Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان استاندار اسبق اصفهان گفت: هیئت دولت فکر نکند اصفهان یک استان برخوردار است و برای اصفهان کم بگذارد؛ اصفهان نباید نقطه شروع طرح‌های ناپخته شود، زیرا باعث نابرابری بیشتر برای اقشار اصفهان می‌شود.

محمود حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه هیئت دولت زاینده‌رود را به اصفهان بازگرداند، اظهار کرد: احیای زاینده‌رود در توان دولت است، این مهم‌ترین چیز برای مردم است، چون اگر این مشکلی که جلوی پای مردم اصفهان قرار داده شده حل شود، آنها خود می‌توانند مشکلات زندگی خود را حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشکل برداشت‌های بی‌رویه باید در بالا دست حل شود، طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای مثل طرح بن - بروجن با تغذیه از منبع زاینده‌رود متوقف شود و طرح‌های اصفهان که بیست سال است بر زمین مانده مثل بهشت‌آباد اجرایی شود.

استاندار اسبق اصفهان با تأکید بر اینکه دولت به‌عنوان حاکمیت باید به وظایف خود عمل کند، خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات شورای عالی آب این است که هیچ بارگذاری جدیدی در زاینده‌رود انجام نشود، بارگذاری‌های جدید باید متوقف شوند و جبران خسارت برداشت‌های بی‌رویه از زاینده‌رود هم باید توسط دولت خود جبران شود.

وی تصریح کرد: قانون توزیع عادلانه آب می‌گوید اگر کسی هز رودخانه، چاه یا قناتی، چه برای شرب یا هر چیز دیگری آب برداشت کرد باید حتما آب جاگزین آن کند، مثلا سالانه ۷۰ میلیون متر مکعب آب از حوضه زاینده‌رود برای شرب به یزد می‌رود که این مقدار باید برای یزد هر چه زودتر از محل شیرین‌سازی و انتقال آب به خلیج فارس جبران و انتقال آب از زاینده‌رود متوقف شود، موضوعی که تا الان هنوز عملیاتی نشده است.

حسینی البته با تأیید کاهش مقدار بارندگی و تغییر اقلیم در سال‌های اخیر، در عین حال گفت: این کاهش بارندگی‌ها آن قدر نیست که باعث خشکی زاینده‌رود شود، خشک شدن زاینده‌رود در اثر بی تدبیری و بی عدالتی‌ها اتفاق می‌افتد نه در اثر خشک سالی؛ آن چیزی که خشکی زاینده‌رود را تشدید می کند برداشت‌های بی‌رویه آب در بالا دست و طرح‌های انتقال آبی است که توجیه منطقی ندارند و این‌ها همه تدبیرو عزم وزارت نیرو و دولت را می‌طلبد.

وی درباره برخی گمانه‌ زنی‌ها در خصوص تأثیر مخرب صنعت در ایجاد وضع بحرانی فعلی برای زاینده‌رود، تأکید کرد: صنعت فی‌نفسه باعث بروز این معضل نشده است، به هر حال اصفهان همیشه یک استان صنعتی بوده و هیچ استانی هم نمی‌تواند بدون صنعت از عهده امور جاری خود بر بیاید، شاید مشکل جانبی اما مهم صنعت این است که تعداد زیادی جمعیت را به‌عنوان مهاجر با خود راهی شهرها می‌کند و اینجا است که مصرف آب بالا می‌رود.

استاندار اسبق اصفهان ادامه داد: آب صنایع باید از محل دیگری مثلاً از بخش‌هایی در درون یا بیرون حوضه تأمین شود و هزینه این تأمین و انتقال آب هم بر عهده خود صنایع باشد، مثلاً اگر بهشت آباد اجرا شود، پساب آن برای صنعت کفایت می‌کند.

حسینی درباره انتقادهای جاری به دولت اصلاحات مبنی بر ایجاد زمینه برای انتقال آب از حوضه زاینده‌رود به یزد تصریح کرد: انتقال آب از زاینده‌رود به یزد از ابتدای انقلاب مطرح شد و یزدی‌ها هم آن را خیلی دنبال می‌کردند، تصویب طرح انتقال در دوره مرحوم هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاد و در دولت اصلاحات فقط اجرایی شد و به مرحله بهره‌برداری رسید، اما حتی در زمان اجرا هم من استاندار اصفهان نبودم.

وی خاطر نشان کرد: هیئت دولت فکر نکند اصفهان یک استان برخوردار است و برای اصفهان کم بگذارد، ما در اصفهان مشکل سوءتغزیه داریم، تصمیمات غلط با این رویکرد که اصفهان برخوردار است، بار سنگینی روی دوش اصفهان می گذارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: دولت مالیات‌های سنگین از مردم نگیرد، مالیات باید از کسانی که درآمدهای هنگفت دارند گرفته شود، امروزه فشار اقتصادی روی مردم زیاد است، هیئت دولت اصفهان را نقطه شروع طرح های ناپخته نکند و باعث نابرابری بیشتر برای اقشار اصفهان نشود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احیای زاینده رود سفر هیات دولت دولت اصلاحات طرح انتقال آب از خلیج فارس استانی سیاسی زاینده رود هیئت دولت انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی