Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@03:04:33 GMT

توصیه‌هایی مهم به خانواده کنکوری‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۹۰۴۷

توصیه‌هایی مهم به خانواده کنکوری‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

اینکه ورود به دانشگاه و سرنوشت آینده برای جوانان مهم باشد خوشایند است، اما اینکه به دلیل شرکت در این آزمون استرس و اضطراب به جوانان وارد آید، اصلا خوب نیست.

یکی از عوامل موثر در رفع استرس و اضطراب داوطلبان کنکور، نهاد خانواده است و خانواده‌ها می‌توانند با رعایت چند نکته کوچک در رفتار و گفتارشان، کنکوری‌ها را از استرس دور کرده و چه بسا به آنها در رسیدن به آرامش و موفقیت در این آزمون کمک هم بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردین منصوری رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آستانه برگزاری آزمون سراسری توصیه‌های به خانواده‌ها داشت و از آنها خواست در روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری خیلی بحث کنکور را پیش فرزندان خود پیش نکشند، چون صحبت کردن در مورد کنکور، ولو مثبت باعث استرس بیشتر داوطلبان خواهد شد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه رفتار و حتی گفتار خانواده‌ها در کسب آرامش بیشتر در داوطلبان اثر دارد، گفت: خانواده‌ها گاهی از روی استرس خود و شاید حتی برای کمک به داوطلب کنکوری از او سوالاتی مثل"درس خواندی؟"، "تست زدی؟" و... می‌پرسند که نه تنها به وی کمکی نمی‌کند، بلکه استرس داوطلب را هم بیشتر می‌کند.

منصوری تاکید کرد: خانواده‌ها همچنین باید از به کار بردن جملاتی که کنکور را تنها راه موفقیت در زندگی نشان می‌دهد صرف نظر کرده و یادشان باشد کنکور تنها راه موفقیت در زندگی نیست و همه انسان‌های موفق از مسیر کنکور به موفقیت نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها با فرزندان کنکوری خود بگونه‌ای حرف نزنند که فرزندشان تصور کند تمام امید و آبروی خانواده بستگی به قبولی او در کنکور دارد و اگر قبول نشود مایه سرافکندگی خانواده می‌شود.

وی از خانواده های کنکوری‌ها خواست به داوطلبان کنکوری اعتماد به نفس و آرامش داده و تلاشش را تحسین کرده و به فرزندشان یادآوری کنند فارغ از اینکه نتیجه این آزمون چه باشد، او و تلاشش برای خانواده اهمیت دارد.

منصوری اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود خانواده‌ها در این روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری از مقایسه کردن داوطلبان با دیگران و سرکوفت زدن به فرزندان کنکوری خود دست بردارند تا داوطلبان دچار استرس نشوند.

منصوری در ادامه از خانواده‌ کنکوری‌ها خواست تا فضای خانه را آرام نگه داشته و از هرگونه بگو مگو با یکدیگر صرف نظر کنند.

منصوری تاکید کرد: همچنین توصیه می‌شود خانواده‌ کنکوری‌ها از مهمانی رفتن یا مهمانی دادن در روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری خودداری کرده تا داوطلبان فرصت استراحت و مرور مطالب درسی را داشته باشند.

وی در ادامه گردش رفتن را هم در مدیریت استرس در داوطلبان کنکوری تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: خانواده‌ کنکوری‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن برنامه‌های گردشی و تفریحی سبک، استرس را در فرزندان خود مدیریت کنند.

این مشاور تحصیلی در ادامه توصیه هایی هم به خود کنکوری‌ها داشت و از آنها خواست در فرصت باقیمانده تا آزمون سراسری در کنار مرور مطالب درسی، سوالات آزمون سراسری در سنوات گذشته را در فضایی شبیه سر جلسه امتحان پاسخ بدهند و در خاتمه هم پاسخ های صحیح و غلط خود را تجزیه و تحلیل کنند.

وی با بیان اینکه فرصت باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری فرصت خوبی برای تنظیم ساعت خواب و بیداری داوطلبان کنکوری است، گفت: داوطلبان آزمون سراسری به ویژه آن دسته از افرادی که خواب نامنظم دارند باید در فرصت باقیمانده تا برگزاری آزمون ساعات بیداری خود را با زمان برگزاری آزمون تنظیم کنند تا سر جلسه آزمون احساس خواب آلودگی نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کنکور استرس روانشناس داوطلبان کنکور خانواده ها کنکوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، نماینده سازمان سنجش استان همدان: در این خصوص گفت: ۲۳ هزار و ۸۸۰ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۱۷ حوزه امتحانی از ۱۰ شهرستان استان همدان، دیروز و امروز همزمان با سراسر کشور باهم رقابت کردند.

سید مهدی مسبوق گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال حدود ۵۰۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

نماینده سازمان سنجش در استان همدان با بیان اینکه ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ این استان را مردان و ۶۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۳در پنج گروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان با سراسر کشور در روز‌های ‏‏پنجشنبه و‏ جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزارشد.

به گفته او، امسال بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان همدان در گروه علوم تجربی با آمار ۴۳ درصد شرکت کنندگان است.

مسبوق گفت: گروه علوم انسانی با ۳۳ درصد، ریاضی با ۱۱ درصد، زبان با هفت درصد و گروه هنر نیز با پنج درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

او گفت: آزمون امسال در ۱۷ حوزه‌ی امتحانی دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد همدان و تویسرکان، دانشگاه‌های پیام نور مراکز شهرستان‌ها و آموزش و پرورش برگزارشد.

مسبوق با اشاره به اینکه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم خرداد منتشر می‌شود.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی

پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری