Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بلاول بوتو زرداری» سیاستمدار جوان و از نسل خاندان بوتو که پدربزرگ و مادر وی نیز نخست وزیران پیشین پاکستان و از چهره‌های محبوب سیاسی در این کشور شناخته می‌شوند، ساعاتی پیش از عزیمت به ایران طی مصاحبه ای در اسلام‌آباد گفت که مشتاقانه در انتظار انجام بازدید رسمی خود از ایران هستم و معتقدم ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه هرچه بیشتر این تعاملات و تقویت ارتباطات مردمی میان دو همسایه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که همزمان ریاست حزب مردم پاکستان را نیز برعهده دارد، افزود: ملت‌های ایران و پاکستان دارای روابط دیرینه و تاریخی هستند، ما پیوندهای معنوی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی مشترک داریم.

بلاول زرداری ادامه دارد: کشور پاکستان، حزب مردم و خانواده من، روابط دیرینه‌ای با مردم ایران دارند و من مشتاقانه منتظر بهبود و ارتقای این روابط هستم. کشور ایران همسایه ما است و همانطور که می‌دانید در اسلام همسایگان از حقوق ویژه‌ای برخوردارند، بنابراین من مشتاقانه منتظر سفرم به ایران هستم.

**دیپلماسی اقتصادی با ایران تقویت می‌شود

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: ما بر دیپلماسی اقتصادی تمرکز کرده‌ایم و همانطور که می‌دانید در گذشته همکاری‌های زیادی میان پاکستان و ایران وجود داشته و ما مشتاقانه منتظر افزایش این همکاری‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: ما خواستار پیشرفت در طرح بازارچه‌های مرزی و افزایش آن هستیم و هر دو کشور راه طولانی را برای تسهیل فعالیت تجاری به ویژه در مرزهای مشترک طی کرده‌اند، لذا نگاه رو به جلو به گفت وگوهای معنادار با مقام‌های ایرانی دارم تا بتوانیم پتانسیل‌های واقعی دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی را کشف کنیم.

**اراده جدی برای تقویت گردشگری میان ایران و پاکستان داریم

بلاول بوتو زرداری با اشاره به رفت و آمد سالانه صدها هزار نفر از پاکستان به ایران برای سفرهای زیارتی و بازدید از اماکن مقدس افزود: با وجود ارتباط نزدیک دو کشور، مرزهای مشترک، فرهنگ‌ها و تاریخ مشترک هنوز پتانسیل‌های بیشتری در هر دو طرف برای ارتقای گردشگری وجود دارد.

وی اظهار داشت: ما خواستار افزایش رفت و آمدهای گردشگری فراتر از سفرهای زیارتی هستیم و برای تقویت این حوزه اراده جدی داریم و مصمم به طرح و بررسی آن با مسوولان ایران هستیم.

زرداری با تاکید بر تشویق گردشگری اقتصادی و گسترش ارتباطات مردمی ایران و پاکستان، گفت: شیوه‌ها و وسایل حمل و نقل بین دو کشور می‌تواند توسعه پیدا کند و این راهکاری برای تشویق گردشگری در کنار سفرهای مذهبی و معنوی آشکار بین دو همسایه خواهد بود.

**اولویت کمک و یا پیگیری مسائل افغانستان با همسایگان است

وزیر امور خارجه پاکستان اوضاع افغانستان را یکی از محورهای اصلی مذاکره با مقامات ایرانی در تهران عنوان کرد و افزود: همسایگان و سایر کشورهای این منطقه تحت تاثیر مستقیم تحولات افغانستان قرار دارند.

وی افزود: وضعیت افغانستان در ذهن همه است با این حال اولویت هر نوع کمک و یا رسیدگی به این چالش با همسایگان می‌باشد.

بلاول زرداری اظهار داشت که درخصوص افغانستان نیز گفت وگوهای عمیق و معناداری در تهران خواهیم داشت.

گفتنی است، وزیر امور خارجه پاستان در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی صبح امروز (سه‌شنبه) با بدرقه «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان در پاکستان، اسلام‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.

«بلاول بوتو زرداری» سیاستمدار جوان و فرزند ارشد خانم «بی نظیر بوتو» نخست وزیر فقید پاکستان به عنوان رهبر حزب هم پیمان با دولت جدید این کشور هفتم اردیبهشت امسال وزیر خارجه و سکان‌دار دستگاه دیپلماسی پاکستان شد. وزیر امور خارجه کشورمان اولین مقام ارشد خارجی بود که ساعاتی پس از انتخاب وزیر جدید امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با وی، از زرداری برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

311311

کد خبر 1641230

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و پاکستان وزیر امور خارجه خارجه پاکستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری بعد از ظهر شنبه در نشست با «محمدجمیل المیاحی» استاندار «واسط عراق» که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و در حاشیه افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه «ایران اکسپو ۱۴۰۳» برگزار شد، با اشاره به اینکه تهران به عنوان مرکز جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۱۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، اظهار کرد: تهران یکی فشرده‌ترین و خاص ترین پایتخت‌های دنیا محسوب می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه ۳۰ درصد از درآ مد ملی کشور بدون یافته‌های حوزه نفت و انرژی در اختیار پایتخت قرار دارد و ۵۰ درصد از شرکت‌ها ی دانش بنیان ایران در تهران مستقر هستند، گفت: در استان تهران علاوه بر خدمت رسانی به مردم ایران، میزبان اتباع نیز هستیم و نزدیک به ۵۲ درصد از مالیات کشور در تهران وصول می‌شود.

فخاری وجه تمایز استان تهران با سایر استان‌ها را به لحاظ ساختاری و نظام برنامه ریزی، فشردگی جمعیت این استان دانست و افزود: تأمین زیرساخت‌ها و رفع نیازمندی‌ها با توجه به فشردگی جمعیتی در این استان کار آسانی نیست.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده فعالیت‌های استان تهران مربوط به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی با ظرفیت ملی است که در این استان مستقر شده اند، عنوان کرد: از صنایع «هایتک» تا خودرو سازی و موضوعات فراگیر همگی سبب شده اند که تهران به عنوان ام القرای کشور مطرح باشد.

فخاری به مقام برتر استان تهران در بخش کشاورزی و حوزه محصولات باغی اشاره کرد و گفت: استان تهران در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای رتبه نخست را دارد.

وی حوزه لبنیات استان تهران را شاخص دانست و افزود: موضوع مهم در تبادلات اقتصادی، شناخت کافی استان‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر می‌باشد و در این راستا اگر ما پتانسیل‌ها و نیازمندی‌های استان «واسط» در عراق را بدانیم، بهتر می‌توانیم در این زمینه محاورات طرفین را مورد بررسی قرار داده و پروژه‌ها و برنامه‌های جدید را خلق کنیم.

استاندار تهران ضمن اعلام آمادگی پایتخت برای همکاری در حوزه تعاملات اقتصادی و رفع نیازمندی‌های استان «واسط» عراق گفت: لازم به ذکر است که استان ایلام نیز می‌تواند به عنوان یک استان واسط ظرفیت‌های لازم را میان تهران و «واسط» فراهم کند.

فخاری بر ضرورت ایجاد یک کارگروه مشترک میان استان تهران و استان «واسط» تاکید کرد و گفت: با استفاده از این کارگروه می‌توانیم موضوعات را مورد بررسی قرار داده و موقعیت‌های کاری جدید را احصا کنیم.

استاندار تهران در خصوص درخواست استاندار «واسط» مبنی بر استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های استان تهران در خصوص موضوعات شهری «واسط» اظهار کرد: این موضوع بستگی به جغرافیا و شرایط اقلیمی دارد، چرا که «دشت استان واسط» به عنوان یک دشت وسیع با ظرفیت‌های اقلیمی خود قابل توجه بوده و ما مشابه این وضعیت را در استان ایلام و «دشت عباس» و مناطق شمال استان خوزستان داریم و مهم‌ترین موضوع منطقه تأمین آب است که در صورت مدیریت صحیح در تأمین آب، ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه کشاورزی خواهیم داشت.

فخاری یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال در استان «واسط» را ایجاد کارخانه‌هایی در حوزه تولید برق اعلام و بیان کرد: تولید سلول‌های خورشیدی یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند ظرفیت‌های لازم را برای برق مورد نیاز تأمین کند.

استاندار تهران با تاکید بر نقش مهم کشاورزی در توسعه اقتصادی، گفت: بر اساس تجربه جهانی صنایع پایین دستی حوزه کشاورزی عنوان نقطه عطفی در حوزه تولیدات و سرمایه گذاری محسوب می‌شوند.

وی همکاری تهران و واسط را یک جریان تاریخ ساز جدید عنوان کرد و افزود: با وجود تمایل دشمنان برای اختلاف اندازی میان دو ملت ایران و عراق باید تلاش کنیم ضمن تداوم اتحاد میان دو کشور دوست و همسایه، شاهد همکاری‌های روز افزون نیز باشیم.

استاندار تهران حفظ استقلال اقتصادی عراق را مهم دانست و عنوان کرد: امیدوار هستیم که در آینده شاهد رفع ظلم آمریکایی‌ها در عراق باشیم.

کد خبر 6090261

دیگر خبرها

  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد