Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ پاسخ ۱۲ صفحه‌ای را در واکنش به اتهامات جلسه استماع شورش ۶ ژانویه منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه پاسخی ۱۲ صفحه‌ای را منتشر کرد که در آن شهادت و اتهامات ارائه شده توسط کمیته بررسی شورش کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در بیانیه خود دموکرات‌ها را متهم کرد که به دنبال انحراف افکار عمومی از یک سری مسائل و مشکلات داخلی پیش روی کشور هستند.

ترامپ در این بیانیه گفت: «هفده ماه پس از رویدادهای ۶ ژانویه، دموکرات‌ها قادر به ارائه راه حل نیستند. آنها به دنبال تغییر روایت یک ملت در حال شکست هستند، بدون اینکه حتی اشاره‌ای به ویرانی و مرگ ناشی از چپ رادیکال چند ماه قبل داشته باشند. اشتباه نکنید، آنها دولت را کنترل می‌کنند. آنها صاحب این فاجعه هستند. آنها امیدوارند که این جلسات به نحوی دورنمای شکست آنها را تغییر دهد.»

این سند ۱۲ صفحه‌ای تاکید می‌کند که چگونه ترامپ هنوز از ادعاهای خود مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ رد نشده است، و اینکه چگونه کار کمیته ممکن است برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ را تحت تأثیر قرار دهد.

کمیته بررسی شورش ۶ ژانویه تا کنون دو جلسه استماع برگزار کرده است تا نشان دهد ترامپ مکرراً توسط دستیارانش مطلع شده بود که در انتخابات هیچ رأیی دزدیده یا تقلب نشده است.

در این سند ۱۲ صفحه‌ای، ترامپ تعداد انگشت شماری از ادعاهای رد شده را تکرار می‌کند تا ادعا کند که انتخابات ۲۰۲۰ از او دزدیده شده و به نفع دموکرات‌ها تقلب شده است.

یکی از بخش‌های بیانیه ترامپ بر ادعاهای مربوط به قاچاق رأی متمرکز است، که برای آن به فیلم مستند «۲۰۰۰ قاطر» استناد می‌کند. در شهادتی که اوایل روز دوشنبه ارائه شد، ویلیام بار، دادستان کل سابق، با اشاره به این فیلم خندید و گفت که با این نظر که این فیلم بخشی از فرایند تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نشان می‌دهد، موافق نیست.

ترامپ در بخش دیگری از نامه خود تاکید می‌کند که جو بایدن نمی‌توانست در ایالت‌های پنسیلوانیا، آریزونا یا جورجیا پیروز شود، زیرا آرای بایدن بیشتر سیاه‌پوستان و آرای اسپانیایی‌ها تبارها بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ۱۲ صفحه ای ۶ ژانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد

آفتاب‌‌نیوز :

امروز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: «مواردی که به صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست. چندین موردی هم که توسط او مطرح شده بعضاً به صورت دقیق گفته نشده است.»

روحانی قبلاً طی سه نامه، پاسخ شورای نگهبان را شامل انتسابات کلی و بدون مستندات عنوان کرده و خواستار ارائه مکتوب دلایل ردصلاحیت شده بود که شورای نگهبان مستندات را برخلاف قانون ارسال نکرده است.

روحانی هفته گذشته در دیدار با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و…»

پس از سخنان امروز سخنگوی شورای نگهبان، همه موارد همراه با پاسخ به آن‌ها منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دفتر حسن روحانی : موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • پاسخ محسن چاوشی به انتقادات از جهان لاغر
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • انتقال عجیب ستاره یووه به منچستریونایتد (عکس)
  • پیامی که پلیس روی صحفه اینستاگرام این بلاگر منتشر کرد