Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:45:58 GMT

برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه در قزاقستان از فردا

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۹۱۸۵

برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه در قزاقستان از فردا

نماینده رسمی وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که هیئت‌های کشورهای ضامن آتش‌بس و دولت و مخالفان در مذاکرات آستانه شرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ایپک صمادیاروف، نماینده رسمی وزارت خارجه قزاقستان گفت: تمام طرف‌های روند آستانه درباره سوریه مشارکت خود را در مذاکرات قزاقستان اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مذاکرات روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن با حضور هیئت‌های کشورهای ضامن(روسیه، ترکیه و ایران) و همچنین دولت سوریه و مخالفان برگزار می‌شود.

یک هیئت از سازمان ملل با ریاست مسئول ارشد دفتر فرستاده سازمان ملل به سوریه، یک هیئت اردنی و نمایندگان کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ در این نشست حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه مذاکرات آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، خلیل الحیة، نایب رئیس جنبش حماس در نوار غزه و رئیس دفتر روابط اسلامی ـ عربی با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که این جنبش امروز (شنبه) پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی به پیشنهادهای خود در خصوص آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا را دریافت کرده است.

در این بیانه بر پایبندی حماس به خواسته‌های خود و خواسته‌های ملت فلسطین در خصوص آتش بس دائم، عقب‌نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه، بازگشت آوارگاه به منازل خود و همچنین افزایش ورود امداد و کمک‌های بشردوستانه و آغاز بازسازی غزه تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که حماس برای امضای هرگونه توافق حقیقی در خصوص تبادل جدی و حقیقی اسرا میان طرفین آماده است.

رسانه‌های عبری دیروز (جمعه) اعلام کردند که مذاکرات با هیئت مصری که به سرزمین‌های اشغالی سفرکرده بودند به صورت مثبت پایان یافت.

روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از منابع اسرائیلی نوشت که مذاکرات جدی و مهم بود و هیئت مصری بعد از تاکید رژیم اسرائیل بر جدیت خود برای ورود به رفح در جنوب نوار غزه، آمادگی خود را برای فشار بیشتر به حماس به منظور پیش قدم شدن در تبادل اسرا اعلام کردند.

 

دیگر خبرها

  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم