Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول امور برق شهرستان لنجان گفت: با اتصال برق شهرک مشاغل کارگاهی به شبکه اصلی زمینه لازم برای صاحبان مشاغل جهت ارائه درخواست خرید انشعاب برق از سوی متقاضیان به اداره برق شهرستان مهیا شده تا بر اساس نیاز انشعاب تک‌فاز و سه فاز با آمپرهای مورد نیاز به آنان واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یوسفان امروز _بیست‌وچهارم خرداد ۱۴۰۱_ در نشست بررسی آخرین وضعیت شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر با بیان اینکه بر اساس قانون هزینه برق‌رسانی به شهرک‌ها به دلیل استقرار در خارج از محدوده با متولی ساخت آن است، اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی، کارگاهی، گلخانه‌ای و پروژه‌هایی که در این فاز قرار داشته باشد طبق قانون باید با آورده اعضا، خدماتی چون برق آنها تأمین شود البته در برخی مواقع چنین استنباط می‌شود که بودجه‌ای سرگردان وجود دارد و می‌توان آن را در پروژه‌ای هزینه کرد اما در واقعیت چنین نبوده و باید این مسئله را از ذهن خارج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمین شهرک مشاغل کارگاهی توسط شهرداری و با قیمتی ناچیز به متقاضیان استقرار در این مجموعه واگذار شده و با تأمین زیرساخت‌ها این اراضی قطعاً با افزایش قیمت روبه‌رو خواهند بود از این رو به لحاظ قانونی و شرعی صحیح نبوده که دولت بودجه‌ای را برای عده‌ای خاص و در شهرکی خاص که ارزش افزوده قابل توجهی برای صاحبان آن ایجاد می‌شود هزینه کند.

مسئول امور برق شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر جزو مجموعه‌هایی به شمار می‌آید که معابر و شبکه برق آن به صورت اصولی به مرحله اجرا رسیده است. پس از اجرای شبکه فشار قوی برخی انتظار داشتند که شهرداری اجرای شبکه فشار ضعیف را نیز برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای در سال ۱۳۹۲ میان شهرداری زرین شهر و اداره برق شهرستان لنجان با هدف برق‌رسانی به این مجموعه به امضا رسید و اداره برق طرحی را در قالب شبکه دو مداره طراحی کرد و در نهایت شبکه اصلی و شبکه داخلی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اجرا شد.

یوسفان اضافه کرد: با اتصال برق شهرک مشاغل کارگاهی به شبکه اصلی زمینه لازم برای صاحبان مشاغل جهت ارائه درخواست خرید انشعاب برق از سوی متقاضیان به اداره برق شهرستان مهیا شده تا بر اساس نیاز انشعاب تک‌فاز و سه فاز با آمپرهای مورد نیاز به آنان واگذار شود.

وی مطرح کرد: در واگذاری انشعاب برق به متقاضیان در شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر پیشرفت ۷۰ درصدی مکان مورد درخواست است که این مهم در بخش قابل توجهی از شهرک اتفاق نیفتاده است و با توجه به اهمیت واگذاری انشعاب برق به برخی متقاضیان، معاون مهندسی اداره برق استان بازدیدی که از شهرک داشتند تا بتوانیم ساز و کار مناسب را برای ارائه خدمات مورد نیز ترسیم کنیم.

مسئول امور برق شهرستان لنجان گفت: پس بازدید و برگزاری جلسه کارشناسی مجوزی اخذ شد که مالکان بلوک‌ها بتوانند ترانس مورد نظر را نصب کرده تا در زمانی که کلیه صاحبان مشاغل در یک بلوک محل استقرار خود را به اتمام رساندند، بتوانند از ظرفیت تعریف شده استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم آن‌است‌که تنها افرادی که اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند تمایل به استفاده از شبکه برق داشته و دیگر افراد همچنان تمایلی به پرداخت هزینه اعلام شده برای اجرای پروژه ندارند درحالی‌که اگر همراهی همه افراد وجود داشته باشد پروژه قابلیت اجرا به خود خواهد گرفت.

کد خبر 581674

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان زرین شهر برق مشاغل مزاحم شهرهاي ايران صنعت برق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرک مشاغل کارگاهی برق شهرستان لنجان انشعاب برق اداره برق زرین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به‌صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آب‌نما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آب‌نما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش‌بخشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آب‌رسانی نیز جزو فعالیت‌های همکاران اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش است و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد