Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@07:37:50 GMT

گشت ارشاد مسئولین قوی‌تر دنبال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۸۳۹۸

گشت ارشاد مسئولین قوی‌تر دنبال می‌شود

ایسنا/کرمان سرپرست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با بیان اینکه مطالبه‌گری و گشت ارشاد مسئولین از جمله مواردی است که در دو سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: این حوزه در رویکرد جدید ستاد امر به معروف قوی‌تر دنبال می‌شود و باید زمینه و فرصتی برای مردم فراهم شود تا بتوانند نسبت به نهادها و دستگاه‌ها امر به معروف و نهی از منکر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی‌، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان که امروز، ۲۴ خردادماه با حضور اعضای شورا در دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد، با بیان اینکه مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر باید در نهادها و دستگاه‌های استان کرمان اجرا شود، گفت: تاکنون گزارشی از اجرای این مصوبات گزارش نشده است و بازرسی استانداری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سریع‌تر گزارشات خود در این زمینه‌ را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: جلوگیری از بعضی از منکرها و یا امر به بعضی معروف‌ها ممکن است مورد حمایت تعداد کمتری قرار بگیرد در حالی که برای حفظ و صیانت جامعه مهم هستند، بنابراین در این زمینه باید بر اساس اولویت‌ها عمل کرد و شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اولیت‌ها را مشخص کند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تاکید بر اینکه مسئولین و اعضای شورا موظف هستند در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان شرکت کنند و باید نام کسانی که در جلسه شرکت نکردند اعلام شود، ادامه داد: نحوه‌ی اجرایی کردن مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر مهم است و برای اجرای مصوبات باید مرحله به مرحله جلو رفت و بستر را فراهم کرد تا بتوانیم موفق باشیم.

علی شجاع حیدری، سرپرست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در سه حوزه حکومت نسبت به مردم، مردم نسبت به حکومت و مردم نسبت به مردم در قانون پیش‌بینی شده است گفت‌: در حوزه اول بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه اقداماتی انجام شده است اما در حوزه دوم یعنی امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به حکومت باید فرهنگ‌سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری و گشت ارشاد مسئولین از جمله مواردی است که در دو سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: این حوزه در رویکرد جدید ستاد امر به معروف قوی‌تر دنبال می‌شود و باید زمینه و فرصتی برای مردم فراهم شود تا بتوانند نسبت به نهادها و دستگاه‌ها امر به معروف و نهی از منکر کنند.

شجاع‌حیدری با تاکید بر اجرای قوانین موجود در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: با توجه به اینکه دهه اول محرم به عنوان دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است باید از ظرفیت این زمان برای احیای اصل امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد و در این ارتباط واعظان، سخنران‌ها، هیئت‌های مذهبی و مداحان علاوه‌بر ذکر مصیبت امام حسین(ع)، در دو زمینه اغناسازی و تبیین به احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر گشت ارشاد استانی اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر استان شورای امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر به معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!

بازدید 5 مهران مدیری در برنامه اسکار مقایسه‌های تلخی درباره کاهش شدید و سریع ارزش پول ملی داشت که هر مسئولی در چند دهه اخیر به ویژه مسئولین اقتصادی و روئسای بانک مرکزی که نقش اصلی را در این فاجعه داشتند، باید از شنیدنش آب شوند. مقایسه‌های مدیری را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • تکرار قصه حساس «گشت ارشاد» در خیابان‌ها | دولت رئیسی مدافع اصلی رویکردهای تند در حجاب | بعد از فوت مهسا امینی چه گفتند؟
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!