Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:48:57 GMT

اوکراین صادرات ذغال سنگ و گاز طبیعی را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۶۳۸۸

اوکراین صادرات ذغال سنگ و گاز طبیعی را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دولت اوکراین با صدور دستورالعملی جدید صادرات زغال سنگ، نفت کوره و گاز طبیعی را ممنوع کرد. بر اساس این دستورالعمل که در وب سایت کابینه وزیران منتشر شده است، صادرات زغال سنگ، نفت کوره سنگین و گاز تولید داخلی ممنوع خواهد بود.

هفته گذشته، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفته بود که این کشور صادرات زغال سنگ و گاز را به دلیل شرایط آب و هوایی پیش بینی شده در زمستان که به گفته او «سخت ترین زمستان در تمام سال‌های استقلال» خواهد بود، متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، تمام تولیدات داخلی برای نیازهای داخلی کشور استفاده می‌شود.

پیش از این و از حدود سه ماه پیش به این سو نیز کشور اوکراین صادرات انواع غلات، شکر، نمک و گوشت را متوقف کرده است.

از سوی دیگر بخشی از غلات اوکراین بدلیل شرایط جنگ و محاصره برخی بنادر جنوبی این کشور قابلیت صادرات ندارند و همین محدودیت به کمبود غلات و افزایش نرخ جهانی گندم و آرد منجر شده است.

پیش بینی می‌شود که ممنوعیت اعلام شده در اوکراین بر صادرات و فروش زغال سنگ و گاز طبیعی در خارج از این کشور بازار سوخت جهانی را نیز تحت تأثیر قرار دهد و احتمال دارد که این موضوع بر قیمت جهانی دیگر سوخت‌ها و انرژی‌ها نیز تأثیرگذار باشد.

کد خبر 5513781

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین ذغال سنگ گاز طبیعی صادرات کالا جنگ اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه عراق فلسطین جنگ اوکراین ایران لبنان سوریه حمله روسیه به اوکراین مسکو جو بایدن ناتو زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سیلاب را یکی از مخاطره آمیزترین حوادث برشمرد و گفت : علت آن بیابان زایی تغییر اقلیم کم شدن آب و کاهش فضای سبز کشور است
نامی آبخیزداری و آبخوانداری را در حفظ و تقویت خاک بسیار موثر برشمرد وی تصریح کرد : پیشگیری آمادگی بازسازی و بازتوانی از مهمترین بخش‌های مدیریت بحران است که رسانه ملی نقش مهمی در اطلاع رسانی به مردم در حوزه مدیریت بحران دارد

دیگر خبرها

  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها