Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - ​​​​​​​طبق آپدیت آیین نامه اجرایی اتحادیه اروپا،گوگل، فیس بوک، توئیتر و دیگر شرکت های فناوری باید اقداماتی برای مقابله با دیپ فیک و حساب های کاربری جعلی در پلتفرم شان انجام دهند.
پیش بینی می‌شود کمیسیون اتحادیه اروپا آیین نامه به روزرسانی شده درباره اخبار جعلی را به عنوان بخشی از اقدامات خود برای مقابله با این پدیده، روز پنج شنبه اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، این اقدام در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان یک رویه داوطلبانه اعلام شد و اکنون به یک قانون تبدیل می شود و مسئولیت اجرای آن بر عهده رگولاتورها و امضا کنندگان قانون است.

قانون به روزرسانی شده مواردی مانند دیپ فیک و حساب های جعلی را کنترل می کند.

در سند مربوط به این دستورالعمل آمده است: امضا کنندگان باید با توجه به جدیدترین شواهد در مورد رفتارها و تاکتیک ها، تکنیک ها و رویه های (TTP) عوامل مخرب در خصوص هر فعالیتی برای دستکاری واقعیت در سرویس های شان سیاست های شفافی در پیش بگیرند و اجرا کنند.

محتواهای دیپ فیک در حقیقت نوعی جعل محتوای فراواقعی است که با روش های کامپیوتری ایجاد می شود و به خصوص هنگام استفاده در بستر سیاسی، نگرانی های زیادی را به وجود می آورد.

این دستورالعمل همچنین به قوانین سختگیرانه جدید اتحادیه اروپا به نام «قانون سرویس های دیجیتال» مرتبط است که در اوایل سال جاری مورد توافق ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار گرفت و بخشی از آن به مقابله با اخبار جعلی پرداخته است.

براساس قانون سرویس های دیجیتال، شرکت هایی که نتوانند مسئولیت های خود براساس این قوانین را انجام دهند با جریمه هایی تا ۶ درصد درآمد سالانه شان در سراسر جهان روبرو می شوند. شرکت ها پس از امضای دستورالعمل ۶ ماه فرصت دارند تا اقدامات لازم را اجرا کنند.

امضاکنندگان قانون باید اقداماتی برای مقابله با تبلیغاتی در پیش گیرند که حاوی اخبار جعلی هستند و شفافیت بیشتری درباره تبلیغات سیاسی فراهم کنند.

تیری برتون کمیسیونر اروپا در امور داخلی در این باره می گوید: قانون سرویس های دیجیتال زیرساخت حقوقی برای دستورالعمل مقابله با اخبار جعلی فراهم می کند که شامل تحریم هایی بازدارنده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: دیپ فیک اتحادیه اروپا برای مقابله اتحادیه اروپا اخبار جعلی دیپ فیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت