Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر ساله در تاریخ ۱۴ ژوئن "روز جهانی اهدای خون" گرامی داشته می شود.

به گزارش ایسنا، این روز جهانی هر ساله با هدف افزایش آگاهی در مورد نیاز به خون و فرآورده های خونی ایمن برای انتقال خون گرامی داشته می شود. این روز همچنین از اهداکنندگان خون که به صورت داوطلبانه و بدون دستمزد این کار را انجام می دهند قدردانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز جهانی فرصتی را برای تشویق دولت ها و مقامات بهداشتی به منظور فراهم کردن منابع کافی برای افزایش جمع‌آوری خون از اهداکنندگان فراهم می کند.

هر روزه جان میلیون ها نفر با تزریق خون و فرآورده های خونی ایمن نجات می یابد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) همچنین شعار این روز جهانی را برای امسال با عنوان "اهدای خون نشانه‌ای از همبستگی است. به تلاش‌ها برای نجات جان بیماران بپیوندید" تعیین کرده است.

این روز به مناسبت سالگرد تولد "کارل لندشتاینر" (کاشف گروه های خونی ABO) در ۱۴ ژوئن ۱۸۶۸ نام گذاری شده است. لندشتاینر به خاطر کشف سیستم گروه خونی ABO برنده جایزه نوبل شد.

نیاز به خون، جهانی است و کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط ​​اغلب با کمبود خون مواجه هستند که همین امر منجر به مرگ افراد می شود.

به گزارش cnbctv18، روز جهانی اهدای خون ابتکاری است که توسط سازمان جهانی بهداشت برای حمایت از خدمات ملی انتقال خون و سازمان های اهداکننده خون در تقویت و گسترش برنامه های اهدای خون داوطلبانه انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز جهانی اهدای خون اهداي خون خون اهدای خون روز جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار از سیلاب در این شهرستان توسط نجاتگران هلال احمر ادامه دارد.

حمدعلی کاوسی صبح شنبه ۸ اردیبهشت به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ امشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم همبستگی جهانی در حمایت از مردم غزه
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»