Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه دو جلدی Childeren and Human Rights/ my individuls rights / My social rights به قلم محمدمهدی سیدناصری و طاهره شاه‌ محمدی با تصویرگری ساناز کریمی طاری به زبان انگلیسی برای کودکان بالای پنج سال توسط کتاب‌های قاصدک، واحد کودک و نوجوان انتشارات ذکر منتشر شد.

مجموعه‌ دو جلدی «کودکان و حقوق بشر» با نویسندگی طاهره شاه‌محمدی و محمدمهدی سیدناصری و تصویرگری ساناز کریمی طاری، در ابتدا به زبان فارسی منتشر و با استقبال خوب مخاطبان کتاب‌های کودک مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کتابنامه رشد آموزش و پرورش این مجموعه دو جلدی را به عنوان مجموعه مناسب و مرتبط با برنامه درسی دانش آموزان معرفی کرد چرا که با تکیه بر پیمان‌نامه‌ حقوق کودک سازمان ملل متحد بر آن است کودکان را با حقوق فردی و اجتماعیِ خود آشنا کند. در این مجموعه دو جلدی با عنوان‌های «حقوق فردی من» و «حقوق اجتماعی من» ثمین و امین خواهر و برادری هستند که با سؤالات و کنجکاوی‌های خود و راهنمایی پدر و مادرشان سعی دارند ساده و سرگرم‌کننده اطلاعات مفیدی به کودکان بدهند.

حقوق بشر اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فرد به صِرف انسان‌بودن باید از آنها بهره‌مند باشد و حقوق کودکان بخشی از موضوعات حقوق بشر است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد با تصویب پیمان‌نامه‌ای عناوین مهمی از حقوق کودک را تصویب کرده که در پی آن کشورهای زیادی با امضای این پیمان‌نامه حقوق کودک را محترم شمردند.
لازم است در کنار همه‌ پژوهش‌های علمی در این زمینه با تکیه بر اصل آموزش، کودکان و همه‌ اقشار جامعه با حقوق بشر آشنا شوند تا در اجتماع به گونه‌ای رفتار کنند که حقوق بشر رعایت شود و به‌علاوه مدافع حقوق بشر نیز باشند.

مهمترین سند حقوقی بین‌المللی برای کودکان، کنوانسیون حقوق کودک است که در سال ۱۹۸۹ میلادی به تصویب رسیده است؛ و مهم‌ترین حقوق کودکان در آن درج شده‌ است، همچنین در این سند کمیته‌ای برای بررسی وضعیت کشورها در زمینه حقوق کودک ایجاد شده‌ است. مهم‌ترین مواد این کنوانسیون که با عنوان اصول عمومی حقوق کودوک شناخته می‌شوند، عبارتند از: مواد ۲ (منع تبعیض)، ۳ (مصالح عالیه کودک)، ۶ (حق بر حیات، بقا و رشد کودک) و ۱۲ (حق بر شنیده‌شدن نظر کودک).

از دیگر حقوق کودک حق بر رشد و بقای کودک است که به دنبال حق بر حیات کودک می‌آید و یکی از بنیادین‌ترین حقوق کودکان است و باقی حقوق موقوف بر آن است. همچنین می‌توان به حق بر ثبت ولادت، ثبت نام و تابعیت نیز اشاره کرد که در ماده هفت ذکر شده‌است. حق بیان آزادانه عقاید، حق آزادی فکر و عقیده، شرکت در انجمن‌ها، حق بر آموزش کودک، حق بر سلامت، حق برخورداری از بهداشت، حق بر همبستگی خانوادگی، رفاه، تأمین اجتماعی و مصونیت از سوءاستفاده و استثمار جنسی و کاری از دیگر حقوق کودکان در این کنوانسیون است. با این حال کنوانسیون محدود به این حقوق نیست و موارد بی‌شماری را در بر می‌گیرد.

کتاب‌های قاصدک واحد کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر، مجموعه دو جلدی «کودکان و حقوق بشر» به زبان انگلیسی را با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۰هزار تومان برای هرجلد منتشر کرده است.

کد خبر 5514211 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات ذکر تازه های نشر کنوانسیون حقوق کودک حقوق کودکان معرفی کتاب تازه های نشر کتاب و کتابخوانی دفاع مقدس ترجمه انتشارات به نشر انتشارات راه یار حوزه هنری جنگ تحمیلی بنیاد سعدی انتشارات سوره مهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس جنگ تحمیلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه دو جلدی حقوق کودکان حقوق کودک حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر انتشارات قلمداران جنوب ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران یادآور شد: این مجموعه شامل ۱۸۸ شعر سپید می باشد که با مقدمه سید بشیر علوی در ۲۳۳ صفحه، طراح جلد سپیده شیرکو و صفحه آرا پری ناز شیرکو منتشر شده است.

مسعود عرب زاده از ویژگی های این اثر پرداخت و گفت: صورخیال جوهر اصلی و عنصر ثابت شعرهای معصومه افکار آزاد است که به فور در این مجموعه نیروی تخیل دیده می شود و ارزش و اعتبار شعر را دو چندان می کند.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: از این شاعر کتاب های آفتاب بر شانه دریا، نغمه های یا کریم، رزهای سپید من، از من، منِ دیگری برون خواهدزد قبل از این چاپ شده است.

کد خبر 6093155

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم