Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@14:55:21 GMT

مکرون به دنبال تقویت صنعت دفاعی اروپا است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۵۲۸۱

خبرگزاری آریا- امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه خواستار تقویت صنعت دفاعی اروپا شد.

به گزارش سرویس بین الملل آریا؛این بیانیه در جریان افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی و امنیتی Eurosatory در نزدیکی پاریس بیان شد.

وی گفت:ما باید پایگاه صنعتی و تکنولوژیکی قوی‌تری برای دفاع اروپا داشته باشیم، پایگاهی که بسیار قوی‌تر و جاه‌طلبانه‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون گفت و من در این موضوع لجوج خواهم بود.

وی خاطرنشان کرد که قوانین مناقصه عمومی در بین کشورهای اتحادیه اروپا برای قراردادهای صنایع دفاعی نیز باید ساده شود تا امکان همکاری فراملی بیشتر فراهم شود.

مکرون همچنین متعهد شد که سرمایه‌گذاری نظامی داخلی را افزایش دهد و گفت که از وزارت دفاع و روسای ستاد نیروهای مسلح خواسته است که لایحه هزینه‌های نظامی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.

از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه، فرانسه " وارد یک اقتصاد جنگی شده است که من معتقدم ما برای مدت طولانی در آن خواهیم بود".

روزنامه فرانسوی لوموند روز دوشنبه گزارش داد که دولت فرانسه در حال بررسی تغییراتی در قانون است تا به دولت اجازه دهد توانایی‌های شرکت‌های بخش غیرنظامی را برای تدارکات نظامی خود مصادره کند، که فقط در زمان جنگ مجاز است.

سخنان ماکرون در زمینه افزایش بودجه دفاعی در مواجهه با جنگ در اوکراین مطرح شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۵۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مهدی شفیعی تهیه کننده «رخنه» درباره داستان این مجموعه تلویزیونی گفت: داستان سریال «رخنه» که در ۳۰ قسمت تولید شده مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک‌های ماهواره بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه رو می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه تولیدات حادثه‌ای مرکز سیمافیلم است و داستان آن از تنوع گونه‌های (ژانرهای) متنوع برخوردار است و حوزه‌های امنیتی، علمی و خانوادگی را دربرمی گیرد.

وی با اشاره به این که کلیت موضوع سریال در حوزه هوافضای وزارت دفاع است، افزود: این سریال علاوه بر پرداختن به ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری کشور در حوزه دفاعی به ویژه در صنعت هوافضا و تلاش دانشمندان و نخبگان کشورمان در حوزه پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی، مخاطرات و تهدیداتی را که این افراد در این مسیر با آن مواجه هستند به تصویر درآورده است.

در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
کارگردانی سریال «رخنه» را در ابتدا علی غفاری بر عهده داشته است و پس از وی، حمیدرضا لوافی کار این مجموعه را ادامه دادند.

دیگر عوامل مجموعه «رخنه» مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه هستند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده‌اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.

سریال «رخنه» قرار است از شنبه هفته آینده ۱۵ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از آنتن شبکه یک سیما تماشایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد