Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت ازدواج و خانواده نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: زوجین دانشجو با شرکت در کارگاه غیر حضوری، می‎توانند گواهی شش ساعته معتبر، معادل گواهی حضوری در مراکز بهداشت، دریافت کنند و در هنگام عقد به دفتر ازدواج ارائه دهند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از نهاد رهبری در دانشگاهها، حجت الاسلام سید محمد هاشمی گفت: ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیّت با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزندپروری، ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی از سیاست‌های کلی جمعیت در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ماده ۳۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای ارتقای آگاهی و توانمندی زوجین هنگام ازدواج در مراکز بهداشت سراسر کشور به مدت شش ساعت حضوری خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: آشنایی با اخلاق و احکام، حقوق زوجین، سلامت جنسی و روانشناسی جزو مهمترین عنوان‌های این کارگاه‌ها است و حضور زوجین در این کارگاه‌ها پیش از عقد ضروری است.

وی افزود: باتوجه به اثربخشی آموزش‌های چند رسانه‌ای، دسترسی آسان به عناوین و بهره‌گیری از روش‌های ترکیبی در یادگیری عناوین چهارگانه آستانه ازدواج با حضور اساتید برجسته سطح کشور ضبط و تدوین شد.

هاشمی در پایان با بیان اینکه در حال گفتگو با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تائید گواهینامه پایان دوره کارگاه غیرحضوری آستانه ازدواج هستیم، خاطرنشان کرد: زوجین با گذراندن این کارگاه شش ساعته، گواهینامه معتبری معادل کارگاه حضوری برای ارائه به دفاتر ازدواج دریافت می‌کنند. ‍ زوجین با شرکت در کارگاه غیر حضوری، می‎توانند گواهی شش ساعت معتبر معادل گواهی حضوری در مراکز بهداشت، دریافت کنند و در هنگام عقد به دفتر ازدواج ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نهاد رهبری در دانشگاهها ازدواج دانشجویی حجت الاسلام هاشمی رهبری در دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا گفت: طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسواران به صورت آزمایشی از سال گذشته در برخی از استان‌ها آغاز شد و بعد از اتمام طرح آزمایشی و برطرف شدن نواقص اکنون در سراسر کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و مازندران در حال اجرا است و در روز‌های آینده در ۳ استان باقی مانده اجرای می‌شود.

وی افزود: متقاضیان با داشتن شرایط لازم، موتورسیکلت به نام خود یا والدین و حداقل ۱۸ سال سن می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش موتورسیکلت ایرانیان پس از ثبت نام در سامانه و پرداخت هزینه، برای مراحل آزمایش و آزمون نوبت دریافت کنند که تمامی امور به صورت غیر حضوری انجام‌می‌شود.

وی ادامه داد: در روز مراجعه به آموزشگاه، سلامت متقاضی توسط پزشک متخصص کنترل و سپس مهارت سنجی و گواهی مهارت صادر می‌شود سپس فرد اقدام به شرکت در آزمون نظری و عملی می‌کند و به محض قبولی، همان روز پرونده صدور گواهینامه تایید می‌شود.

وی بیان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۹۴ هزار نفر به سایت مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۲۷۴ هزار نفر در مراحل مختلف فرایند ثبت نام هستند، همچنین ۲۱۹ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه در تهران است، گفت: در طی چند روز اخیر ۱۰۵ هزار نفر در تهران برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ثبت نام کرده‌اند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات