Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، مالک شریعتی نیاسر درباره فروش نفتکش ایرانی به ونزوئلا گفت: ساخت و فروش نفتکش ایرانی حاصل سالها تلاش،‌ دانشمندان و مهندسان ایران در بخش طراحی قطعات و زنجیره کاملی از بالاترین استاندارها در حوزه فناوری‌های ساخت تجهیزات نفتی است که با دستان کارگران ایرانی به منصه ظهور رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: این کار بسیار بزرگی با توانمندی مجموعه سازندگان و تامین کنندگان قطعات شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر اینکه نگاه ارزشی به توانمندی داخلی نقش بسیار پررنگی در ساخت نفتکش ایرانی دارد.

نماینده مردم تهران درمجلس اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دنیا تحت تاثیر تحریم و دشمنی‌های قدرت‌های استکباری نیستند ولی توانمندی هم ندارند و برای تامین نیازهای خود وابسته هستند. اما کشور ما با بهره بردن از دانشمندان و نخبگان خود نه تنها به فناوری ساخت نفتکش ئست یافته است بلکه فرصت ارزنده‌ای برای صادرات بخش استراتژیک صنعت نفت فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ساخت نفتکش ایرانی نه بزرگ به ساختار تحریمی آمریکا است، اضافه کرد: ایران و ونزوئلا هر دو تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا هستند. ولی نفتکش تولید متخصصان ایرانی مقابل چشمان همه دنیا مبادله شد، متخصصان ایرانی تهدید و تحریم را به فرصت تبدیل کردند.

این نماینده مجلس درباره روابط نفتی ایران و ونزوئلا اظهار داشت: یکی از فرصت‌هایی که در اختیار جمهوری اسلامی است، امکان توسعه پالایشگاه فراسرزمینی و توسعه میادین نفتی است،دولت قبل اعتقادی به این کار نداشت اما دولت سیزدهم ساخت پالایشگاه‌ها را در برنامه دارد.

وی ادامه داد: طرح‌ها و پروژه‌هایی مختلفی در حوزه نفتی در کشور انجام می‌شود، با توسعه فراسرزمینی پترو پالایشگاه‌ها، نفت سنگین به کشور ونزوئلا صادر و به فرآورده نفتی و نفت سبک تبدیل شود تا هیچ حصاری از طرف آمریکایی به دور ایران کشیده نشود.

شریعتی تاکید کرد: ساخت نفتکش ایرانی و فروش آن به ونزوئلا نشان دهنده سیاست دولت در افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه ای است، تنوع ارتباط با کشورهای دنیا سبب ارتقای منافع و دستاوردهای اقتصاد ایران در جهان می‌شود.

طرح‌های پتروپالایشگاهی مهمترین سلاح خنثی سازی تحریم‌ها هستند

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح‌های پتروپالایشگاهی کشور مهمترین سلاح خنثی سازی تحریم‌ها هستند، خاطرنشان کرد: باید هرچه سریعتر توسعه پالایشگاه‌ها در دستور کار قرار بگیرد تا ظرفیت کشور با افزایش این بخش ارتقاء یابد.

به گزارش ایرنا، آیین تحویل دومین کشتی نفتکش آفراماکس ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با حضور آیت‌الله رئیسی و نیکلاس مادورو روسای جمهور ایران و ونزوئلا روز شنبه در تهران برگزار شد.

روسای جمهور دو کشور به صورت ویدئو کنفرانس با عرشه این کشتی در خلیج فارس ارتباط برقرار کرده و در جریان مراحل ساخت و فعالیت این نفتکش اقیانوس‌پیما قرار گرفتند.

این کشتی نفتکش دومین کشتی از سفارش سال‌های گذشته کشور ونزوئلا به ایران است. طبق قرارداد منعقد شده قرار است ایران دو نفتکش دیگر نیز پس از ساخت به این کشور تحویل داده شوند.

کشتی آفراماکس دارای ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع، ۱۴/۸ متر آبخور، با ۱۵ نات سرعت است که قابلیت حمل ۸۰۰ هزار بشکه نفت را دارد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون انرژی مجلس نفتکش ایرانی نماینده نفتکش ایرانی ساخت نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی

پیمان بهرامی مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، گفت : فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سال گذشته در مرز‌های پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ صله انجام شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز‌ها ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر معادل ۵۲۷ میلیارد تومان فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، تصریح کرد: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم ذکرشده، حدود ۱۸ میلیون لیتر معادل ۲۲۳ میلیارد تومان مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسائط نقلیه خروجی از کشور بوده است.

وی گفت: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرز‌های استان، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و براساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

بهرامی اضافه کرد: روزانه حدود ۷ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان توسط ۳۱۰ دستگاه نفتکش فعال انجام می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است