Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در واکنش به شواهد کمیته تحقیق و بررسی شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ گفت: دموکرات ها به دنبال انحراف اذهان عمومی از مشکلات داخلی آمریکا هستند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای ۱۲ صفحه ای شهادت و شواهد ارائه شده در کمیته تحقیق و بررسی حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان  کنگره را رد کرد و گفت دموکرات‌ها به دنبال انحراف اذهان  از مسائل داخلی پیش روی آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هفده ماه پس از وقایع ۶ ژانویه، دموکرات ها قادر به ارائه راه حل نیستند. آنها به دنبال تغییر روایت یک کشور در حال شکست هستند، بدون اینکه حتی اشاره ای به ویرانی و مرگ ناشی از چپ افراطی چند ماه قبل داشته باشند.

ترامپ افزود: اشتباه نکنید، آنها دولت را کنترل می کنند. آنها مسوول این فاجعه هستند. آنها امیدوارند که این جلسات به نحوی دورنمای شکست آنها را تغییر دهد.

به گزارش تارنمای هیل وابسته به کنگره آمریکا، این سند ۱۲ صفحه‌ای تاکید می‌کند که ترامپ هنوز از ادعاهای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ دست بر نداشته و چگونه این کارزار می تواند در یک کارزا بالقوه انتخاباتی در سال ۲۰۲۴ نقش محوری داشته باشد.

ترامپ در این بیانیه ۱۲ صفحه ای ادعاهای خود را تکرار می کند. وی می گوید انتخابات ۲۰۲۰ به سرقت رفته و در آن  به نفع دموکرات ها تقلب شده است.

کمیته بررسی  شورش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ تاکنون دو جلسه استماع برگزار کرده است تا نشان دهد ترامپ بصورت مکرر از سوی دستیارانش مطلع شده بود که در انتخابات تقلب نشده است، اما او تا زمان وقوع آن حمله به ادعاهایش ادامه داد.

ترامپ در  بخش دیگر ادعا می کند که ایالت هایی مانند پنسیلوانیا و میشیگان زمان زیادی به  شمارش آرا اختصاص دادند که این بخشی از یک طرح حساب شده برای ارسال آرای تقلبی بوده تا بایدن بتواند در این ایالت ها در مقایسه با ترامپ برتری بدست آورد.

ترامپ  افزود: در حالی که به انتخابات میان‌دوره‌ای نزدیک می‌شویم، شاهد هستیم که فاسدان در حال وخیم‌تر کردن اوضاع هستند در حالی که آمریکایی‌های واقعی قدم می‌زنند تا دستگاه فاسد را با میهن‌دوستانی جایگزین کنند که برای آزادی‌های ما مبارزه خواهند کرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا ادامه داد: هیات حاکمه تا جایی که می‌تواند به قدرت خود چنگ می‌زند و می‌بینند که از چنگشان خارج می‌شود.

ترامپ اضافه کرد: کشور ما در یک سردرگمی قرار دارد. آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا باک‌های بنزین خود را پر کنند، به نوزادانشان غذا بدهند، فرزندان خود را آموزش دهند، کارمندان را استخدام کنند، سفارشات آذوقه بدهند، از مرزهایمان در برابر تهاجم محافظت کنند، و انبوهی از تراژدی‌های دیگر که ۱۰۰ درصد توسط دموکرات‌هایی که از طریق انتخابات تقلبی به قدرت رسیده‌اند، ایجاد شده‌اند. مردم کشور ما هم عصبانی و هم غمگین هستند.

لیز چنی معاون رئیس کمیته تحقیق و بررسی شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ در آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا می دانست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شکست خورده است اما به "دروغ بزرگ" خود ادامه داد.

 لیز چنی عضو کمیته تحقیق و بررسی شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ که روز دوشنبه به وقت محلی در دومین نشست این کمیته سخن می گفت، افزود: مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ از او خواستند منتظر شمارش آرا باشد و زودهنگام اعلام پیروزی نکند.

این عضو جمهوریخواه کمیته تحقیق و بررسی شورش ششم ژانویه اضافه کرد: رئیس‌جمهوری حتی قبل از انتخابات متوجه شد که تعداد بیشتری از رای‌دهندگان بایدن از طریق پست رای داده‌اند، زیرا ترامپ توصیه‌های کارشناسان ستاد انتخاباتی خود را نادیده گرفته و به حامیان خود گفته بود که فقط حضوری رای دهند.

وی ادامه داد: در حالی که کارکنان مایک پنس معاون ترامپ از برنامه رئیس جمهوری سابق آمریکا برای ۶ ژانویه آگاهی یافتند، با مشاوران ستاد انتخاباتی تماس گرفتند تا در مورد تقلب در انتخابات و سایر ادعاهای انتخاباتی ترامپ توضیحاتی دریافت کنند.

لیز چنی ادامه داد ترامپ به توصیه کارشناسان ستاد انتخاباتی خود در شب انتخابات توجه نکرد و در عوض به توصیه های رودی جولیانی که به خاطر مستی هوشیار نبود، گوش فرا داد.

ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کنگره آمریکا ، انتخابات ۲۰۲۰ ، دونالد ترامپ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهره الهیان، نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران و دختران ایران است؛ اظهار کرد: کسی که در مسیر خدا حاضر بوده و عمل کند؛ خداوند اجرش را می‌دهد و اگر در این راه بمیرد هم شهید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های پیامبر اکرم در ارتقای جایگاه زن در جامعه گفت: اسامی نیکویی همچون ریحانه یا حُسنه از سوی رسول اکرم استفاده شد؛ پیامبر در زمانی که دختران در جامعه زنده به گور می‌شدند دختر خود را ام ابی‌ها نام نهاد.. این رویکرد پیامبر در زمان جاهلیت بود که اگر دختر خوب تربیت شود سپر پدر در برابر آتش خواهد بود.

امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم متاسفانه ما کم کار کردیم و وضع اسف‌بار دختران در غرب را به خوبی نشان ندادیم. نماینده کنگره آمریکا او به این موضوع اشاره می‌کند که در آمریکا یک میلیون زن گرفتار مافیا‌های متعدد موجود در آن کشور هستند.

وی با بیان اینکه ما باید روایتگر حضرت زینب باشیم که تاریخ را تکان داد؛ ابراز کرد: حضرت زینب نه به خاطر دفاع از برادرش که برای دفاع از ولی زمان بود که عمل کرد. در این شرایط ما هم باید در دفاع از ولی از اسلام و انقلاب دفاع کنیم؛ در شرایطی که آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما در نظر گرفته است.

الهیان با بیان اینکه یکی از موضوعات کلیدی و مهم در رسانه‌ها وضعیت دختران است؛ تشریح کرد: عدم موفقیت دشمنان به معنای کم گذاشتن آنان نبود؛ آنان همه تلاش خود را کردند و حتی مطمئن بودند که کار نظام را تمام می‌کنند و در این مسیر همه دختران ما را هم می‌خواهند بی حیا و بی عفت کنند. 

روشنگری اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اقدامی مردمی است 
 
وی با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب صرفاً دولتی و حاکمیتی نیست؛ اضافه کرد: تحقق عفاف و حجاب و ناکامی تلاش دشمن در بی عفتی جوانان به دست نمی‌آید مگر اینکه مردم به صحنه بیایند. اقدام اتحادیه انجمن‌های اسلامی در روشنگری در مدارس هم اقدامی مردمی است و نمونه‌ای از یک اقدام مجاهدانه مردمی برای عفاف و حجاب است.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نوجوانان ما بی دفاع هستند فضای مجازی امروز قتلگاه نوجوانان ماست. اگر ما جدیت نداشته باشیم و نیرو‌های مردمی به کمک نیایند معلوم نیست که جبهه رسانه غرب چه بلایی بر دختر ایرانی می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این وضعیت ناشی از ناکارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است؛ توضیح داد: اگر دکتر صحرایی اینجا بودند حتماً من به موضوعات دیگری هم در خصوص ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت اشاره می‌کردم؛ اما طبیعی است که بخشی از وضعیت فعلی در ناکارآمدی و عمل نکردن به وظیفه‌ها در وزارت آموزش و پرورش بوده است. همه ما باید وضوح عفاف و حجاب را جدی‌تر بگیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن می‌خواهد هویت ملی و غرور ملی ما را از بین ببرد. چه شده است که بخشی از فارغ التحصیلان ما در مدارس و دانشگاه‌ها بویی از هویت خود نبردند. این بحران هویت از کجا نشات می‌گیرد؟

الهیان با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است؛ خاطرنشان کرد: کاری که اتحادیه انجمن‌های اسلامی در حال انجام آن است ارتباط رودررو و حقیقی با دختران ماست؛ این ظرفیتی است که دشمنان آن را ندارند. در بیانیه گام دوم انقلاب هم که خطاب به جوانان انجام شده است در بند آخرش خطاب به جوانان این مسئله را رهبری بیان کردند که معنویت با عاطفه و مهر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب