Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@21:01:25 GMT

آیا عمر کیف های پول فیزیکی پایان یافته است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۴۶۹۲

آیا عمر کیف های پول فیزیکی پایان یافته است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، گوشی‌های آیفون یا اندرویدی هر روز بیشتر از قبل در حال در برگرفتن جنبه‌های غیردیجیتال زندگی ما هستند. این یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نسخه‌های iOS ۱۶ و اندروید ۱۳ است که به‌عنوان آخرین به ‌روزرسانی‌های نرم‌‌افزار موبایل اپل و گوگل اواخر سال میلادی ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سی نت، هر دو غول فناوری قصد دارند تلفن‌های همراه را به کیف پول الکترونیکی برای ذخیره هویت قانونی تبدیل کنند. از سوی دیگر بهبود نحوه ارتباط تلفن‌‌های همراه هوشمند با خودروها، وسایل خانه هوشمند و سایر دستگاه‌های روزمره از دیگر جنبه‌هایی است که در به‌روزرسانی اخیر هدف قرار گرفته است.

نسخه‌های iOS ۱۶ و اندروید ۱۳مملو از ترفندها و ویژگی‌های جدیدی است که برخی از آنها مهم‌تر از کیف پول‌های دیجیتال و اتصالات سریع‌تر به سایر دستگاه‌هاست، مانند ابزار Safety Check اپل برای محافظت از قربانیان آزار خانگی و به روز رسانی‌های جدید حریم خصوصی در گوگل. براساس آخرین اطلاعیه‌های دو شرکت اپل و گوگل، آنچه در اطراف گوشی شما اتفاق می‌افتد به اندازه آنچه در گوشی شما رخ می‌دهد، مهم خواهد بود.

کیف پول فیزیکی منسوخ می‌شود

کیف پول دیجیتال هم در زمان معرفی iOS ۱۶ اپل و هم در پیش نمایش اندروید ۱۳گوگل یکی از مهم‌ترین اهداف نسخه‌های جدید است. مهم‌ترین تغییری که در سرویس اپل‌پی رخ می‌دهد، گزینه جدیدی به نام Apple Pay Later است که هزینه خرید را به ۴ قسط مساوی در مدت ۶ هفته تقسیم می‌کند.

 با نسخه iOS ۱۶، کارت‌های شناسایی ذخیره شده درکیف پول اپل نیز می‌توانند برای تأیید سن شما در برنامه‌ها استفاده شوند. در همین حال، گوگل در خلال کنفرانس ماه گذشته I/O، تغییرات عمده‌‌ای را در برنامه Wallet خود توضیح داد که سرعت آن با اپل برابری می‌کند. کیف پول گوگل جدید اسناد شخصی مانند کارت‌های بانکی و حمل‌ونقل، سوابق واکسیناسیون، کارت پرواز و شناسه دانشجویی را مانند کیف پول اپل (Apple Wallet) ذخیره می‌کند.

در مجموع، به ‌روزرسانی‌های اپل و گوگل نشان‌دهنده گام دیگری به‌سوی هدف مشترک آنها یعنی منسوخ کردن کیف پول‌‌های فیزیکی است، تغییری که به ناچار ما را حتی بیشتر به تلفن همراهمان وابسته می‌کند.

کوری فوگمن، مدیر ارشد اپل در بخش Wallet وApple Pay، روز دوشنبه در سخنرانی WWDC گفت: با پول اپل، ما سخت‌تر از قبل روی هدف خود برای جایگزینی کیف پول فیزیکی کار می‌کنیم. مردم قبلا ایده جایگزینی کارت‌های اعتباری فیزیکی با برنامه‌های پرداخت مبتنی بر گوشی‌های هوشمند را پذیرفته‌اند. طبق گزارشeMarketer در سال ۲۰۲۱، انتظار می‌رود استفاده از سیستم‌های پرداخت موبایلی در فروشگاهی مانند اپل پی تا سال ۲۰۲۵از ۵۰درصد کل کاربران گوشی‌های هوشمند در آمریکا فراتر برود. گزینه جدید Pay Later (پرداخت با تأخیر) اپل و تمرکز مجدد گوگل بر کیف پول تلفن همراه خود می‌تواند ایده ترک کیف پول فیزیکی را جذاب‌تر کند. جایگزین کردن کیف پول تنها یکی از راه‌هایی است که اپل و گوگل امیدوارند تلفن‌های ما را به‌صورت آفلاین در زندگی روزمره مفیدتر کنند.

نقش اساسی دوربین

هر دو شرکت همچنین ابزارهای مبتنی بر دوربین گوشی‌های هوشمند را معرفی کردند که می‌تواند مسیریابی در نقاط مورد علاقه در دنیای واقعی را آسان‌تر کند. موضوع برجسته دیگر افزایش اتصال بین دستگاه‌های تلفن همراه و لوازم خانگی، اتومبیل‌ها و بلندگوها است. اپل و گوگل هر دو بر این باورند که دوربین همچنان نقش مهمی در نحوه تعامل ما با دنیای اطرافمان خواهد داشت. در iOS ۱۶، می‌توانید با استفاده از گزینه دوربین جدید در اپلیکیشن Translate اپل (ترجمه) متن را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید. در طول ارائه اصلی WWDC، این شرکت نشان داد که چگونه می‌توان از آن برای ترجمه کل منوی رستوران به زبانی دیگر استفاده کرد. ردیابی پرواز یا تبدیل ارز تنها با ضربه‌زدن روی متن در یک عکس، از دیگر قابلیت‌های نسخه جدید پلتفرم آیفون خواهد بود.

گوگل در کنفرانس I/O خود، توسعه جاه طلبانه برنامه لنز خود به نام کاوشگر صحنه را به نمایش گذاشت که قدرت جست‌وجوی خود را در دنیای واقعی اعمال می‌کند. برای دسترسی به این قابلیت شگفت انگیز، کافی است دوربین موبایل خود را روی قفسه‌‌ای از محصولات تکان ‌دهید تا اطلاعات و رتبه‌بندی‌‌های کالاهای موجود را روی صفحه نمایش ببینید و انتخاب مناسب را پیدا کنید.

ما پیش از این عادت داشتیم که با فشار دادن یک دکمه روی تلفن‌هایمان غذا، تاکسی و وسایل ضروری خانه را سفارش دهیم. اکنون اپل و گوگل می‌خواهند گوشی‌های ما را به بخشی حیاتی برای انجام آن وظایف در دنیای واقعی تبدیل کنند و دوربین بخش مهمی از آن خواهد بود. در  iOS ۱۶و Android ۱۳چیزهای بیشتری نسبت به عملکرد کیف پول جدید، ابزارهای دوربین برای اسکن اشیا دنیای واقعی و اتصال بهبود یافته وجود دارد. این به ‌روزرسانی‌ها نه‌تنها نشان می‌‌دهند که تلفن چقدر برای زندگی آنلاین و آفلاین ما ضروری است، بلکه نشان می‌دهد که صنعت به کجا خواهد رفت.

منبع: همشهری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو اپل دنیای واقعی پول فیزیکی اپل و گوگل کیف پول مهم تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۱۰۷ هزار مترمربع، ۵۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخت در ۱۴ بلوک متفاوت و با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند در دستور کار قرار گرفته است.

روند ساخت این پروژه بیمارستانی که از سال ۹۰ به‌عنوان جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد آغاز شده، متوقف مانده بود و باگذشت ۱۰ سال وقفه، دوباره عملیات اجرایی ساخت پروژه کلید خورده است.

امید می‌رود در دولت سیزدهم، تحقق وعده‌های مسوولان و با تخصیص اعتبارات بیشتر، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه مهم بیمارستانی در مرکز لرستان باشیم تا مردم استان طعم خدمت بیشتر در حوزه سلامت را بچشند.

«نیایش» به ایستگاه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسید

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز دوشنبه در بازدید استاندار لرستان از روند احداث این پروژه بیمارستانی در خرم‌آباد، اظهار کرد: این پروژه در سال ۹۵ بین ۶.۵ تا هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به قرارگاه خاتم برای اجرا واگذار می‌شود.

وی عنوان کرد: از سال ۹۵ تا دولت جدید، یعنی چهار سال، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۲۵ درصد می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آن موقع تعداد تخت‌های این بیمارستان ۵۱۵ تخت بوده است، افزود: از سال ۱۴۰۰ و تا کنون و در دولت سیزدهم، این پروژه بیمارستانی به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

دلفان، بیان کرد: تا کنون حدود ۴۰۴ میلیارد تومان در این پروژه بیمارستانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه همچنین تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت، به ۶۱۱ تخت افزایش پیدا کرده است، گفت: یعنی به‌اندازه یک بیمارستان کوچک دوباره به این فضا اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد را یک «ابر بیمارستان» عنوان کرد و گفت: این بیمارستان در صورت بهره‌برداری یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های منطقه به‌حساب می‌آید.

دلفان، افزود: اگر منابع اعتباری این پروژه تأمین شود، سال دیگر این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه خرید تجهیزات این بیمارستان نیز شروع شده است، گفت: اگر در سفر دوم دولت مصوب شود، اعتبارات مربوط به پروژه تأمین و تکمیل خواهد شد.

پروژه در تیرماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود

صرفی سرپرست کارگاه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد نیز در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: در حال حاضر احداث این پروژه بیمارستان بر عهده قرارگاه خاتم است.

وی عنوان کرد: مؤسسه «نوین ابنیه» قرارگاه خاتم عهده‌دار احداث این پروژه بوده و این مؤسسه در حدود ۱۵ کلان‌شهر کشور، در حال احداث پروژه‌های بیمارستانی است.

سرپرست کارگاه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه تا سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد بوده و الان ۶۵ درصد است.

صرفی، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش نمای ساختمان و دیوارهای داخلی، تأسیسات برق و مکانیک در حال اجرا است، عنوان کرد: همه تجهیزات موردنیاز گرمایشی و سرمایشی، دستگاه‌های هواساز، سیستم فاضلابی، لوله‌ها، پنجره‌ها و… برای بیمارستان خریداری شده است.

سرپرست کارگاه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد، تأکید کرد: اگر منابع مالی به همین روند تأمین شود، بنا داریم که تا تیرماه ۱۴۰۳ این بیمارستان را تکمیل کنیم.

صرفی، تأکید کرد: کارفرما باید بتواند منابع مالی را تأمین کند، تا بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در تاریخ یاد شده بیمارستان را تحویل بدهیم.

رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در لرستان مطلوب است

ابوطالب شفقت استاندار لرستان نیز در جریان این بازدید با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره‌برداری‌شده است، اظهار کرد: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این روند مطلوب است.

وی با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان، گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این روند مطلوب است.

استاندار لرستان، افزود: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی دو سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت، افزود: امیدواریم با فراهم‌کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد؛ چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آنهاست و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس‌جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس‌جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش‌بینی‌نشده است.

کد خبر 6092497

دیگر خبرها

  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود