Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@01:23:15 GMT

جوجه‌ریزی در آذربایجان‌غربی ۲۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۱۰۱۸

جوجه‌ریزی در آذربایجان‌غربی ۲۵ درصد کاهش یافت

گروه استان‌ها-رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به علت مازاد تولید، جوجه‌ریزی در استان ۲۵ درصد کاهش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، اکبر کرامتی صبح امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: هم‌اینک میزان تولید محصولات کشاورزی استان 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 هکتار است که برای تامین امنیت غذایی در حال افزایش آن هستیم.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح 212 پروژه کشاورزی در آذربایجان‌غربی گفت: بیشترین پروژه با 176 پروژه مربوط به طرح‌های آب و خاک است که با اعتبار 238 میلیارد تومان، برای یک هزار و 985 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: 36 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است و در این راستا نیز احداث گلخانه‌ها در آذربایجان‌غربی افزایش یافته و احداث گلخانه 24 هکتار پلدشت، 70 هکتاری خوی و 70 هکتاری سرو ارومیه برای تامین امنیت غذایی در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 740 واحد پرورش طیور در استان وجود دارد بیان کرد گفت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های موثر در تولید گوشت است و هفت زنجیره تولید وجود دارد و از سوی دیگر ظرفیت بزرگ جوجه‌ریزی در استان وجود دارد.

کرامتی با اشاره به افزایش قیمت‌ نهاده‌های دامی و مشکلات دامداران اظهار داشت: در این رابطه نیز تامین تسهیلات کم‌بهره برای واحدها از طریق وزارتخانه آغاز شده چون هزینه‌های تولید افزایش یافته است.

وی با اشاره به تولید مازاد گوشت مرغ در استان افزود: در این رابطه نیز برای اینکه تولیدکننده آسیب نبیند، خرید تضمینی آن به صورت مستمر انجام شده و تاکنون نیز 30 تا 40 تن مازاد تولید خریدار شده است و یک هزار و 250تن نیز در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود، ضمن اینکه مجوز صادرات مازاد تولید به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به مازاد تولید، جوجه‌ریزی در استان به میزان 25 درصد کاهش یافته و از سوی دیگر با توجه به اینکه در برخی استان‌ها به علت مازاد تولید، جوجه‌ها معدود شده‌اند اما در آذربایجان‌غربی هیچ گونه معدوم سازی انجام نشده است.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه چهار میلیون و 200 راس دام در استان وجود دارد تصریح کرد: در این رابطه نیز با توجه به اینکه کشت یونجه پرآب‌بر است مقرر شده تا گیاهان کم‌آب‌بر جایگزین یونجه شود.

گزارش|جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان تهران ادامه دارد/ روند صعودی تولید نسبت به دو ماه ابتدایی سال قبل + فیلماز معدوم شدن 850 هزار جوجه در استان البرز جلوگیری شد

کرامتی در ادامه نیز با اشاره به میزان بالای مصرف آب برای کشت چغندرقند و لزوم تامین نیازهای آبی آن بیان کرد: هم‌اینک 32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت چغندرقند است و پنج کارخانه قند در استان وجود داشته و یک کارخانه نیز در حال احداث است و باید با مدیریت مصرف آب، میزان اشتغال و تولید چغندرقند در آذربایجان‌غربی حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی آذربایجان غربی استان وجود جهاد کشاورزی جوجه ریزی مازاد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان کرد: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است