Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@22:07:54 GMT

بازار لوازم خانگی کشش افزایش قیمت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۷۹۳۰

بازار لوازم خانگی کشش افزایش قیمت ندارد

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی به سازمان حمایت خبر داد و گفت که بازار کشش افزایش قیمت ندارد و تولیدکنندگان هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند، اما باید توان ادامه فعالیت هم داشته باشند.

عباس هاشمی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، در پاسخ به سوالی درباره احتمال افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: انجمن چند نامه به وزارتخانه و سازمان حمایت برای تعدیل قیمت ارسال کرده و به دنبال بررسی آن است تا حداقل این امکان فراهم شود که واحدها ادامه فعالیت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعامل نسبتا خوبی هم برقرار شده تا هم مشکلات تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان را در نظر بگیرند و مراتب تعدیل قیمت با مجازات تنظیم بازار عملیاتی شود. اما میزان آن هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان از افزایش قیمت خوشحال نمی‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر در بازار لوازم خانگی شاهد رکود هستیم و فروشندگان برخی کالاهای خود را به طور مدت دار می‌فروشند. در اصل واحدها هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند، چرا که بازار کشش ندارد.

تاثیر افزایش عوارض گمرکی بر قیمت لوازم خانگی چقدر است؟

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ پایه حقوق گمرکی از ۴۲۰۰ به حدود ۲۳ هزار تومان، گفت: این وضعیت در کنار مسائل مالیاتی، مشکلاتی را برای تامین نقدینگی واحدها ایجاد می‌کند. البته تاثیر آن بر قیمت تمام شده حدود پنج تا شش درصد است که در محاسبات پیشنهادی به وزارت صمت در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان از اختلال در سامانه ۱۲۴ خبر داد و گفت که در حال حاضر امکان ثبت قیمت در سامانه وجود ندارد که دلیل آن مشخص نیست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: لوازم خانگی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لوازم خانگی لوازم خانگی افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی  با اشاره به وجود ۳۰ محصول صادرات محور اظهارداشت: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرز‌های کشور و بالابودن هزینه حمل و نقل، امید می‌رود با همت مسوولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

رحمتی در خصوص اهمیت حضور در نمایشگاه‌های مختلف اظهار داشت: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازار‌های صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور این استان در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" گفت: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

رحمتی با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در چهارمحال و بختیاری تولید کننده محصولات صادراتی و موفق به گرفتن استاندارد‌های جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی را در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده که بتوانیم از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه شود.

وی ادامه داد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

رحمتی یادآور شد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود، گفت: در بخش حاکمیتی در غرفه ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره کل صمت استان مسئولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • نفت در مدار رشد؟
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند