Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه یک اعلام کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان عوارض تخلفات ساختمانی مربوط به ۹ پرونده در نواحی دو و هفت در هشتمین جلسه قرار گاه اقتصادی شهرداری منطقه یک بررسی و احصاء شد.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست از شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی در هشتمین قرار گاه اقتصادی که با حضور معاونان، مدیران ادارات و شهرداران دو ناحیه دو و هفت با محوریت بررسی پرونده های دارای تخلفات ساختمانی در نواحی مذکور برگزار شد، اظهار داشت: انتظارات شهرداری تهران در تامین منابع مالی فراتر از توان و ظرفیت  شهرداری منطقه یک نیست و طبق ضوابط و قوانین می توانیم برای تامین درآمدی شهر تهران اقدامات لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این قرار گاه ۶ پرونده به مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به پرونده های ساختمانی در ناحیه دو و سه پرونده به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به تخلفات ساختمانی در ناحیه هفت مورد بررسی و احصاء قرار گرفت و دستورات لازم جهت پی گیری های روزانه  تا حصول نتایج به مسئولان اعلام شد. 

حاجوی از شهرداران این نواحی خواست پروژه های خاص و موانع موجود در راستای اخذ عوارض را پی گیری کنند تا قرارگاه به نفع شهروندان و منافع اقتصادی شهر تهران گام بردارد.

وی مصوبه شورای شهر تهران را در خصوص مهلت پرداخت عوارض ساختمانی صادره در تاریخ ۲۱ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ماه را اقدام مثبتی دانست و گفت: با عنایت به موافقت شورای اسلامی شهر تهران شهروندانی که در بازه زمانی فوق عوارض ساختمانی آنها اعلام شده است می توانند تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ آن را پرداخت نمایند که این مصوبه می تواند در راستای احقاق حقوق شهروندی و فرصت مناسب برای پرداخت عوارض به مالکان موثر واقع شود.

اجرای ۳۵۰ عملیات ترافیکی در نیمه اول خرداد در منطقه ۵

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه پنج از اجرای نزدیک به ۳۵۰ عملیات ترافیکی در نیمه اول خرداد در این منطقه خبر داد.

مهدی نوروزی با بیان اینکه یکی از دغدغه های این معاونت کاهش معضلات ترافیک و سهولت در تردد شهروندان است، گفت: اقدامات متعددی در راستای کاهش ترافیک و تصادفات و همچنین تسهیل تردد و عبور مرور شهروندان صورت می گیرد.

وی افزود: طی نیمه اول خرداد نزدیک به ۳۵۰ عملیات ترافیکی برای تسهیل عبور و مرور شهروندان صورت گرفته و امیدواریم این اقدامات منجر به آسایش و رفاه شهروندان عزیز منطقه پنج شود.

نوروزی در تشریح برخی از این اقدامات گفت: ۵۰ عدد تابلو تعیین سمت و مکمل، ۲۰ تابلو شورون، ۱۵ تابلو گروهبانی،۲۰ تابلو انتظامی، ۳۰ تابلو اخطاری، ۱۰ تابلو حمل با جرثقیل، ۱۵ درب بشکه ایمنی، ۵ بشکه ایمنی و ۳۰ استوانه ایمنی در این مدت در سطح منطقه پنج نصب شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه پنج از تعمیر و مرمت برخی المان ها و نشانه های ترافیکی خبر داد و افزود: ۱۰ تابلو اخطاری، ۶ تابلو اسامی معابر و اماکن، چهار تابلو انتظامی، هفت مینی نیوجرسی، ۶۵ نیوجرسی، ۶ بشکه ایمنی، ۱۰ کاشین تانک، ۲۵ استوانه ایمنی،۲۰ استوانه ایمنی خراب، دو تابلو خطرنما، چهار تابلو تعیین سمت و یک تابلو شورون نیز در مدت اخیر در سطح نواحی هفت گانه منطقه مرمت و تعمیر شد.

وی به پر کردن ۶ حفره چاه های برق اشاره کرد و اذعان داشت: در نیمه اول خرداد ۶ زوائد فیزیکی در سطح منطقه حذف و ۱۰ استوانه خراب و ۳۰ تابلو خطرنما نیز جمع آوری شد.

قیمت ۲۱ محصول میادین میوه و تره بار در آستانه تابستان کاهش یافت

همزمان با ورود نوبرانه‌های تابستان به بازار، قیمت ۲۱ محصول از ۴۵ محصولی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود از جمله زردآلو، هلو، خیار و خربزه کاهش یافت و قیمت ۲۴ محصول دیگر نسبت به نرخنامه قبلی ثابت ماند همچنین اسامی و قیمت ۲۱ محصولی که نرخ آنها هر کیلوگرم از ۳۰۰ تومان تا هفت هزار تومان در میادین میوه و تره بار کاهش داشته، به شرح زیر اعلام شده است.

گوجه سبز شمالی با چهار هزار تومان کاهش قیمت؛ ۱۹ هزار تومان، سایر انواع گوجه سبز با هفت هزار تومان کاهش قیمت؛ ۳۹ هزار تومان، زردآلو فلکه‌ای، شکرپاره و بادامی با پنج هزار تومان کاهش قیمت؛ ۴۲ هزار تومان، سایر انواع زردآلو با ۶ هزار تومان کاهش قیمت؛ ۲۹ هزار تومان، ازگیل ژاپنی با چهار هزار تومان کاهش قیمت؛ ۲۹ هزار تومان، موز سایزهای کوچک و متوسط با دو هزار و ۵۰۰ تومان کاهش قیمت؛ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان، موز سایزهای بزرگ با سه هزار تومان کاهش قیمت؛ ۳۱ هزار تومان، انواع هلو با سه هزار تومان کاهش قیمت؛ ۲۱ هزار تومان، آناناس طلایی با سه  هزار تومان کاهش قیمت؛ ۶۲ هزار تومان، سیب زرد با دو هزار و ۲۰۰ تومان کاهش قیمت؛ ۱۵ هزار تومان، زنجبیل تازه با دو هزار تومان کاهش قیمت؛ ۴۷ هزار تومان، خیار کوتاه با یک هزار و ۴۰۰ تومان کاهش قیمت؛ هشت هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای با ۸۰۰ تومان کاهش قیمت؛ ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان، انبه با ۸۰۰ تومان کاهش قیمت؛ ۵۹ هزار تومان، گریپ فروت با ۸۰۰ تومان کاهش قیمت؛ هشت هزار و ۹۰۰ تومان، طالبی جانا با ۴۰۰ تومان کاهش قیمت؛ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، انواع طالبی با ۷۰۰ تومان کاهش قیمت؛ ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان، خربزه گرمساری با ۶۰۰ تومان کاهش قیمت؛ ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان، سایر انواع خربزه با ۶۰۰ تومان کاهش قیمت؛ ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان، هندوانه بالای سه کیلوگرم با ۴۰۰ تومان کاهش قیمت؛ ۶ هزار و ۱۰۰ تومان و هندوانه زیر سه کیلوگرم با ۳۰۰ تومان کاهش قیمت؛ ۴ هزار و ۵۰۰ تومان.

راه اندازی دومین مرکز پرتو در منطقه ۱۹ به زودی

شهردار منطقه ۱۹ در ویژه برنامه روز جهانی مقابله با کار کودک از راه اندازی دومین مرکز پرتو با محوریت کودکان کار و آسیب دیده اجتماعی در این منطقه با هدف ارائه خدمات آموزشی، مددکاری، روانشناختی و توانمندسازی کودک کار خبر داد.

مهدی هدایت در حاشیه این مراسم با تأکید بر حساس سازی شهروندان نسبت به کار کودکان و حمایت از آن ها در راستای کاهش و مبارزه با این آسیب گفت: تلاش خواهیم کرد در همه حوزه ها از این اقشار و خانواده های آنها حمایت تا علاوه بر ادامه تحصیل کودکان در اشتغال زایی و آینده آنها نقشی داشته باشیم.

وی با اشاره به شناسایی ۴۰ کودک کار بر راه اندازی دومین مرکز پرتو در راستای ظرفیت سازی و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی برای این کودکان و خانواده هایشان تأکید کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهرداری منطقه پنج تهران ، سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران ، شهرداری منطقه یک تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران شهرداری منطقه یک تهران هزار تومان کاهش قیمت شهرداری منطقه یک تخلفات ساختمانی هزار و ۵۰۰ تومان نیمه اول خرداد میلیارد تومان میوه و تره بار شهر تهران منطقه پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صباغ افزود: توانستیم ۱۳۷ پروژه را در یکصد و هفتمین پویش امید و افتخار به شهروندان شمیران هدیه دهیم و ۶۶ پروژه توسعه محله‌ای را نیز در افتتاحیه پروژه‌های من شهردارم شهرداری تهران، قرار دهیم و سایر پروژه‌ها با غیر مستمرها نیز در طول سال افتتاح شد.

وی به اتمام پروژه‌هایی اشاره کرد که بالغ بر ۱۰ سال بلاتکلیف رها شده بود که مجموعه چند منظوره ریحانه از آن جمله بود که پس از ۱۳ سال از زمان شروع آن امسال مهیای استفاده شهروندان شد و همچنین مجموعه ورزشی شهدای شهرک نفت نیز پس از ۱۲ سال به اتمام رسید و ۵ مجموعه ورزشی دیگر نیز به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در حال ساخت است که با اتمام آنها سرانه‌های ورزشی منطقه از ۱۷ سانتی‌متر به ۳۰ سانتی‌متر برای هر فرد خواهد رسید.

شهردار منطقه یک گفت: تلاش‌های منطقه در اجرای پروژه‌های احداثی نیز منجر به افزایش ۹۵ درصدی اعتبارات منطقه از ۸۸۲ میلیارد تومان به ۱,۶۶۵ میلیارد تومان شده است که خود نویدبخش سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها در سال آتی است و سالی امید بخش و پر کار را پیش رو داریم و سعی خواهیم کرد در همه حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، فضای سبز، اجتماعی و فرهنگی و… تلاش کنیم تا به رضایتمندی حداکثری اهالی شمیران برسیم.

اطلاع رسانی، نقش مهمی در ارتقای امید و رشد بالندگی جامعه دارد

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی اقدامات اجرایی نقش بسیار مهمی در شهردار منطقه یک گفت: اطلاع رسانی و تولید خبر و محتوا مهم‌ترین وظیفه در روابط عمومی‌های سازمان است و اگر در این زمینه ۳۰ درصد توان اجرایی را بر اطلاع رسانی بگذاریم کم است چرا که اگر کار خوب در این حوزه انجام شود امید در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

صباغ افزود: همه حوزه‌ها در حال انجام حجم بالای کار و خدمات هستند ولی ضعف در اطلاع رسانی وجود دارد و معرفی پروژه‌ها به مردم خوب اجرا نمی‌شود و به اهمیت رسانه دقت لازم نمی‌شود.

شهردار منطقه یک با اهمیت دانستن فضای مجازی در جامعه کنونی گفت: ۷۰ درصد اطلاع رسانی‌ها در حوزه شبکه‌های اجتماعی و مجازی است ولی هنوز مدل‌های سنتی در ادارات استفاده می‌شود.

وی افزود: خبر و محتوا باید مبتنی بر سلیقه و جذابیت مورد توجه شهروندان تنظیم و تولید شود و در حال حاضر مخاطبین به اخبار کوتاه و در حد تیتر و عکس بیشتر توجه می‌کنند و اگر خبر برای آنها جذابیت داشته باشد ادامه اطلاعات را می‌خوانند.

صدیقه محمدبیگی مدیر روابط عمومی منطقه نیز در این گردهمایی بر تشکیل شبکه‌های اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: نیاز است با تهیه گروه‌های خبری بین روابط عمومی‌ها تمام ادارات از اقدامات و کارهای اجرایی یکدیگر مطلع شوند و یکدیگر را در اطلاع رسانی به شهروندان یاری دهند.

وی در جلسه با روابط عمومی‌ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی محلی را یکی از مهمترین راه‌های اطلاع رسانی برای شهروندان دانست و گفت: در جلسه‌ای که چندی پیش به همین منظور برگزار شد با ادمین‌های کانال‌های خبری محلات ارتباط برقرار کردیم تا بتوانیم اطلاعات و اقدامات را به نحو موثرتری در جامعه اطلاع رسانی کنیم.

کد خبر 6088866

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم