Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با صدور بیانیه‌ای، سیدنادر موسوی را به‌عنوان نامزد در بخش ترویج کتاب و کتاب‌خوانی از افغانستان و فرهاد حسن‌زاده، نویسنده و نوش‌آفرین انصاری مروج کتاب و کتاب‌خوانی را به‌عنوان نامزدهای ایرانی برای دریافت جایزهٔ آسترید لیندگرن (آلما) سال ۲۰۲۳ ­معرفی کرد.

به‌ گزارش قدس آنلاین، در بیانیه انجمن نویسندگان کودک و نوجوان آمده است:

 فرهاد حسن‌زاده، با نزدیک به‏ چهار دهه نوشتن داستان‌ برای گروه‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان و آفرینش آثار ادبی که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و جایزه‌های گوناگون داخلی و بین‌المللی نیز برای این آثار دریافت کرده، به‌خاطر توجه جدی به جذابیت آثار خلق شده برای خوانندهٔ کودک و نوجوان، اهمیت‌دادن به تنوع سبک‌ها و مخاطب‌، طرح موضوع‌های جدید و به‌روز در داستان ‏ها، خلق آثار ادبی در قالب‌های گوناگون و از جمله طنز، مشارکت‌ فعال و مؤثر در بنیان‌گذاری نهادهای تخصصی، توجه به آموزش داستان‌نویسی و تأسیس نشریه‌ای که همهٔ امور آن را کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در کارگاه‌های او برعهده دارند، فعالیت تأثیرگذار در نشریات ویژهٔ کودکان و نوجوانان، اهمیت‌دادن به مسائل روز جامعه از جمله موضوع ‌دختران و زنانگی مدرن در جهان امروز و پرداختن به ارزش ‏های فراگیر انسانی مانند صلح، دوستی و حقوق کودکان، نگاه به جنگ از زاویه‌هایی متفاوت و همچنین نگارش آثاری دربارهٔ محیط‌زیست و حفاظت از گونه‌های در حال انقراض، بنا بر رأی اکثریت اعضای کمیتهٔ نهایی انتخاب نامزدهای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نامزد دریافت جایزهٔ آسترید لیندگرن (آلما) در بخش نویسندگان برای سال ۲۰۲۳ میلادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریافت جوایز ادبی گوناگون در چند سال اخیر علاوه بر موفقیت‌های پیشین، مانند دریافت لوح سپاس از جایزهٔ هانس کریستین اندرسن (۱۳۹۷ و ۱۳۹۹)، دریافت دیپلم افتخار IBBY در سی‌ و ششمین کنگرهٔ ادبیات کودک یونان (۱۳۹۷) و همچنین انتشار آثار حسن‌زاده به زبان‌های انگلیسی، ارمنی (در ارمنستان)، اسپانیولی (در اسپانیا)، ترکی استانبولی و آذربایجانی (در ترکیه و جمهوری آذربایجان)، چینی (در دست انتشار در چین)، سوئدی (در دست انتشار در سوئد)، عربی (در مصر و سوریه)، کره‌ای (در کره جنوبی) از دیگر دلایل اعضای کمیتهٔ نهایی برای انتخاب این نویسنده بود.

نوش‌آفرین انصاری، به‏ خاطر حدود ۶ دهه فعالیت علمی از نوشتن تا آموزش و پژوهش در حوزهٔ کتاب، کتابداری و ترویج کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان، ‌ مشارکت در اداره و تأسیس نهادهای مردمی برای ترویج فرهنگ مطالعه و در رأس آن‌ها سال‌ها عضویت در هیئت‌مدیرهٔ شورای کتاب کودک و مشارکت در راه‌اندازی مؤسسهٔ فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان بر پایه مشارکت داوطلبانهٔ علاقه‌مندان، تلاش و فعالیت علمی و تخصصی برای نظام‌مند کردن فعالیت‌های عمومی در حوزهٔ کتاب‌خوانی و تأسیس کتابخانه‌های روستایی، همچنین حضور و مشارکت فعال در کنگره‌ها، گردهمایی‌ها و نشست‌های بین‌المللی و داخلی در حوزهٔ کتاب و کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان، تلاش پیگیر در رعایت و ترویج استانداردهای کیفی در حوزهٔ کتاب کودک، توجه به کودکان با نیازهای خاص در فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی، عضویت افتخاریِ دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان و دریافت لوح افتخار از این دفتر، و تألیف و انتشار کتاب‌های کارآمد در زمینهٔ تشکیل و توسعهٔ کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی، با رأی اکثریت اعضای کمیتهٔ نهایی انتخاب نامزدهای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نامزد دریافت جایزهٔ آسترید لیندگرن (آلما) در بخش مروجان کتاب و کتاب‌خوانی می‏شود.

نادر موسوی، نویسنده، معلم و مروج کتاب‌خوانی با بیش از دو دهه تلاش و فعالیت فرهنگی مستمر در زمینهٔ آموزش و ترویج کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان افغانستانی ساکن ایران، به‌خاطر فعالیت‌های ترویجی - پژوهشی، تألیف و انتشار کتاب و نشریه برای کودکان و نوجوانان، تأسیس مدارس خودگردانِ دارای کتابخانه برای کودکان افغانستانی ساکن ایران در مناطق محروم و مهاجرنشین، تلاش برای محروم نماندن کودکان مهاجر از آموزش استاندارد و علاقه‌مند کردن آنان به خواندن، تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی در مناطق مهاجرنشینِ‌ کم‌برخوردار، توجه به آشناسازی کودکان مهاجر با افغانستان و تشویق آنان به مطالعه و پژوهش در این زمینه، تلاش برای پرورش خلاقیت کودکان مهاجر و کمک به شنیده‌شدن صدای کودکان محروم و سختی‌کشیدهٔ افغانستانی، بر پایه رأی اکثریت اعضای کمیتهٔ نهایی انتخاب نامزدهای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نامزد دریافت جایزهٔ آسترید لیندگرن (آلما) در بخش مروجان کتاب و کتاب‌خوانی از افغانستان می‏شود.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بر اساس آیین­ نامه‌­ مصوب خود، در اسفند سال گذشته کمیته­ ای ۱۱ نفره تشکیل داد تا اعضای آن ضمن بررسی آثار و فعالیت‏ های افراد مطرح در هر شاخه، و پس از تبادل نظر و گفتگو، نامزدهای مدنظر خود را برگزینند و به هیئت مدیره‌ انجمن معرفی ‌کنند. اعضای کمیته شامل ریحانه جعفری، دبیر کمیته، افسون امینی، محمود برآبادی و مناف یحیی‌پور اعضای هیئت مدیره، فرزانه آقاپور، جمال‌الدین اکرمی، معصومه انصاریان، مرجان فولادوند، ‌مسعود ملکیاری و مهدی یوسفی به عنوان، نویسندگان و کارشناسان عضو انجمن و شکوفه صمدی فعال در حوزه‌ کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان از غیر اعضای انجمن هستند. 

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان یکی از چهار نهاد ایرانی است که می‌تواند برای این جایزه‌ معتبر نامزد معرفی ‌کند و از سال ۱۳۹۶ تاکنون هر سال نامزدهای خود را بر پایه نظر کارشناسی کارگروهی از کارشناسان متخصص معرفی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جایزه آلما نویسندگان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نامزدهای انجمن نویسندگان کودکان و نوجوانان کتاب و کتاب خوانی ترویج کتاب خوانی آسترید لیندگرن دریافت جایزه اعضای کمیته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴

مطابق انتظار، پاریسی‌ها حضور پررنگی در این فهرست دارند. 

اتحادیه بازیکنان فوتبال فرانسه (UNFP)، نامزدهای کسب جوایز سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد. این مراسم به طور گسترده در فرانسه به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای فصل شناخته می‌شود.

طرفداری | به گزارش اکیپ، مراسم یاد شده، در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. کیلیان امباپه سال گذشته برای چهارمین سال متوالی عنوان بهترین بازیکن سال را به دست آورد، در حالی که هم تیمی او نونو مندز، بازیکن جوان سال لیگ ۱ شد. فرنک هایسه که توانست تیم لنس را به مقام نایب قهرمانی برساند، به عنوان بهترین سرمربی سال انتخاب شده بود و بریز سامبا نیز عنوان بهترین دروازه بان سال را در آن مراسم، از آن خود کرد.

نامزدهای کسب جوایز اتحادیه بازیکنان فوتبال فرانسه (UNFP) در سال ۲۰۲۴:

بازیکن جوان سال لیگ 1:

الیسه بن سگیر (موناکو) رایان چرکی (لیون) دزیری دوئه (رن) لنی یورو (لیل) وارن زائر امری (پاری سن ژرمن)

دروازه بان سال لیگ 1:

مارکو بیزوت (برست) مارسین بولکا (نیس) لوکاس شوالیه (لیله) جانلوییجی دوناروما (پاری سن ژرمن) بریز سامبا (لنس)

سرمربی سال لیگ 1:

لوکا السنر (لوهار) لوئیز انریکه (پاری سن ژرمن) پائولو فونسکا (لیل) فرنک هایسه (لنس) اریک روی (برست)

بهترین بازیکن فرانسوی خارج از کشور:

ادواردو کاماوینگا (رئال مادرید) آنتوان گریزمان (اتلتیکو مادرید) مایک منیان (میلان) ویلیام سالیبا (آرسنال) اورلین شوامنی (رئال مادرید)

بازیکن سال لیگ 1:

پیر امریک اوبامیانگ (مارسی) عثمان دمبله (پاری سن ژرمن) پیر لیس ملو (برست) کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن) ادون ژهگروا (لیل)

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟