه کشوری برای مدیریت مصرف برق، تعطیلی دو روزه برای صنایع در نظر گرفته شده بود که مدیریت استان، این زمان را به یک روز در هفته کاهش داده است.

به گفته کریم رحیمی رئیس انجمن فولاد آذربایجان، تداوم اجرای برنامه فعلی قطعی برق، تبعات نامطلوبی بر روند تنظیم بازار و صادرات محصولات فولادی خواهد داشت.

براساس این گزارش، در سال گذشته، صنعت فولاد به دلایل مختلف که عمده ترین آن محدودیت انرژی در صنعت از جمله (برق و گاز) بود، حدود شش میلیون تن از برنامه هدف‌گذاری شده تولیدی خود عقب افتاد که این امر موجب تحمیل زیان حدود ۴ میلیارد دلاری به اقتصاد صنعت فولاد کشور شد.

۲۴ درصد تعداد واحدهای فولادی کشور با ۱۵ درصد کل تولید کشور و هشت درصد کل صادرات فولاد، سهم آذربایجان شرقی است.

صنعت فولاد با بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در کل استان، بالغ بر هفت هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و قریب به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد.

برچسب‌ها فولاد آذربایجان شرقی انرژی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد آذربایجان شرقی انرژی برق فولاد آذربایجان شرقی انرژی برق آذربایجان شرقی صنایع فولادی صنعت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

استاندار یزد هم با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

مهران فاطمی در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

وی درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

دیگر خبرها

  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • اشتغال اهمیت دارد