Web Analytics Made Easy - Statcounter

همچنین در این انتخابات، تکلیف فرماندارانِ آینده ۳۶ ایالت آمریکا مشخص خواهد شد. این انتخابات اولین انتخابات پس از سرشماری ۲۰۲۰ در آمریکاست و از این حیث نیز بسیار حائز اهمیت است.

مطابق قوانین انتخاباتی ایالات متحده، ابتدا انتخابات در درون هر حزب برگزار می‌شود و در نهایت در روز ۸ نوامبر، نامزدهای نهایی احزاب به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به نتایج رقابت‌های مقدماتی در ایالت جورجیا می‌پردازیم.

انتخابات فرمانداری:

انتخابات مقدماتی فرمانداری ایالت جورجیا در این دوره از رقابت‌ها، از اهمیت بسیاری برخوردار بود. جایی که رقابت اصلی در حزب جمهوری‌خواه میان براین کمپ، فرماندار کنونی ایالت جورجیا و دیوید پردو، سناتور سابق این ایالت بود. این رقابت با پیروزی قاطعانه براین کمپ به پایان رسید. او توانست به شکل مقتدرانه‌ای ۷۳ درصد آراء مردمی را به دست آورد و رقیب او یعنی دیوید پردو که مورد حمایت کامل دونالد ترامپ بود، شکست تلخی را متحمل شد.

از نکات قابل توجه این انتخابات، اختلاف رئیس جمهور سابق آمریکا و معاونش بر سر حمایت از نامزدها بود. حمایت مایک پنس از براین کمپ آن هم زمانی که ترامپ به خاطر پذیرش نتایج انتخابات ۲۰۲۰ توسط کمپ، از دست او عصبانی بود، باعث شد تا ترامپ در مصاحبه با یک شبکه محافظه‌کار اعلام کند چند وقتی است که دیگر از پنس به طور کلی ناامید شده است.

همچنین نفر سوم انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان یعنی کندیس تیلور نیز حواشی بسیاری داشت. او که از محافظه‌کاران سنتی و از راست‌های افراطی آمریکاست، با وجود اینکه در انتخابات فقط ۳ درصد آراء را به خود اختصاص داده بود، اعلام کرد که در این انتخابات تقلب شده و اساساً ایالت جورجیا در حال کمونیست شدن است!

براین کمپ برای حفظ سمت فرمانداری خود، در ماه نوامبر با کاندیدای دموکراتها، یعنی استیسی آبرامز روبرو خواهد ‎شد. استیسی آبرامزی که بدون هیچ رقابتی به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها انتخاب شده و محبوبیت بالایی نیز در ایالت جورجیا دارد.

انتخابات مجلس سنا:

در انتخابات مقدماتی مجلس سنا در حزب دموکرات، رقابت چندان داغی را میان دو نامزد حاضر شاهد نبودیم. در این رقابت، رافائل وارناک که دو سال قبل توانسته بود از همین ایالت به مجلس سنا راه یابد، با کسب ۹۶ درصد آراء به سادگی مجدداً برنده انتخابات شد.

آن طرف میدان، هرشل واکر، بازیکن مشهور فوتبال آمریکایی که روابط نزدیکی نیز با رئیس جمهور سابق آمریکا دارد، با کسب ۶۸ درصد آراء به دور نهایی انتخابات راه یافت.

از نکات قابل توجه این دو نامزد پیروز، سیاه‌پوست بودن هر دوی آن‌هاست و به نظر می‌آید رقابت نزدیکی را میان واکر و وارناک در نوامبر ۲۰۲۲ شاهد باشیم.

انتخابات مجلس نمایندگان:

جذاب‌ترین رقابت مجلس نمایندگان در ایالت جورجیا در این انتخابات، در منطقه ۱۴ این ایالت بود. جایی که در حزب جمهوری‌خواه، مارجری تیلور گرین، نماینده مشهور و جنجالی محافظه‌کاران همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، با کسب ۶۹ درصد آراء پیروز انتخابات شد.

همانطور که می‌دانید، مارجری گرین از مدافعان و حامیان جنبش مشهور کیوانان است. جنبشی افراطی که با تئوری‌های توطئه خود پیرامون دولت پنهان در آمریکا شناخته می‌شود. همچنین مارجری گرین از جمله نمایندگان محافظه‌کاری است که طی دو سال اخیر رفتارهای حاشیه‌برانگیزی زیادی در کنگره آمریکا داشته است. از دعواهای او با نمایندگان مسلمان کنگره همچون ایلهان عمر تا حمایت صریح او از شورشیان حادثه ۶ ژانویه!

برچسب‌ها کنگره آمریکا مشارکت انتخاباتی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا مشارکت انتخاباتی ایالات متحده آمریکا کنگره آمریکا مشارکت انتخاباتی ایالات متحده آمریکا انتخابات مقدماتی ایالت جورجیا درصد آراء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برپایی انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این دور از انتخابات در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود، در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است. بنابر گزارش فارس، وی افزود: انتخابات ۲۱ اردیبهشت، در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود. سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت بروز اختلال و مشکل در روند برگزاری انتخابات الکترونیک، چه تدبیری اتخاذ شده، اظهار کرد: وزارت کشور برای این ۸ حوزه، تعرفه کاغذی هم ارسال کرده که در صورت بروز هرگونه مشکلی، شیوه رأی‌گیری در آن حوزه تغییر خواهد کرد.

اسلامی با اشاره به شکل برگه تعرفه‌های رأی، گفت: در مرحله اول به دلیل برگزاری همزمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تعرفه‌ها یکپارچه بود، اما در مرحله دوم فقط برگه تعرفه رأی مختص انتخابات مجلس است، بر این اساس تعرفه دور دوم انتخابات کوچک‌تر و به سبک ایرانی اسلامی طراحی شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین از چاپ و ارسال تعرفه‌های دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس به استان‌های مربوط خبر داد و تأکید کرد: درباره تعرفه‌های انتخاباتی مشکلی وجود ندارد. وی ادامه داد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت در فضای حقیقی و مجازی آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغاتی که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود، لذا از نامزدها انتخابات می‌خواهیم براساس آن عمل کنند. اسلامی تأکید کرد: نامزدهای انتخابات حتما باید وارد سامانه مالی انتخابات شوند و منابعی که برای تبلیغات در اختیار گرفته‌اند ثبت کنند، همچنین نامزدها سعی کنند هزینه‌های انتخاباتیشان از سقف مصوب بالاتر نرود. وی گفت: سامانه انتخاب ایران، برای اطلاع مردم از زندگینامه، شرح حال و سوابق نامزدهای دوازهمین دوره انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت از سابقه کاری نامزدهای مورد نظر خود مطلع شوند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند. 27215 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902125

دیگر خبرها

  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه اصفهان
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • پیش‌بینی ۱۶۷ حوزه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات ملایر
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • رقابت ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد