Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاثیرات کرونا بر چشم ها؛ مشکلات رایج بینایی بعد کرونا علائم ملتحمه عبارتند از: عفونت چگونه گسترش می‌یابد؟ چگونه از چشمان خود محافظت کنیم تاثیرات کرونا بر چشم ها؛ مشکلات رایج بینایی بعد کرونا

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس داده‌های در دسترس، پزشکان بر این باورند که یک تا سه درصد از مبتلایان به کووید ۱۹ دچار التهاب ملتحمه یا قرمزی چشم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق زمانی می‌افتد که ویروس بافتی به نام ملتحمه را که قسمت سفید چشم یا قسمت داخلی پلک شما را پوشانده است، آلوده می‌کند.

علائم ملتحمه عبارتند از: قرمزی تورم خارش

اگر مبتلا به التهاب ملتحمه هستید، لزوماً به معنای اثرات کووید ۱۹ بر چشم شما نیست. علل رایج‌تری نیز وجود دارد، مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها، مواد شیمیایی و مواد حساسیت‌زا که می‌توانند چشم شما را تحریک کنند.

بسیاری از انواع التهاب ملتحمه در حدود یک تا ۲ هفته با درمانِ بدون نسخه از بین می‌روند.

اما اگر شما علاوه بر التهاب ملتحمه تب، سرفه یا تنگی نفس نیز دارید، از پزشک خود بپرسید که چه کاری باید انجام دهید.

عفونت چگونه گسترش می‌یابد؟

ویروس کرونا در درجه اول از طریق قطرات سرفه یا عطسه منتقل می‌شود. این ذرات بیشتر از طریق بینی یا دهان و همچنین چشم شما وارد بدن می‌شوند.

در صورت لمس کردن سطوح آلوده نیز، احتمال ابتلا به ویروس وجود دارد. اما به نظر نمی‌رسد که این اصلی‌ترین شیوه انتشار ویروس باشد.

اگر مبتلا به التهاب ملتحمه در اثر بیماری کووید ۱۹ هستید، در صورت لمس کردن چشمان خود ممکن است دیگران را  آلوده کنید بنابراین از دست زدن به صورت، به‌خصوص غشا‌های مخاطی در دهان، بینی و چشم خودداری کنید.

بسیاری از پزشکان، از جمله چشم‌پزشکان و دیگر متخصصان چشم، در طول همه‌گیری این بیماری فقط ویزیت‌های اورژانسی و فوری را انجام می‌دهند. این امر برای محافظت از شما و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی است.

علایم چشمی کرونایی چیست؟

در صورت مشاهده علائم چشمی، به خصوص اگر به بیماری‌های زیر مبتلا هستید:

* دژنراسیون ماکولا

*رتینوپاتی دیابتی

*از دست دادن بینایی یا تغییرات در بینایی مانند دیدن نقاط خالی یا چشمک زدن (به اصطلاح شب‌پره یا جرقه زدن)

*دردناک یا قرمز شدن چشم، سردرد، حالت تهوع و استفراغ 

و اگر علائم کووید ۱۹ را دارید یا با شخصی که به این بیماری مبتلا بوده است در تماس بوده‌اید، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

چگونه از چشمان خود محافظت کنیم

 مانند همه، حتماً دستان خود را بشویید و هر وقت ممکن بود در خانه بمانید. اگر تصمیم دارید از خانه خارج شوید فاصله مناسب را با دیگران رعایت کنید.

عینک بزنید. اگر از لنز‌های چشمی استفاده می‌کنید، از این به بعد از عینک استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که چشمان شما از تماس دستتان در امان باشد و احتمال لمس چشم توسط دست کمتر شود.

همچنین عینک به محافظت از چشمان شما در برابر قطرات تنفسی نیز کمک می‌کند.

اگر عینک ندارید، عینک آفتابی را امتحان کنید، و اگر مراقب یک بیمار هستید، از عینک ایمنی استفاده کنید.

چشمان خود را نمالید. از بین بردن این عادت سخت است. قطره‌های مرطوب‌کننده چشم ممکن است به رفع خارش کمک کنند.

قبل و بعد از ریختن قطره در چشم، دستان خود را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. اگر نیاز است که چشمان خود را لمس کنید، به جای استفاده از انگشتان از دستمال استفاده کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو بیماری چشمی آسیب چشمی کرونا عوارض چشمی کرونا التهاب ملتحمه چشمان خود کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها

راضیه کشاورز ملکی با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضای مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی را از دلایل موثر در مصرف بالای دارو‌هایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند.

به گزارش ایلنا، به گفته وی، این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می‌باشد و هیچوقت نباید دارو‌های OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوز‌های بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده، استفاده کرد. اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه دارو‌های OTC ادامه پیدا کند، حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سلامت غذا و دارو همچنین توجه به فرهنگ‌سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدار‌ها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این دارو‌ها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید تصور کنند که این دارو‌ها خطرات و عوارض کمی دارند. مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو براساس دستورالعمل‌های روی برچسب، طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروسازی که در داروخانه حضور دارد، می‌باشد.

دیگر خبرها

  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • حماسه پورحمیدی با چشمان گریان (عکس)
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد