Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 در این سند آمده است: اعمال خشونت افراطی و فعالیت‌ کارشکنانه و اوضاع کلی در بالکان غربی (شامل کشورهای استقلال یافته از یوگسلاوی سابق) که مانع از پیشرفت به سوی حکومتداری مؤثر و دموکراتیک و ادغام کامل در نهادهای ترانس آتلانتیک می‌شود، همچنان تهدیدی غیرعادی و غیر معمول برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری تاس، بنابراین جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اینطور نتیجه‌گیری کرده است که ادامه وضعیت اضطراری ملی طبق دستور اجرایی ۱۳۲۱۹ درخصوص غرب بالکان ضرورت دارد.

وضعیت اضطراری ملی در رابطه با غرب بالکان در فرمان اجرایی ۱۳۲۱۹ در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۱ اعلام شد و تحریم‌هایی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی در فعالیت‌های "افراطی" در این منطقه دخیل هستند، اعلام کرد. بعداً این حکم در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۲۱ گسترش یافت.

همچنین در بیانیه روز دوشنبه کاخ سفید آمده است که بایدن تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان رهبری بلاروس را برای یک سال دیگر تمدید کرده است. در این سند آمده است: اقدامات و سیاست‌های برخی از اعضای دولت بلاروس و سایر افراد و فعالیت‌های مضر رژیم بلاروس و سوءاستفاده‌های طولانی مدت، همچنان تهدیدی غیرعادی و غیر معمول برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده است. بنابراین بایدن تمدید تحریم‌هایی که سال ۲۰۰۶ اعلام شدند، برای یک سال دیگر ضروری می‌داند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کاخ سفید تحریم های آمریکا بالکان بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، مسئولان شهر کی‌یف جمعه اعلام کردند که ادعاهای بلاروس در مورد استقرار نظامیان در این بیمارستان‌ها «دروغ و یک اقدام تحریک‌آمیز توسط دشمنی است که تلاش می‌کند از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به زیرساخت‌های اجتماعی پایتخت استفاده کند».

«ایوان ترتل» رئیس سرویس امنیت بلاروس (KGB) با انتشار آدرس ۲ بیمارستان اعلام کرده که نظامیان اوکراین «پشت کودکان پنهان شده‌اند» و «همه آنها بدون تردید مجازات خواهند شد.»

مقام‌های شهر کی‌یف گفتند که از بیم حمله احتمالی بلاروس بیماران و کارکنان این بیمارستان‌ها را خارج کرده‌اند.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف روز جمعه با اعلام اینکه از این بیمارستان‌ها بازدید کرده است، گفت: ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از کودکان، بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها در مقابل حمله متجاوز انجام می‌دهیم.

به نوشته رویترز، نیروهای روسیه در جنگ اوکراین حضور ندارند اما مینسک از متحدان مسکو است و نیروهای روس از خارک بلاروس برای حمله زمینی به اوکراین استفاده کرده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق این کشور اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.



کد خبر 847334 منبع: ایرنا برچسب‌ها بلاروس خبر ویژه روسیه - اوکراین اوکراین

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است