Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی غفوری‌مقدم گفت: فعالسازی مجدد راه آهن خواف-هرات برای تکمیل زنجیره صادرات به افغانستان، یک نیاز و ضرورت است که می‌تواند به تسهیل تجارت، کاهش هزینه‌های صادراتی واحد‌های تولیدی و ارسال آسان محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، سوخت، انواع کود و نهاده‌های دامی منجر شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۶۰ درصد هزینه‌های ساخت قطعه چهارم این مسیر ریلی به طول ۸۰ کیلومتر، انجام شده که پیشنهاد می‌شود در رابطه با برآورد مانده هزینه ها، تکمیل زنجیره حمل کالا و انجام تهاتر با مواد معدنی اقدامات مشترک صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته غفوری‌مقدم، برای استفاده حداکثری از زیرساخت‌های بندر اقیانوسی چابهار، می‌بایست خطوط ریلی میان ایران و همسایه‌های شرقی مورد توجه قرار گیرد که به ایجاد مزیت صادراتی برای طرف‌ها می‌انجامد.

راه آهن خواف-هرات به طول ۲۲۵ کیلومتر از سال ۱۳۸۶ کلید خورد که افتتاح آن در سال ۱۳۹۹ با حضور ویدئوکنفرانسی روسای جمهور سابق ایران و افغانستان با ارسال یک محموله آزمایش از ایران انجام شد و پس از آن به صورت غیر فعال درآمد.

صادرات بیش از ۷۰ میلیون دلار کالا به افغانستان

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان رضوی گفت: در دو ماهه نخست امسال، ۱۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۷۰ میلیون و ۳۶۰ هزار دلار از استان به افغانستان صادر و در مقابل، حدود هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۷۶۴ هزار دلار از افغانستان به استان وارد شده است.

او گفت: از کل ارزش صادرات غیر نفتی پارسال، مبلغ ۷۴ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و سه میلیون و ۴۱۹ هزار دلار از محل بازارچه مرزی دوغارون بوده است.

غفوری‌مقدم گفت: کالا‌های تاجران افغانستانی، پاکستانی و هندی از مبادی بندرعباس، بوشهر، چابهار و لنگه از طریق مرز دوغارون به افغانستان ترانزیت می‌شود.

به گفته او، برخلاف ظرفیت بالای مرز دوغارون تایباد در حوزه سرمایه گذاری‌های مشترک داخلی و خارجی و گسترش زیرساخت‌های مرزی؛ اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.

گمرک مرزی دوغارون با قدمت ۱۰۰ ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور است که در همجواری با استان هرات افغانستان قرار دارد.
در سال گذشته، بیش از ۲ میلیون و ۶۰۷ تن کالا از گمرکات خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن خواف و هرات بازارچه مرزی دوغارون هزار دلار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی