Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بلینکن روز دوشنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترک با پارک جین وزیر امورخارجه کره جنوبی مدعی شد دولت آمریکا همچنان آماده دیدار با کره شمالی بدون پیش شرط است.

وزیر خارجه آمریکا افزود فکر می کنم کره شمالی آماده سازی هایی  برای یک آزمایش اتمی دیگر انجام داده است.

وی کره شمالی را تهدید کرد هرچه  اقدامات تحریک آمیز بیشتری انجام دهد، منزوی تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن تصریح کرد: آمریکا و متحدان آن به آزمایش اتمی کره شمالی پاسخ فوری خواهند داد.
 

وزیر خارجه کره جنوبی خواستار استفاده چین از نفوذ خود در برابر کره شمالی شد

پارک جین وزیر امورخارجه کره جنوبی نیز گفت هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی، از جمله آزمایش هسته ای این کشور با واکنشی متحد و قاطع مواجه خواهد شد.

وی از چین خواست از نفوذ خود در برابر کره شمالی استفاده کند، و گفت کره شمالی بر سر دوراهی قرار دارد. این کشور می تواند آزمایش هسته ای  انجام دهد و خود را منزوی کند یا به دیپلماسی و گفتگو بازگردد.

این مقام سئول ادامه داد: من همچنین فکر می کنم چین باید نقش بسیار مثبتی ایفا کند تا کره شمالی را متقاعد کند که حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره نیاز به  یک تفکر جدید آنها دارد.

وزیر خارجه کره جنوبی گفت که او و بلینکن در مورد فعال سازی مجدد  یک گروه کاری بازدارندگی گسترده که یک نهاد سیاست گذاری برای محافظت از کره جنوبی توسط آمریکا است، به توافق رسیده اند.

وی ادامه داد که این گروه در صورت لزوم به استقرار  تجهیزات راهبردی روی خواهد آورد.

وزیر خارجه کره جنوبی با این حال  جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی چندین راکت را از یک سکوی پرتاب چندمنظوره پرتاب کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه خبری «سی جی تی ان» چین، ارتش کره جنوبی اعلام کرده است این موشکها حدود ساعت ۰۸:۰۷ تا ۱۱:۰۳ صبح یکشنبه به وقت محلی شلیک شده است.

در این گزارش به جزئیات بیشتری در خصوص این موشکها اشاره ای نشده است.

در تاریخ ۲۱ خرداد ماه، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در جریان یکی از نشست‌های حزب حاکم خواستار اقدامات قوی‌تر برای «دفاع از خود» در مواجهه با چالش‌های امنیتی «خیلی جدی» علیه این کشور شده است.

وی با بیان اینکه حق دفاع از خود یکی از مهم‌ترین مسائل در حفظ تمامیت ارضی است، تاکید کرد که شرایط امنیتی برای کره شمالی بسیار جدی است.

رهبر کره شمالی با اشاره به اصل «قدرت برای قدرت» بر تداوم تلاش‌ها در جهت دستیابی به هدف ارتقای ظرفیت‌های دفاع ملی در اولین زمان ممکن تاکید کرد.

آمریکا در ماه جاری هشدار داد، کره شمالی در حال آماده سازی برای انجام هفتمین آزمایش هسته ای خود است و اگر این اتفاق بیفتد سازمان ملل متحد را مجبور خواهد کرد تا فشار تحریم ها علیه کره شمالی را افزایش دهد. 

پایگاه خبری بلومبرگ نیز به تازگی در گزارشی مدعی شد کره شمالی در شرایطی که در حال حاضر در حال مبارزه با ویروس کرونا است و با کمبود شدید مواد غذایی روبروست، در سال جاری میلادی بیش از ۶۵۰ میلیون دلار برای انجام آزمایشهای موشکی هزینه کرده است.

بر اساس این گزارش، داده های آماری موسسه تجزیه و تحلیل دفاعی کره نشان می دهد دولت پیونگ یانگ در سال جاری میلادی حدود ۴۰۰ میلیون تا ۶۵۰ میلیون دلار برای ساخت و آزمایش ۳۳ موشک هزینه کرده است.

مقام‌های رسمی کره جنوبی و آمریکا معتقدند، نشانه‌هایی از ساخت و سازهای جدید در تنها سایت آزمایش هسته‌ای کره شمالی که از سال ۲۰۱۸ به شکل رسمی تعطیل شده بود مشاهده کرده‌اند که نشان می‌دهد ممکن است پیونگ یانگ در حال آماده‌سازی برای از سر گرفتن آزمایش سلاح‌های هسته‌ای باشد. 

برچسب‌ها کره‌ جنوبی کره شمالی آنتونی بلینکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی آنتونی بلینکن کره جنوبی کره شمالی آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویان جهان علیه صهیونیست‌ها+ فیلم

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: علی‌رغم سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا، قیام دانشجویان دانشگاه‌های این کشور در دفاع از فلسطین و مردم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و روزبه‌روز دانشگاه‌های بیشتر از مناطق مختلف جهان به این جنبش می‌پیوندند و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی نیز همچنان به بمباران مناطق مختلف غزه ادامه می‌دهد.

دانشجویان ژاپن هم به قیام دانشجویی ضد صهیونیست‌ها پیوستند

در ادامه حمایت دانشجویان داشگاه‌های مختلف جهان از دانشجویان آمریکایی، در ژاپن نیز دانشجویان دانشگاه «واسیدا» با برگزاری تجمع و تظاهرات گسترده‌ای ضمن حمایت از دانشجویان متحصن در آمریکا خواستار توقف فوری جنگ و نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه شدند.

حمله هوایی و توپخانه‌ای به مرکز و جنوب غزه/ ۷ نفر کشته و زخمی شدند

خبرگزاری فلسطینی «وفا» گزارش داد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه ای در اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز غزه و گلوله باران شرق فوخاری در جنوب غزه، دو نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

در میان مجروحان کودکان نیز گزارش شده است.

کد خبر 6094801

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی
  • الحوثی: خیزش دانشجویان در آمریکا مقامات این کشور را رسوا کرد
  • خیزش دانشجویان جهان علیه صهیونیست‌ها+ فیلم
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی